سوالات متداول PTE

ممکن است شما قبل از شرکت در آزمون بین المللی PTE  ، در مورد این آزمون اطلاعات کافی نداشته باشید و بخواهید بدانید که این آزمون چیست و چه اتفاقی در آن خواهد افتاد . در این مقاله تمام سوالاتی که در این چند سال سابقه تدریس ، گرداوری کردیم را به شما پاسخ میدهیم.

با مجموعه MYPTE  همراه باشید.

خیر، آزمون PTE آکادمیک موضوعات فراوانی را پوشش می دهد و سوالات از موضوعات مشخصی نیستند.

آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می شود ولی شما نیاز به مهارت به خصوصی در زمینه کامپیوتر ندارید. شما با یک کیبورد استاندارد مانند کیبورد اکثر دستگاه ها که از بالا سمت چپ با (QWERTY) شروع می شود کار می کنید. اگر با ترتیب این نوع کیبورد آشنایی ندارید بهتر است قبل آزمون با آن تمرین کنید چون حین آزمون زمان، شما بسیار مهم می شود.

برای ثبت نام آزمون شما باید حداقل ۱۶ سال داشته باشید. اگر ۱۶ یا ۱۷ ساله هستید، قبل از آزمون باید یک فرم رضایت نامه والدین امضا کنید.

خیر، آزمون به گونه ای طراحی شده که صحبت های بیش از ۱۰۰ زبان مختلف و افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست را تشخیص بدهد.

هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و شما هرچند بار که بخواهید در آزمون شرکت می کنید ولی بایدبعد از اعلام نتایج آزمون قبلی اقدام به ثبت نام کنید.

خیر، شما می توانید آزمون PTE را در یکی از مراکز برگزاری آزمون که در سایت پیرسون قرار دارد میتوانید ثبت نام کنید ولی اگر در کشور شما مرکز برگزاری وجود نداشت باید به کشور دیگری در نزدیکی آن سفر کنید و توجه داشته باشید اگر خارج از کشور آزمون می دهید باید مدارک هویتی، اقامتی و پاسپورت همراه داشته باشید.

خیر شما با هر کارت اعتباری معتبری (بطور مثال کارت والدین) می توانید اقدام به ثبت نام کنید.

خیر شما هم به صورت آنلاین و هم به صورت تماس تلفنی (ارتباط با بخش مشتریان منطقه شما در صورت وجود) اقدام به ثبت نام کنید.

نام خود را در فیلد نام خانوادگی وارد کنید و در فیلد نام فقط یک نقطه (.) وارد کنید.

در این صورت شما به دلیل اشتباه یا هر چیز دیگر قادر به شرکت در آزمون نیستید، هزینه شما هم برنمیگردد و در واقع آزمون را از دست می دهید.

تا هر مقدار که جا می شود بنویسید و بعد از تکمیل فرم با PTECenter تماس بگیرید و قضیه را اعلام کنید.

قبل از اینکه مراحل ثبت نام را با هم مرور کنیم باید به نامی که با آن ثبت نام می‌کنید دقت کنید و هرگونه مغایرتی با نام اصلی شما باعث رد شدن شما می شود.

  • روش های پرداختی

روش های پرداختی مورد قبول پیرسون از این قبیل است :

  • مستر کارت، ویزا کارت و دبیت کارت
  • ویزا اکسپرس، امریکن اکسپرس و کارت اعتباریJCB
  • کدهای وچر و کارت تخفیف درصورتیکه مبلغ کد شما از قیمت آزمون بیشتر باشد قابل بازگشت نیست اما اگر کمتر از قیمت آزمون باشد، شما می توانید باقیمانده را طور دیگر پرداخت کنید.
  • پی پال مورد قبول نمی باشد.

اگر بدلیل مریضی نمی توانید در روز معین در جلسه آزمون PTE حاضر شوید، باید حداکثر تا ۱۴ روز بعد از تاریخ آزمون به مرکز اعلام کنید و معمولاً یا هزینه آزمون شما به آزمون بعدی منتقل می شود یا ممکن است هزینه کمی بعنوان مابه تفاوت پرداخت کنید. بهرحال باید مدارک خود را برای گواهی بیماری در تاریخ آزمون ارائه بدهید.

حداقل نیم ساعت قبل آزمون در جلسه حاضر باشید چون ممکن است بررسی های هویتی کمی طول بکشد.

مدارک هویتی شما مانند پاسپورت چک می شود، همچنین یک عکس و اسکن پالم وین از شما گرفته می شود.

توسط سیستم پالم وین رشته های رگ دست شما اسکن می شود. این رشته ها در هر فرد متفاوت هستند درست مانند اثر انگشت این امکان را به سیستم می دهد تا هویت شما بررسی کند. طرز کار دستگاه به این صورت است که دست تان را در محل مشخص میگذارید و اسکنر از راه دور نور مادون قرمز را به دست شما میتاباند بصورت کنترل از راه دور عمل می کند و شما حسگر را لمس نمی کنید.

هر بخش آزمون زمان مشخص خودش را دارد و شما هر لحظه در بالا سمت راست صفحه یک تایمر خواهید داشت تا به خوبی زمان هر تست را مدیریت کنید.

بله، فقط در سوالات چند گزینه ای امکان ویرایش جواب را دارید و در واقع از ابزارهای Copy,Paste استفاده می‌کنید.

با وارد شدن به حساب خود در Pearsonpte.com/pte به قسمت View Score Report رفته و نمرات خود را در این صفحه مشاهده می کنید. مراکز علمی و دانشگاه ها معمولاً ۴۸ ساعت بعد از ارسال نتایج آنها را چک کرده و پاسخ می دهند.

بله، هر بار که وارد حساب خود می شوید می توانید نتایج آزمون را برای مراکز مورد نظرتان ارسال کنید.

  1. داخل صفحه PTE روی گزینه Send Scores کلیک کنید
  2. مرکز یا موسسه مورد نظر را جستجو و انتخاب کنید. شما با هر بار وارد شدن به حساب تا ۷ مرکز را می توانید اضافه کنید
  3. گزینه Next را کلیک کنید تا خلاصه و گزارش مراکزی که انخاب کردید، نمایش داده شود
  4. در آخر روی گزینه Confirm کلیلک کنید تا نتایج شما با موفقیت ارسال شود

اگر از نمره خود راضی نیستید یا به هر دلیلی میخواهید دوباره امتحان بدهید هیچ مشکلی ندارد هرچند بار که بخواهید میتوانید درآزمون PTE شرکت کنید فقط باید صبر کنید تا نتایج اعلام شود سپس برای ثبت نام مجدد اقدام کنید. مدرک PTE Academic به مدت دو سال از تاریخ آزمون اعتبار دارد و بعد از آن  شما قادر به دیدن نمرات خود هم نیستید.

اگر قصد آزمون مجدد برای ارتقای نمرات خود را دارید به این موارد توجه کنید:

  •   فقط بخش‌های اسپیکینگ و رایتینگ‌های موضوعی (متن باز) قابل ارتقا هستند
  •   نمره جدید جایگزین قبلی می‌شود حتی اگر پایین‌تر از نمره همان بخش سوال در آزمون قبلی باشد
  •   باید حداکثر تا ۱۴ روز پس از اعلام نتایج برای ارتقای نمرات به PTECenter اعلام کنید

متاسفانه در حال حاضر این آزمون در ایران برگزار نمیشود و برای دادن آزمون میتوانید به کشورهای پیرامون ایران به طور مثال سنتر آزمون PTE در باکو، استانبول و یا دوبی مراجعه کنید.

خیر در هیچ یک از مراحل آزمون امکان برگشت به عقب برای پاسخدهی به سوالات عبور کرده وجود ندارد.

بعد از بخش ریدینگ و قبل از شروع بخش لیسنینگ بصورت اتوماتیک یک تایمر ۱۰ دقیقه ای روی صفحه ظاهر شده و شما میتوانید با هماهنگی ناظر امتحان به خارج از فضای امتحان بروید.

با اینکه این احتمال بسیار ناچیز است ولی در صورت بروز همچین موردی دست خود را بالا بیاورید و به مدیر مرکز آزمون اطلاع دهید. آنها هر کاری که می­توانند انجام خواهند داد و کمک خواهند کرد و اطمینان حاصل خواهد کرد که مشکل ثبت شده و گزارش شده است. مطمئن باشید که حق شما ضایع نخواهد شد.

دست خود را بالا بیاورید و به ناظران جلسه بگویید. آنها از شما درخواست می­کنند تا فرمی را مبنی بر مشکل دار بودن سوال تکمیل کنید. فرم به مرکز اصلی PTE فرستاده شده و آنجا بررسی خواهد شد.

بله، خود محل برگزار کننده آزمون به شما یک دفترچه کاغذی قابل پاک کردن خواهد داد. البته دقت کنید که شما مجاز به یادداشت نیستید تا زمانی که آزمون آغاز شده باشد.