اگزمینر اسپیکینگ آیلتس

برای اسپیکینگ آزمون آیلتس آماده اید؟ میدانید اگزمینر اسپیکینگ آیلتس قرار است چه سوالاتی را از شما بپرسد؟ میدانید هنگام پاسخ به سوالات باید چه نکاتی را رعایت کنید؟ برای این که بتوانید در اسپیکینگ آیلتس بهترین نمره را بگیرید باید با آمادگی کامل در آن شرکت کنید یعنی بدانید که قرار است در این جلسه مصاحبه چه اتفاقاتی بیوفتد و شما تا چه حد اجازه دارید با مصاحبه کننده صمیمی شوید و از او سوال بپرسید. ما امروز چندین نکته مهم را از زبان یک اگزمینر اسپیکینگ آیلتس به شما میگوییم که میتواند به شما کمک کند . پس قبل از شرکت در مصاحبه آیلتس حتما این مطلب را بخوانید.

نکاتی برای مصاحبه آزمون آیلتس

قبل از مطالعه این نکات حتما مقاله معیار های تصحیح و نمره دهی اسپیکینگ آیلتس را بخوانید تا با آگاهی بیشتر در این آزمون حاضر شوید.

۱- قبل از آزمون ، تمرین کنید.

حتما حتما با آمادگی کامل در این آزمون حاضر شوید و قبل از آزمون از روش های مختلف برای تقویت اسپیکینگ آیلتس استفاده کنید . همچنین برای این که از مهارت خود اطمینان حاصل کنید میتوانید با دوستتان صحبت کنید و یا صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید تا ایرادات خود را متوجه شوید و آن را اصلاح کنید.

۲- پاسخ درست یا اشتباه در اسپیکینگ وجود ندارد.

بدانید که از نظر اگزمینر پاسخ درست و غلط وجود ندارد . شما کافیست ثابت کنید که سوال را درست متوجه شدید و ایده  نظرات خود را به صورت مرتبط ، واضح و شمرده شمرده بیان کنید.

اگزمینر اسپیکینگ آیلتس

۳- نظرات شما در اسپیکینگ ارزیابی نمی‌شود.

ممکن است با خود بگویید که نکنه نظر من با نظر اگزمینر اسپیکینگ آیلتس یکی نباشد و به همین دلیل او از من نمره کم کند. این تصور کاملا اشتباه است زیرا اگزمینر کاملا بی طرف است و فقط طرز استفاده شما از کلمات و گرامر را ارزیابی میکند.

۴- از کلمات اگزمینر اسپیکینگ آیلتس استفاده نکنید.

سعی کنید از کلماتی که اگزمینر اسپیکینگ آیلتس در سوال خود استفاده کرده، در پاسخ خود به کار نبرید به جای آن از کلمات جدید و متنوع استفاده کنید . به مثال زیر که کاملا اشتباه است توجه کنید.

 «Tell me something about the city you live in»

«Ok. Let me tell you something about the city that I live in »

 

‌ ‌‌ ‌بیشتر بخوانید: نکات اسپیکینگ آیلتس که حتما باید بدانید.

 

۵- در اسپیکینگ آیلتس ، واضح صبحت کنید

هیچ وقت با سرعت زیاد صحبت کردن یک مزیت برای شما محسوب نشده و نخواهد شد . پس سعی کنید به سوال خوب فکر کنید و سپس یک جواب کامل بدهید . در این حین به تلفظ کلمات دقت کنید . ‌

۶- با جزئیات زیاد به سوالات اگزمینر اسپیکینگ آیلتس جواب دهید.

سعی نکنید که از جواب های کوتاه مثل  yes و  no  استفاده کنید. در عوض موضوع را باز کنید و دلیل و نظر شخصی خودتان را در مورد مساله بیان کنید . به اگزمینر اسپیکینگ آیلتس ثابت کنید که میتوانید از پس مکالمه های طولانی بربیایید.

اگزمینر اسپیکینگ آیلتس

۷- از زمان افعال درست استفاده کنید.

از زمان افعال (Verb Tense)، به درستی استفاده کنید. برای این کار باید بسیار دقیق به سوالات اگزمینر گوش کنید و متوجه شوید که مناسب‌ترین زمان برای ساختار جمله‌بندی‌تان چیست.

مثلا وقتی اگزمینر از شما پرسید «?What kind of music do you like» جواب‌تان باید در زمان حال ساده باشد. مثلا می‌توانید بگویید «I am keen on Pop music» البته برای استفاده از ساختارهای زمانی مختلف، می‌توانید گفتار خود را ادامه دهید و مثلا اضافه کنید «The last music which attracted my attention was a Pop music called Language of Fire by Shajarian»

چطور اگزمینر متوجه پاسخ های حفظی می شود؟

بعضی از داوطلبان آیلتس به سراغ رایج ترین تاپیک های اسپیکینگ آیلتس میروند و آن ها را حفظ میکنند تا درصورتی که ممتحن از آن ها سوال کرد بتوانند به خوبی به آن پاسخ دهند . در مصاحبه آیلتس هزاران سوال مختلف وجود دارد که شما نمیتوانید همه آن ها را حفظ کنید . فرض کنید یکی از سوالاتی که شما حفظ کردید را ممتحن از شما بپرسد . شما بسیار خوشحال و به سرعت پاسخ میدهید. اما وقتی ممتحن به سراغ دیگر سوالات میرود ، شما دیگر قادر نخواهید بود به همان خوبی جواب دهید. این جاست که ممتحن متوجه میشود که شما بعضی از سوالات را حفظ کردید و همین مساله باعث کاهش نمره شما خواهد شد.

چه سوالاتی را میتوان از اگزمینر آیلتس پرسید ؟

  • Could you explain that, please?
  • What do you mean exactly?
  • Could you explain what …… means, please?
  • What does ………… mean?

چه سوالاتی را نباید از اگزمینر آیلتس پرسید ؟

شاید با خودتان بگویید اگر چه سوالاتی را بپرسم کار درستی نیست و یا نمره از من کم میشود باید بگویم  که نباید از ممتحن سوال شخصی بپرسید. زیرا او برای تعیین سطح مهارت شما است که سوال میپرسد و دلیل ندارد که نظر او را در مورد سوال بپرسید.

  • Have you been there?
  • What do you think?
  • Where do you come from?
  • Do you agree with me?
  • Can you change the question?
  • Can you give me a different topic?

امیدوارم این نکات برای شما مفید بوده باشد و شما بتوانید بهترین نمره را در این بخش بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *