مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس

این روز ها سوالی که زبان آموزان از ما میپرسند این است که مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس چه قدر است؟ چند ماه دیگر مدرکم به دستم میرسد؟ من چند ماه باید کلاس آموزش آیلتس شرکت کنم؟ نمیتوان پاسخ قطعی به این سوال داد مگر این که چند فاکتور را در نظر بگیریم . این چند فاکتور شامل سطح فعلی شما ، نوع دوره انتخاب و مدت زمانی که در روز میگذارید، است. در این مطلب این فاکتور ها را باهم بررسی میکنیم تا شما بتوانید مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس را تخمین بزنید.

۱- سطح فعلی داوطلب

مرحله اول باید سطح فعلی شما مشخص شود ،به همین دلیل باید در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید تا اساتید متوجه سطح شما شوند. از این به بعد باید مطابق با سطح شما برایتان برنامه ریزی شود. برای مثال اگر در مهارت رایتینگ ضعیف هستید ،باید زمان بیشتری روی این موضوع گذاشته شود.

۲- نوع دوره انتخابی

مرحله دوم بستگی به کلاسی دارد که شما در آن ثبت نام میکنید. دوره های آموزشی شامل کلاس های فشرده و عادی میشوند، پس بسیار طبیعی است که کلاس های فشرده شما را زودتر به هدفتان نزدیک میکند. تنوع بیشماری در انتخاب کلاس ها است و شما میتوانید با توجه به شرایطتان یکی را انتخاب کنید.

مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس

۳- مدت زمان مطالعه روزانه

یکی دیگر از فاکتور هایی که در مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس تاثیر گذار است ، میزان ساعتی است که شما در روز مطالعه میکنید. شخصی که روزانه ۳ ساعت مطالعه دارد ،نسبت به کسی که ۱ ساعت مطالعه دارد ،زود تر به هدفش میرسد.

مدت زمان دریافت مدرک پس از امتحان آیلتس

بعد از این که شما در آزمون آیلتس شرکت کردید حدود ۱۱ الی ۱۵ روز طول خواهد کشید که مدرکتان را دریافت کنید. بعضی افراد نیز درخواست میکنند که مدرکشان به صورت مستقیم به دانشگاه و موسسات مختلف ارسال شود که روند کار را سریع تر میکند.

مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس

گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

اگر قصد دارید که در مدت زمان کوتاه همه مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید میتوانید از بهترین اساتید ما در این حوزه کمک بگیرید و در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس مجموعه MYPTE  شرکت کنید، تا اساتید ما تجربیات خود از این آزمون را در اختیار شما قرار دهند و بهترین منابع آیلتس را معرفی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *