تدریس خصوصی تافل

در مقاله تدریس خصوصی تافل ، این آزمون را به طور کامل بررسی میکنیم و با بخش های آن آشنا میشویم و در انتها بهترین مجموعه تدریس خصوصی تافل را به شما معرفی میکنیم چرا که کسب نمره بالا در آزمون تافل نیازمند تلاش  آمادگی است.

تافل چیست ؟

TOEFL مخفف عبارت  Test Of English as  a Foreign Language به معنای (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) است .قبولی در این آزمون ، باعث انتخاب راحت تر شما برای برگزیدن محل تحصیل و یا زندگی آینده شما میشود . مجموعه ما در قسمت تدریس خصوصی تافل بهترین آموزش ها و اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.

تافل ، یک آزمون استاندارد بین‌المللی برای سنجش توانایی زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان است که قصد دارند در دانشگاه‌هایی تحصیل کنند که در آن دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند یا به کشورهایی مهاجرت کنند که زبان اول آن‌ها انگلیسی است.

طبق آمارهای جهانی، این آزمون پذیرفته‌ شده‌ترین، محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین انتخاب متقاضیان است. آزمون TOEFL در بیش از ۱۰ هزار کالج، دانشگاه و موسسه در صد و سی کشور جهان شامل استرالیا، کانادا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا پذیرفته می‌شود.

کلاس های تدریس خصوصی تافل (TOEFL ) با توجه به سطح فعلی شما و نمره مورد نظرتان در آزمون تافل برنامه ریزی و مشخص می شود. باید در ابتدای دوره تعیین سطحی از شما گرفته شود و سطح شما مشخص گردد و با توجه به سطحتان و نمره مورد نظراتان تعداد جلسات برایتان از سوی مشاورین ما تعیین گردد.

تعداد جلسات برای آمادگی آزمون تافل عموما ۲۰ الی ۷۰ جلسه در بهترین و بدترین شرایط می باشد. طول و زمان هر جلسه آموزشی ۹۰ دقیقه می باشد و تعداد جلسات داخل هفته به توصیه مشاوران مجموعه ما  ۲ الی ۳ جلسه در هفته می باشد که البته بسته به نیاز و سلیقه شما قابل کم و یا زیاد شدن است.

در مقاله چرا بهترین راه یادگیری زبان تدریس خصوصی است؟ به مزایای کلاس های تدریس خصوصی میپردازیم.

ما در این مقاله (تدریس خصوصی تافل ) به موارد زیر اشاره میکنیم.

چرا باید تافل بگیریم ؟

هدف از برگزاری آزمون های تافل چیست؟

آزمون تافل چه مزیت هایی دارد؟

انواع آزمون تافل چیست؟

تفاوت تافل IBT  و PBT  چیست؟

در آزمون تافل    IBT چه چیزهایی مورد سنجش قرار میگیرد؟

دامنه نمره دهیTOEFL iBT چیست ؟

دامنه نمره دهی  TOEFL PBT چیست؟

چه نمره ای در آزمون تافل نمره ی خوب محسوب می شود؟

منابع سطح مقدماتی و پیشرفته تافل چیست ؟

چرا تافل بگیریم ؟

چرا باید مدرک تافل بگیریم؟

آزمون تافل علاوه بر اینکه اجازه می دهد شما در کشور های پیشرفته صنعتی ادامه تحصیل دهید ،  در داخل کشور هم با کمک این مدرک می توانید سطح بالای مهارت های انگلیسی خود را به خوبی نمایان ساخته و تخصص خود را افزایش دهید.

هدف از برگزاری آزمون های تافل چیست؟

آزمون تافل از سال ۱۹۶۳ به وسیله سرويس سنجش تحصيلي  ETS دانشگاه پرينستون برگزار می شود.

بسیاری از مراکز آکادمیک و آموزش عالی این آزمون را بهترین معیار در تصمیم گیری جهت پذیرش داوطلبان رشته های مختلف خود می شناسند.

شرکت در آزمون تافل در ایران و سایر کشور های جهان بسیار ساده بوده و داوطلب قادر خواهد بود هر زمان و مکانی که علاقه داشته باشد در این آزمون شرکت کند.

هزینه آزمون تافل نسبت به آزمون های مشابه مناسب تر است و به صورت متمرکز دریک جلسه برگزار می شود.

از سال ۱۹۶۳ تا به حال ، تافل به وسیله کمیته های دولتی گزینش بورس تحصیلی، دانشگاه ها و سازمان هایی همچون فولبرایت ( Fulbright) آژانس توسعه بین المللی ،  AMIDEAST  و برنامه های اعطای بورس تحصیلی در آمریکای لاتین، به عنوان روشی استاندارد برای سنجش میزان مهارت داوطلبان در زمینه «زبان انگلیسی» استفاده شده است.

افزون بر این ، برخی از موسسات اعطا کننده لیسانس و گواهی نامه از نمره های آزمون تافل برای ارزیابی مهارت کلی در زبان انگلیسی استفاده می کنند. کمیته های پذیرش در بیش از ۴۵۰۰ کالج و دانشگاه در ایالت متحده ، کانادا ، استرالیا ، انگلستان و بسیاری از کشور های دیگر در سرتاسر جهان ، از متقاضیان اخذ پذیرش می خواهند نمره های آزمون تافل را همراه با مدرک و توصیه نامه هایشان تحویل دهند تا این نمره ها نیز در فرایند پذیرش آن ها در نظر گرفته شود.

کلاس های تدریس خصوصی تافل این مجموعه شما را به هدفتان نزدیک تر میکند.

 

هدف از آزمون تافل

مزایای آزمون تافل

از مزایای آزمون تافل میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دقت در نمره

طبق تحقیقات نمره دهی  در آزمون تافل بسیار دقیق است .

  • به صرفه بودن هزینه

به دلیل این که این آزمون جامع است و شامل کلیه مهارت ها میشود، در نتیجه به صرفه است.

  • سنجش مهارت های شما به شکل آکادمیک

آزمون تافل به طور دقیقی توانایی شما در سنجش قدرت بکارگیری انگلیسی آکادمیک را دارد.

از این رو برای بسیاری از متخصصین داشتن این نمره ارزشمند تر است.

  • نمره Speaking دقیق

به دلیل این که صدای شما در این آزمون ضبط می شود و ۶ نفر آنرا بررسی میکنند ، این نمره دهی بسیار دقیق است.

  • نمره دهی منصفانه

به دلیل این که این آزمون به صورت کامپیوتری است و آنها شما را تا به حال ندیده اند ، سنجش این آزمون فقط بر اساس عملکرد شماست.

  • ارائه بازخورد نسبت به عملکرد در آزمون

پس از اعلام نتیجه آزمون تافل یک Feedback یا همان بازخورد نسبت به عملکرد شما اعلام میکند و شما متوجه نقاط ضعف خود می شوید.

در کلاس های تدریس خصوصی تافل (TOEFL )  با مزایای این آزمون بیشتر آشنا می شوید.

 

مقاله اهداف و مزایای آزمون تافل در ایران و سطح جهانی را بخوانید.

 

انواع آزمون تافل

آزمون تافل در کل  به سه شکل برگزار می شود:

تافل کامپیوتری CBT :  که در ایران برگزار نمی شود.

تافل کتبی / کاغذی  BPT  : که سالی شش بار در کشورهای مختلف  برگزار می شود.

تافل اینترنتی IBT : شیوه ی رایج آزمون تافل به حساب می آید و سالی  ۳۰ تا ۴۰ بار  در کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار می شود.

بر خلاف آزمون آیلتس که با دو فرمت دانشگاهی (Academic) و کلی (General) ارائه می شود، آزمون تافل تنها با یک فرمت آکادمیک یا همان دانشگاهی ، اما به دو صورت اینترنتی و کاغذی ارائه می شود.

 

تفاوت تافل iBT و PBT

در سال های اخیر تغییراتی در آزمون تافل صورت گرفته است که باعث شده مراکز مختلف از آزمون تافل PBT به آزمون تافل  iBT تغییر دهند. شاید بسیاری از شما این سوال را بپرسید که کدام آزمون راحت تر است؟ یا اینکه اصلا تفاوت تافل iBT و PBT در چیست؟

این سوال دیگر اهمیتی ندارد زیرا دیگر آزمون تافل کاغذی یا PBT در بسیاری از کشور ها برگزار نمی شود و تنها در کشور های همچون افغانستان ، عراق ، آنگولا ، قزاقستان ، لیبی ، سوریه و … انجام می شود که زیر ساخت های لازم برای برگزاری تافل اینترنتی IBT را ندارند.

 

لیست تفاوت تافل iBT و PBT

نحوه برگزاری:    آزمون PBT به صورت سنتی و با کاغذ برگزار می شود در صورتی که آزمون iBT با کامپیوتر و اینترنت برگزار می شود.

نمره بندی :  آزمون تافل iBT از  نمره  ۰ تا ۱۲۰  می باشد در صورتی که آزمون تافل  PBT  از نمره ۳۱۰ تا ۶۷۷  می باشد.

مفاد آزمون :  در آزمون TOEFL iBT چهار مهارت Listening, Reading , Writing , Speaking   تست گرفته می شوند. اما در TOEFL PBT بخش Grammar یا Structure جایگزین     Speaking بوده است.

زمان برگزاری : آزمون تافل کاغذی یک ساعت کمتر از آزمون اینترنتی است.

تفاوت های عمومی : در آزمون اینترنتی iBT جدید سعی شده مهارت ها با یکدیگر تلفیق شوند و دیگر خبری از سنجش زیر مهارت هایی همچون گرامر و واژگان به صورت جداگانه نیست.

در دوره های تدریس خصوصی تافل توضیحات جامع تری به شما عزیزان ارائه میدهیم.

در آزمون تافل  IBT چه چیزهایی مورد سنجش قرار میگیرد؟

تافل IBT

 

  •  بخش Reading آزمون تافل

در بخش خواندن یا Reading این آزمون به هر کاربر سه تا چهار متن از متون آکادمیک داده می‌شود که به تجربه افرادی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، متن‌ها علی‌رغم طولانی بودن نسبتا ساده بوده و هیچ چیز پیچیده‌ای در آن وجود ندارد. با خواندن متن می‌توانید منظور نویسنده را متوجه شده و خبری از تله و گمراهی نیست.

به ازای هر متن ۲۰ دقیقه زمان خواهید داشت. از هر متن ۱۲ تا ۱۴ سوال وجود دارد که اگر ۶ تا ۸ دقیقه را به خواندن متن اختصاص دهید، برای پاسخ‌دهی به هر سوال، حداقل ۱ دقیقه زمان در اختیار خواهید داشت. البته شاید فکر کنید ۶ دقیقه  برای خواندن آن متن‌های طولانی کم است؛ اما باور کنید متن‌ها روان بوده و این وقت برایتان کافی خواهد بود. اگر امتیاز شما در این بخش بین صفر تا ۱۴ باشد ضعیف، بین ۱۵ تا ۲۱ متوسط و بین ۲۲ تا ۳۰ باشد عالی در نظر گرفته می‌شوید. پس از اتمام این زمان به بخش listening وارد میشوید.

 

  • بخش Listening آزمون تافل

غول مرحله بعدی، بخش شنیداری یا Listening است. در این بخش قدرت شنیداری شما سنجیده می شود.  این بخش یکی از ترس‌های متقاضیان گزارش می‌شود چون باید طی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه به بخش‌هایی از سخنرانی‌ها، مباحث کلاسی با لهجه‌های مختلف (آمریکای شمالی، نیوزلند، بریتانیا و استرالیا) و گفتگوهای روزمره گوش کرده و به ۳۴ تا ۵۱ سوال پاسخ دهند.

افرادی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، معتقد هستند که گوش کردن به اخبار، همایش‌ها و سخنرانی‌های علمی تا حد بسیاری زیادی به کسب نمره خوب در این بخش به آن‌ها کمک کرده است. پس از هر بخش تعدادی سوال مطرح می شود. پس از پاسخ به هر سوال نمی توانید به سوال قبلی برگردید.

پس از بخش از شنیداری ده دقیقه تنفس در نظر گرفته می‌شود. در این بخش هم اگر امتیاز شما بین صفر تا ۱۴ باشد ضعیف، بین ۱۵ تا ۲۱ متوسط و بین ۲۲ تا ۳۰ باشد عالی در نظر گرفته می‌شوید.

 

  • بخش Speaking آزمون تافل

پس از استراحت ده دقیقه‌ای، متقاضیان برای سنجش مهارت صحبت کردن یا Speaking آماده می‌شوند. اگرچه این بخش از بقیه بخش‌های آزمون تافل کوتاه‌تر است، اما شرکت‌کنندگان در آزمون بیشترین کشمکش را با آن دارند. صحبت به زبان انگلیسی و در یک مدت زمان کوتاه در اتاقی پر از سایر شرکت‌کنندگانی که در حال صحبت کردن هستند، می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد.

برخی از متقاضیان نگران لهجه مطلوب آزمون گیرندگان هستند؛ خبرخوب این که لهجه آمریکن (American) یا بریتیش (British) ارجحیت بر یکدیگر نداشته و شرط مهم در استفاده به جا از کلمات مخصوص هر لهجه و روان صحبت کردن است. مثلا اگر می‌خواهید در مورد گواهینامه رانندگی صحبت کنید باید در لهجه آمریکایی از Driving License و در لهجه بریتانیایی از Driver’s License استفاده کنید.

زمان اختصاص داده شده به این بخش، ۲۰ دقیقه است که طی آن فرد باید عقاید و نظرات خود را در مورد ۶ سوال (دو سوال عمومی در مورد زندگی و علایق متقاضی، چهار سوال تخصصی و مباحثه‌ای) که از او پرسیده می‌شود، بیان کند. در این مرحله نه تنها توانایی صحبت کردن متقاضی، بلکه مهارت خواندن، گوش کردن و درک صحبت‌های بیان شده توسط انگلیسی‌زبانان بومی، تلفظ صحیح کلمات، استفاده درست از گرامر و مدیریت هوشمندانه زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برای کسب نتیجه بهتر از این بخش باید به خوبی یادداشت‌‌برداری کرده، آرامش داشته و متمرکز باشید. در این بخش اگر امتیاز شما بین صفر تا ۹ باشد ضعیف، بین ۱۰ تا ۱۷ دانش محدود، ۱۸ تا ۲۵ متوسط و بین ۱۹ تا ۳۰ عالی در نظر گرفته می‌شوید.

  • بخش Writing آزمون تافل

مرحله آخر به بخش نوشتاری یا Writing تعلق دارد. به این قسمت ۵۰ دقیقه زمان اختصاص داده شده است و شرکت‌کنندگان باید به دو سوال پاسخ دهند. مرحله نوشتاری شامل دو بخش تلفیقی (Integrated) و مستقل (Independent) می‌شود. در بخش اول لازم است متقاضیان متنی حدود ۲۵۰-۳۰۰ کلمه را مطالعه کرده و به یک سخنرانی ۲ تا ۲/۵ دقیقه‌ای گوش دهند که مطالب گفته شده در متن را به چالش کشیده و یا مخالف با آن‌ها هستند.

نیازی به حفظ کردن متن نیست؛ چون در زمان پاسخ دادن، متن دوباره روی صفحه ظاهر خواهد شد و باید نکات اصلی گفته شده در سخنرانی‌ها را یادداشت‌برداری کرده و مطمئن شوید که می‌توانید توضیح دهید این سخنرانی‌ها چطور برخی نکات متون را به چالش می‌کشند.

۲۰ دقیقه فرصت دارید تا یک پاسخ ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه‌ای ارائه دهید. پاسخ شما بر اساس کیفیت نوشتار و نحوه ارائه نکات سخنرانی و رابطه‌ی آن با متن ارزیابی می‌شود.

بخش دوم این مرحله به پرسش مستقل تعلق دارد؛ در این بخش ۳۰ دقیقه فرصت دارید تا به سوالی که روی صفحه کامپیوتر نمایان شده است و نظر شما را در مورد یک موضوع می‌خواهد، پاسخ دهید. بهتر است پاسخ شما کمتر از ۳۰۰ کلمه نباشد و طی آن به موافقت یا عدم موافقت با موضوع سوال، ترجیح یک عمل، حمایت از ایده‌‌ آن یا مخالفت با آن و استفاده از دلایل و مثال‌های مشخص بپردازند.

برای کسب آمادگی در این بخش بهتر است قبل از آزمون، به مطالعه مقالاتی بپردازید که نویسنده نظرات خود را در مورد موضوعی بیان کرده، دو ایده را با هم مقایسه کرده، از ایده‌ای حمایت و ایده‌ای را رد کرده و با توضیحات پیوسته و مثال‌های مرتبط به توضیح و توجیه پاسخ خود می‌پردازد. اگر در این بخش امتیاز شما بین صفر تا ۱۶ باشد ضعیف، بین ۱۷ تا ۲۳ متوسط و بین ۱۸ تا ۳۰ باشد عالی در نظر گرفته می‌شوید

این آزمون شامل چهار بخش Reading، Listening، Speaking و Writing می باشد. نمره کل آزمون از ۱۲۰ نمره است که هر بخش از ۰ تا ۲۵ نمره دارد. مجموع نمرات کسب شده در هر بخش، بیانگر نمره کل شما می باشد.

کلاس های تدریس خصوصی تافل مجموعه ما ، همه این موارد را برای شما مورد بررسی قرار می دهد.

 

دامنه نمردهی تافل

دامنه نمره دهی  TOEFL iBT

کمترین نمره TOEFL شما می تواند در iBT کسب نمره ۰ باشد.

بالاترین امتیاز TOEFL شما می تواند در iBT کسب نمره ۱۲۰ باشد.

علاوه بر نمره کل TOEFL شما، گزارش نمره شما  ، نمرات هر بخش را به صورت مجزا نشان می دهد. هر یک از چهار بخش آزمون ریدینگ، لیسینیگ، اسپیکینگ و رایتینگ – از حداقل ۰ امتیاز تا حداکثر ۳۰ امتیاز دارد.

نمره کل TOEFL شما مجموع نمرات چهار بخش است. با حداکثر نمره TOEFL 30 + 30 + 30 + 30 = 120

 

دامنه نمره دهی  TOEFL PBT

اگر آزمون مبتنی بر کاغذ را بپذیرید، گزارش نمره خود را ۳ تا ۶ هفته پس از آزمون تان دریافت خواهید کرد. همانند iBT، گزارش نمره تان هر دو نمره TOEFL شما و همچنین نمرات بخش فردی شما را می دهد.

دامنه نمره TOEFL در PBT بین ۳۱۰ – ۶۷۷ است. این به این معنی است که:

کمترین نمره TOEFL شما می تواند در PBT کسب ۳۱۰ باشد.

بالاترین امتیاز TOEFL شما می تواند در PBT کسب نمره ۶۷۷ باشد.

 

توجه:

دامنه نمره دهی تافل چگونه است؟

 

چه نمره ای در آزمون تافل نمره ی خوب محسوب می شود؟

نمره خوب در تافل (تدریس خصوصی تافل)

نمره تافل و رتبه بندی نمره تا حدودی ذهنی هست؛ آنچه مهم است چیزی است که شما برای انجام آن نیاز دارید.

میانگین نمره تافل ۵۰   درصد است که مجموع نمره ۸۴ در iBT و جایی بین ۵۵۰ و ۵۸۹ در PBT است. نمره متوسط ​​۵۰ درصد، به این معنی است که دقیقا نصف (۵۰ درصد) از همه افرادی که تست را انجام داده اند، کمتر از ۸۴ در iBT کسب کرده اند و نیمی از آنها بیش از ۸۴ را کسب کرده اند.

به عنوان یک قاعده کلی، به دست آوردن نمره بالاتر از میانگین به این معنی است که شما امتیاز خوبی کسب کرده اید. بنابراین، هر چیزی که بالاتر از ۸۴ در  IBT  یا ۵۷۰ (ISH) در PBT باشد، می تواند به عنوان نمره TOEFL خوب در نظر گرفته شود.

مشکل این است که مدارس مختلف نیاز به امتیازات مختلف TOEFL دارند، بنابراین نمره کمی بالاتر از میانگین ممکن است به شما در مدرسه ای که می خواهید کافی نباشد.

اکثر مدارس دارای حداقل نمره آستانه ای هستند که باید کسب درآمد کنید تا در برنامه پذیرفته شوند. این به این معنی است که نمره خوب TOEFL به آنچه که شما نیاز دارید بستگی دارد – اگر مدرسه شما نیاز به درخواست متقاضیان حداقل ۸۰ نمره در TOEFL iBT داشته باشد، نمره ۸۰ یا ۸۱ نمره TOEFL iBT خوب خواهد بود. اما اگر مدرسه رویایی شما نیاز دارد که متقاضیان نمره کل ۱۱۰ را در iBT کسب کنند، نمره TOEFL خوب برای شما بالاتر از ۹۰ درصد خواهد بود.

بسیاری از مدارس تقاضای TOEFL داوطلبانه را از ۹۰ یا ۱۰۰ امتیاز کلی برای iBT یا ۵۸۰ یا ۶۰۰ در PBT دارند. بنابراین نمره بالاتر از ۹۰ در iBT یا بالاتر از ۵۸۰ در PBT به طور کلی یک نمره خوب است. اما، دوباره، آیا شما یک نمره “خوب” یا “بد” بدست می آورید، به آنچه شما نیاز به ن نمره دارید بستگی دارد! نمره خوب خواهد بود هر نمره ای که شما نیاز دارید تا شما را به مدرسه خاص خود هدایت کند.

بعضی از مدارس نیز نیاز به نمره حداقل خاصی در هر بخش دارند، بنابراین توجه داشته باشید که به نمرات بخش ریدینگ، لیسینیگ، اسپیکینگ و رایتینگ و همچنین نمره کل TOEFL خود توجه داشته باشید. حتی اگر امتیاز کل TOEFL شما بالا باشد، ممکن است حداقل استانداردهای مربوط به بخش خاصی را برآورده نکنید، بنابراین مطمئن شوید که همیشه ملزومات مدرسه را بررسی کنید.

البته این نمره بر اساس رشته، سطح دوره ی تحصیلی و اعتبار دانشگاه فرق می کند. رشته های حقوق، علوم سیاسی، و انسانی معمولا انتظار نمره ی بیشتری از شما دارند تا رشته های مهندسی و ریاضی. در عین حال، نمره ای که برای دوره ی کارشناسی ارشد یا دکترا نیاز دارید بیشتر از کارشناسی است.

منابع آزمون تافل

منابع سطح مقدماتی

پس از شرکت در آزمون تعیین سطح اگر سطح زبان شما را مقدماتی اعلام نمایند، مطالعه خود را برای شرکت در آزمون تافل با منابع مقدماتی آغاز نمائید. این منابع در ادامه ارائه گردیده است.

  • کتاب North Star Building Skills for the TOEFL iBT-High Intermediate

این کتاب با مروری بر مهارت‌های آزمون تافل ، برای شروع مطالعه مناسب خواهد بود.

  • کتاب   Delta’ s Key to the Next Generation TOEFL Test

مجموعه دلتا برای برنامه‌ریزی جهت تافل iBT  تنظیم شده است. این مجموعه با استفاده از تست‌های آزمون تافل ، تمامی مهارت‌های لازم برای شرکت در این آزمون را آموزش می‌دهد و در دو جلد است که کتاب اول شامل موارد آموزشی آزمون تافل اینترنتی و کتاب دوم شامل ۶ نمونه تست از این آزمون می‌باشد.

  • کتاب Longman TOEFL iBT

اگر شخص تمايل به حضور در كلاس‌هاي تافل نداشته باشد، اين كتاب بهترين مرجع براي آغاز آموزش شيوه پاسخ به پرسش‌ها در آزمون مي‌باشد.

 

منابع سطح پیشرفته

در صورتی که در تعیین سطح بالاتر از Intermediate قرار گرفتید، از منابع زیر استفاده نمایید.

  • کتاب Barron’ s How to Prepare for the TOEFL

یکی از مجموعه‌های معروف برای تافل iBT  است که سطح آن بالاتر از دو کتاب Longman و Delta است. تست‌های جامع این مجموعه جهت بخش‌های Listening و تا حدودی Reading آزمون تافل توصیه می‌شود. در اين كتاب، بيشتر نويسنده بر روي تقويت مهارت‌هايي مانند نت برداری (Note Taking) كار مي‌كند.

  • کتاب ETS Official Guide to iBT TOEFL

مجموعه دیگریست که تست‌های آن کمی ساده‌تر از آزمون واقعی است، اما از نظر نوع سوالات بسیار شبیه آزمون واقعی می‌باشد. اين كتاب داراي نرم افزار شبيه‌سازي شده نیز مي‌باشد.

  • کتاب Mastering skills For The TOEFL iBT

كتابي بسيار خوب با تمرين‌های بسيار زیاد است که هر ۴ بخش مهارت‌های مورد نياز تافل iBT را پوشش می‌دهد. تمرينات شنيداري اين كتاب مي‌تواند گامي مفيد در جهت تقويت مهارت شنيداري باشد.

  • کتاب KAPLAN Internet-Based TOEFL

این کتاب يكي ديگر از مراجع به نام اين آزمون تافل است. موردي كه اكثرا در اين كتاب اشاره مي‌گردد اين است كه سطح اين كتاب كمي از آزمون اصلي دشوار‌تر است.

  • کتاب Answers to all TOEFL Essay Questions

این کتاب برای  Writing بسيار مفيد بوده و داراي ۴۵۰ انشا مي‌باشد. با مطالعه دقيق آن می‌توانید با ساختار انشانويسي به طور کامل آشنا شويد.

کتاب‌های مفید برای یادگیری لغات جهت شرکت در آزمون تافل

  • ۴۰۰ Must-Have Words For The TOEFL

مزيت اين كتاب اين است كه لغات را دسته‌بندي كرده و اين قابليت به خواننده كمك مي‌كند تا با سرعت بالاتري آنهارا فرا گيرد .

  • ۵۰۰ Absolutely Essential Words

این کتاب یکی از مراجع مهم در زمینه لغت می باشد.

  • Essential Word for the TOEFL

این کتاب از انتشارات Barron’s می‌باشد و مرجع اصلی لغات آزمون تافل است و خواندن آن بسیار توصیه می‌شود. با مطالعه اين كتاب قادر هستيد بخش‌هاي مختلف يك لغت را نيز بخاطر بسپاريد.

در دوره های تدریس خصوصی تافل ، اساتید از جامع و کامل ترین منابع روز دنیا استفاده میکنند.

منابع تافل

تفاوت آیلتس و تافل

دو آزمونی که در حال حاضر در دنیا بعنوان معیار پذیرفته شده اند:

  • آزمون تافل ( Test Of English as a Foreign Language)
  • آزمون آیلتس (International English Language Test System)

هر دو این آزمون ها، بطور دقیق مهارت شما در زبان انگلیسی را امتحان می کنند و به همین دلیل هم هزاران موسسه در سراسر دنیا مدرک تافل و آیلتس را معتبر می دانند. اما این دو آزمون و مدرک، در روش، ساختار و معیار تدریس متفاوت هستند و بنابراین شما باید با دقت انتخاب کنید که مدرک تافل به درد شما می خورد یا مدرک آیلتس؟

تفاوت های کلی تافل و آیلتس

  • زمان بندی:

زمان آزمون تافل حدود ۴ ساعت می باشد . ممکن است بر اساس اینکه reading یا listening به صورت long باشد، اندکی تفاوت پیدا کند.

زمان آزمون آیلتس کمتر و حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

  • هزینه:

از نظر هزینه فرق زیادی میان ۲ آزمون وجود ندارد. ( آیلتس حدود ۲۰۰ دلار و تافل ۲۱۰ دلار می باشد.)

  • سیستم نمره دهی:

مقیاس نمره دهی آزمون TOEFL iBT  از ۰ تا ۱۲۰(یک به یک افزایش پیدا می کند ) و آزمون       IELTS   از ۰ تا ۹ می باشد (نیم به نیم افزایش پیدا می کند.

 

جدای از گونه و روش آزمونی که هر کدام از این دو دارند، در آزمون تافل سوالات عمدتا بصورت چند گزینه ای (Multiple choice) هستند، در حالیکه در آیلتس شما طیفی از انواع سوالات را دارید، از جمله پاسخ های کوتاه، پر کردن جای خالی و نوشتن مقالات کوتاه (Short essay tasks).

همچنین فقط یک نوع آزمون تافل وجود دارد که آن هم فقط و فقط با کامپیوتر برگزار می شود در حالیکه آیلتس دو نوع آزمون دارد، روی کاغذ و با کامپیوتر. همانگونه که گفتیم، آزمون آیلتس جنرال مخصوص افرادی است که قصد مهاجرت یا اشتغال دارند، آزمون آیلتس آکادمیک هم برای کسانی است که قصد تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند

ساختار آزمون های تافل و آیلتس

تافل چیست ؟ (تدریس خصوصی تافل)

هر دو آزمون تافل و آیلتس از چهار بخش کلی تشکیل می شوند:

  • بخش گفتاری
  • بخش نوشتاری
  • بخش درک مطلب
  • بخش شنیداری

بخش گفتاری

در حالیکه هر دو آزمون بخشی به نام Speaking دارند، در آیلتس بخش گفتاری بصورت رو در رو (face to face) با یک نفر امتحان گیرنده انجام می شود. (در تافل شما در میکروفون به سوالاتی که از قبل طراحی شده و برای همه یکسان است جواب می دهید)

در بخش گفتاری تافل شما به ۶ سوال ضبط شده در کامپیوتر پاسخ می دهید که جواب شما بعد از ضبط شدن در کامپیوتر بصورت اتوماتیک برای ۶ نفر جهت تصحیح فرستاده می شود. (در آیلتس جواب های شما توسط یک نفر تصحیح می شود)‎

زمان بخش اسپیکینگ تافل  حدود ۲۰ دقیقه است که حتما در همان روز امتحان برگزار می شود، ولی زمان این بخش در آیلتس حدود ۱۴ دقیقه است که ممکن است در همان روز برگزار نشود.

بخش گفتاری ازمون ایلتس برای کسانی که به لهجه های غیر آمریکایی صحبت می کنند مناسب تر است. (تافل لهجه آمریکایی را در بخش گفتاری بهتر می پسندد و ثابت شده است که نمرات افراد با لهجه مناسب تر آمریکایی بالاتر بوده است)

بخش نوشتاری

بخش نوشتاری آزمون تافل بصورت تایپی، و آزمون ایلتس بصورت نوشتاری بر روی کاغذ انجام می شود. در این بخش از ازمون تافل شما باید دو قسمت (Task) را تکمیل کنید. بخش اول یک مقاله ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه ای باید بنویسید و در بخش دوم شما باید از یک Lecture یا ارائه کلاسی، یادداشت برداری کنید و بعد یک جواب ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه ای را متناسب با سوال بنویسید.

اما در این بخش از ازمون ایلتس دو قسمت وجود دارد: قسمت اول به شما می گوید که اطلاعات و مفهوم کلی یک پاراگراف یا جدول یا نمودار را روی کاغذ بنویسید. و در بخش دوم باید یک مقاله ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه ای را در مورد دیدگاه شما راجب یک موضوع خاص یا در مورد یک سوال کلی بنویسید.

بخش خواندن و درک مطلب

بخش خواندنی هر دو آزمون بسیار شبیه به هم است. در آزمون تافل که از ۳ تا ۵ زیربخش ریدینگ تشکیل شده است شما ۲۰ دقیقه زمان دارید تا به آنها پاسخ دهید. موضوعات مطرح شده در این ریدینگ ها عمدتا موضوعات دانشگاهی یا علمی بوده و سوالات بصورت چند گزینه ای مطرح می شوند. در ریدینگ آیلتس شما ۳ زیربخش دارید که مانند تافل، هر کدام ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارند و موضوعات مطرح شده عمدتا موضوعات طبیعی (Natural) و دانشگاهی هستند. اما سوالات به گونه های متنوعی مطرح می شوند، پاسخ کوتاه، پر کردن جای خالی و چند گزینه ای. هم در تافل و هم در آیلتس برای پاسخ دادن، باید مفهوم و ایده اصلی مطلب را درک کرده باشید.

بخش شنیداری

آزمون ها بطور کاملا قابل توجهی در بخش شنیداری باهم تفاوت دارند! آزمون شنیداری تافل حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد و در این مدت به فایل های صوتی دانشگاهی، لکچر و مکالمات دونفره گوش می دهید. در حین گوش دادن می توانید یادداشت برداری کنید و بعد از تمام شدن فایل صوتی، به سوالات چند گزینه ای پاسخ دهید. در این بخش ازمون ایلتس داوطلبان می توانند به سوالات پاسخ دهند در حالیکه دارند به فایل صوتی گوش می دهند، همچنین سوالات علاوه بر چند گزینه ای شامل انواع مختلف دیگری از سوالات می شود.

امتیاز دهی به آزمون تافل و آیلتس

بخش گفتاری و نوشتاری آزمون تاقل به صورت کلی نمره دهی می شوند (منظور کارنامه ای است که بعد از آزمون به شما تعلق می گیرد).

یعنی  از ۱ تا ۳۰، یک نمره به بخش گفتاری و نوشتاری اختصاص پیدا می کند. ولی در کارنامه آیلتس هر جزئی بصورت جدا نمره دهی می شود، مثلا منطق نوشتاری، گرامر، روانی، مثلا اگر یکی از زیربخش های آزمون را با منطق قوی ولی گرامر ضعیف نوشته اید، در تافل نمره بالاتری کسب می کنید در حالیکه اگر همان مقاله را در ایلتس با گرامر قوی تر ولی کلمات و ایده های ضعیف تر بنویسید، نمره بالاتری در این بخش کسب می کنید.

نمره دهی کل آزمون آیلتس از ۱-۹ است (نمره کلی شما متوسط چهار بخش ذکر شده در بالاست که رند شده است). مثلا اگر متوسط چهار بخش آزمون شما ۶٫۲۵ شده باشد، به شما نمره کلی ۶٫۵ تعلق می گیرد. اما نمره دهی در آزمون تافل از ۱۲۰ نمره است، که امتیازات هر چهاربخش ( که هرکدام ۳۰ نمره دارند) جمع می شود و یک نمره کلی تعلق می گیرد.

 

اعتبار  دو آزمون آیلتس و تافل

آزمون های آیلتس و تافل هر دو پس از دو سال منقضی می شوند.

 

آیا تافل فقط برای دانشگاه های آمریکا می باشد؟

طبق مطلبی که در وب سایت رسمی ای. تی. اس، (E.T.S.) گذاشته شده است، شش هزار موسسه در ۱۱۰ کشور دنیا و حدودا تمام دانشگاه های انگلستان، استرالیا، نوزلند و کانادا تافل را می پذیرند.

آیا دانشگاه های ایالات متحده آمریکا آیلتس را می پذیرند؟

بله! در سه سال اخیر، کشور، کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده هم نتایج این آزمون را می پذیرند.

 

آیا آزمون تافل فقط برای تحصیل خارج از کشور یا مهاجرت مفید است؟

غیر از امور مهاجرت، سفر، و تحصیل در خارج از کشور، داشتن نمره ای خوب در آزمون تافل می تواند رزومه ی شما در داخل کشور نیز تقویت نماید و شانس شما را برای یافتن شغلی عالی رتبه تر، و یا کرسی دانشگاهی افزایش دهد. پس شرکت در این آزمون و موفقیت در آن، حتی در صورت عدم امکان مهاجرت و تحصیل در خارج کشور، همچنان می تواند برایتان سودمند باشد.

 

در چه مواردی آزمون تافل پذیرفته نمی شود؟

تافل تقریبا در هرکجا که نیاز به اثبات توانایی زبان انگلیسی است کاربرد دارد، اما در مواردی محدود لازم است تا شما مدرکی غیر از تافل (مثلن آیلتس) جهت ارائه داشته باشید. این موارد نادر می تواند شامل مؤسسات و یا امور مربوط کشور بریتانیا باشد، چراکه کشور بریتانیا خود ارائه دهنده ی آزمون آیلتس است که عمده ترین رغیب تافل درمیان آزمون های بین المللی سنجش مهارت های زبان انگلیسی می باشد. بنابراین، ضروری است پیش شروع مطالعه و تحقیقتان راجع به آزمون تافل، و ثبت نام، حتما از نوع آزمون زبانی که توسط دانشگاه، مؤسسه، و یا کشور مورد نظرتان پذیرفته می شود اطلاع پیدا کنید.

 

چرا تعداد سوالات و زمان پاسخ گویی بخش های Reading و Listening آزمون تافل متغیر هستند؟

شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که چرا زمان و تعداد سوالات دو بخشی که ذکر شد می تواند کم و زیاد بشوند! جواب این است که طبق سیاست مؤسسه ی ETS، در هر آزمون تافل یک بخش اضافه همراه تعدادی سوال وجود دارد که در صورت جواب دادن به آن ها نمره یی برایشان لحاظ نمی شود، و فقط از آن ها به منظور نوعی تحقیق و آمارگیری برای تهیه ی سوالات آزمون های آینده استفاده می شود.

بنابراین، دو قسمت مهارت Reading و Listening تافل می توانند به ترتیب ۸۰ و ۶۰ دقیقه، و یا ۶۰ و ۹۰  دقیقه باشند. به عبارت دیگر، ممکن است با یک متن اضافه در قسمت Reading، و یا دو سخنرانی و یک مکالمه ی اضافه در قسمت Listening سورپرایز شوید!

اما هرگز این طور نیست که هم در قسمت Reading و هم در قسمت Listening  یک بخش اضافه وجود داشته باشد. هیچ راهی برای شناسایی این که به کدام متن یا سخنرانی و مکالمه نمره داده می شود و کدام یک اضافه است وجود ندارد، بنابراین شما در هنگام مواجه شدن با یکی از دو حالت بالا، باید به تمام سوالات با دقت جواب بدهید.

بعد از بخش Listening، به شما یک وقت تنفس ۱۰ دقیقه یی اجباری داده می شود.

کارنامه ی آزمون تافل چه زمانی اعلام و ارسال می شود؟

حدودا ۱۰ روز بعد از جلسه ی آزمون، نسخه ی دیجیتال کارنامه ی شما در حساب ETS تان قرار می گیرد، که امکان دانلودش به صورت PDF هم وجود دارد. در حدود ۱۳ روز بعد از تاریخ آزمون هم نسخه های چاپی اصلی ارسال می شوند (هم برای دانشگاه هایی که انتخاب کرده اید و هم برای خودتان.)

اگر مراکز تحویل گیرنده ی گزارش آزمون داخل آمریکا باشند، انتظار ۷ تا ۱۰ روز برای وصول آن ها را داشته باشید؛ و اگر خارج از آمریکا باشند، به نسبت فاصله، زمان انتظار بیشتر می شود (بین ۴ الی ۶ هفته). این زمان شامل نسخه یی که برای خودتان ارسال می شود هم هست.

 

کارنامه ی آزمون تافل چطور به دانشگاه ها و مراکز ارسال می شود؟

همراه با هزینه ی اصلی ثبت نام آزمون تافل، ۴ نسخه گزارش نمرات (یا کارنامه) رایگان، برای ۴ دانشگاهی که تا ساعت ۱۰ شب روز قبل از آزمون مشخص می کنید با پست ارسال می شود.

پس از این زمان دیگر از حق ۴ نسخه ی رایگان بهره مند نخواهید بود.

برای هر نسخه گزارش مازاد، باید هزینه یی که در سایت ETS مشخص شده (هم اکنون ۲۰ دلار) را پرداخت کنید. محدودیتی از نظر تعداد گزارش هایی که می خواهید برای مراکز و دانشگاه های مورد نظرتان ارسال شود وجود ندارد، و چه قبل از آزمون و چه بعد از آزمون می توانید بی نهایت گزارش برای هر دانشگاهی که بخواهید بفرستید. برای تضمین صحت نمرات، گزارش ها مستقیما از طرف موسسه ی ETS به دانشگاه ها پست می شوند، و شما دخالتی در انجام این کار ندارید.

هر موسسه، سازمان، یا دانشگاهی که به طور رسمی مدرک تافل را می پذیرد از طرف ETS  کدی دریافت می کند، که شما می بایست آن کد را برای سفارس ارسال گزارش نمره در حساب وارد کنید. دسترسی به این کد آسان است؛ چراکه هم می توانید نام دانشگاه یا موسسه ی مورد نظرتان را در کادر موجود در حسابتان وارد کنید، و کد را دریافت کنید، و هم می توانید از سایت دانشگاهتان (و یا با ایمیل زدن به فرد مسئول پذیرش دانشجویی دانشگاهتان) این کد را بگیرید. دیگر لازم نیست آدرس یا کد پستی دانشگاه را وارد کنید؛ همه چیز در آرشیو ETS موجود است.

ضمنا دقت کنید بعد از وارد کردن کد دانشگاه، معمولا لازم است از بین انتخاب هایی که به شما داده می شود تعیین کنید که می خواهید گزارش نمراتتان به کدام بخش یا دپارتمان (Department) از دانشگاه ارسال شود؛ مثلا، اداره ی پذیرش مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، دپارتمان ادبیات، ریاضی، پزشکی، و غیره.

مدت زمان ارسال کارنامه ها به نسبت موقعیت جغرافیایی کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید متفاوت است. کارنامه ها معمولا در حدود یک هفته به هر نقطه ای از کشور آمریکا ارسال می شوند؛ اما در مورد کشور های دیگر، زمانی در حدود ۱ ماه و بلکه بیشتر لازم است. پس برنامه ریزی کنید تا کارنامه تان قبل از حداکثر زمان (Deadline) اپلای (Apply) به دانشگاهتان ارسال شود (و یا تقاضای زمان بیشتری از دانشگاه بکنید _البته معمولا موافقت نمی شود!)

 

چگونه به نمره ی تافل اعتراض کنم؟

 

آزمون آزمایشی تافل چیست؟

آزمون آزمایشی تافل(تدریس خصوصی تافل)

برای آن دسته از زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون تافل ibt را دارند و می خواهند بیشتر با شرایط این آزمون آشنا شوند آزمون آزمایشی TOEFL IBT را برگزار می نماید.

در این آزمون ها از سوالات سال های گذشته که توسط سازمان ETS برگزار شده استفاده می شود تا بهترین سطح آمادگی برای زبان آموزان فراهم شود.

این آزمون ها هر ۴ مهارت را در بر می گیرد و تمامی قسمت های تافل را پوشش می دهد.

از فایل های صوتی آزمون تافل ibt تا تمامی متون آزمون تافل در این آزمون برای آمادگی هر چه بیشتر زبان آموزان فراهم شده است.

با شرکت در این آزمون ها شما می توانید با ساختار و فرمت آزمون تافل ibt آشنا شوید. از آنجا که شرایط این آزمون تا حدود بسیار زیادی با آزمون تافل واقعی برابر است نمره کسب شده توسط زبان آموز تا حد بسیار زیادی با نمره واقعی تافل iBT برابر است.

فضای ازمون

فضا و قوانین آزمون کاملاً بصورت واقعی و شبیه سازی شده و کاملاً نزدیک به شرایط آزمون برگزار می شود

  • لپ تاپ
  • هدست های با کیفیت پخش و ضبط حرفه ای و مجهز به Noise Cancelling
  • حس واقعی حضور در امتحان
  • تجربه استرس و حساسیت آزمون

 

در کلاس های تدریس خصوصی تافل ما این فضا را برای شما شبیه سازی میکنیم.

اهمیت زمان

آزمون های آزمایشی تافل راس ساعتی خاص طبق جدول زمانبندی شده در تاریخ های معین در محل آموزشگاه برگزار می شود.

  • حضور الزامی حداقل ۳۰ دقیقه ای قبل از آزمون
  • حضور کامل زبان آموزان در جلسه امتحان
  • ۱۰ دقیقه استراحت

 

کارنامه تحلیلی مربوط به این آزمون به تمام نقاط قوت و ضعف شما با توجه به معیارهای آزمون تافل به صورت کاملاً دقیق و منظم اشاره خواهد کرد.

  • راهکارهای پیشنهادی برای هر چهار مهارت
  • توضیح جزء به جزء و شفاف سازی راهکارها
  • تسلط به شرایط خود در تمامی نقاط ضعف و قدرت

مدیریت زمان در تافل

مطمئنا بسیاری از زبان آموزان در یک شرایط بدون محدودیت زمان می توانند به خیلی از سوال های تافل به درستی انجام دهند اما تا در شرایط آزمون قرار می گیرند و شمارنده زمان در پایین صفحه امتحان تافل را می بینند ، نمی توانند به سوالات تافل به درستی جواب دهند.

 

یکی از مهم ترین نکات این است که در بخش Reading تافل شما می توانید به متن بازگردید : پس حتما اول سوالات را بخوانید. این کار به شما می گوید که کجای متن برایتان ارزشمند است و باید روی آن سرمایه گذاری کنید.

در بخش های Writing Integrated شما امکان برگشت به متن را ندارید. در این بخش نیز البته یک سری تکنیک ها می توانند به کمکتان بیاید که شاید مهم ترین آنها این است که نیازی نیست که کل متن را به دقت بخوانید . معمولا جملات اول هر پاراگراف ایده اصلی یا Main Idea را در بر دارد و شما قادر خواهید بود که با تکنیک Skimming بقیه جملات را سریع از نظر بگذرانید.

در بخش Listening باید مدیریت زمان در تافل را بیشتر مد نظر بگیرید. در بخش Recorded   conversation باید شرایط دانشجو را درک کنید. باید بدانید که استاد دانشگاه یا مدیر مدرسه یا دانشگاه چه اطلاعاتی را می خواهد.

برای این کار همیشه دنبال جواب این کلمات پرسشی باشید.What , how, Who,.. و کلمات درخواستی همانند want, Please, would like, … باشید. همچنین در Listening ها باید دقت کنید که کلمات ترتیبی همانند First, Second,… می تواند بسیار مفید باشد.

در بخش Speaking تافل ، مدیریت زمان در تافل تقریبا برعکس است و شما باید در زمان مورد نظر کار را تمام کنید و چون شما در حال تولید هستید می توانید حتی کار را زودتر تمام کنید البته اگر همه موارد مورد نیاز را پوشش داده باشید که نیاز به تمرین و تبحر دارد.

بهتر است قبل از ثبت نام در آزمون تافل ، آمادگی لازم را بدست آورده و با اطمینان خاطر سر جلسه حاضر شوید. در کلاس های تدریس خصوصی تافل ،شما خود را بهتر سنجیده و مورد آزمایش قرار می دهید.

 

برای مشاوره و ثبت نام در دوره های تدریس خصوصی تافل با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۹۱۲-۳۱۰۹۸۵۶
۰۲۱-۲۶۴۲۱۳۵۲