تقویت مهارت شنیداری Listening در زبان انگلیسی

بسیاری از زبان آموزان و علاقه مندان به زبان انگلیسی در تلاش هستند تا مهارت های چهارگانه خود را در این زمینه تقویت کنند، یکی از این مهارت ها تقویت مهارت شنیداری Listening است.

تقویت مهارت شنیداری می تواند از طرق مختلف انجام پذیرد اما در این گزارش قصد داریم در مورد مهمترین روش های افزایش این مهارت برای شما صحبت کنیم، پس همراه ما باشید.

زمان های آزاد خود را بیهوده تلف نکنید

اولین قدم برای یک زبان آموز این است که زمان هایی که در طول روز آزاد است را به گوش کردن بپردازد. به عنوان مثال زمانی که پشت فرمان هستید، سوار اتوبوس یا مترو هستید، از همه این زمان ها می توانید برای تقویت مهارت شنیداری استفاده کنید.

تقویت مهارت شنیداری Listening در زبان انگلیسی

گوش کردن را به یک موضوع عذاب آور تبدیل نکنید

دوستان عزیز برای شروع تقویت مهارت شنیداری Listening خود را عذاب ندهید، برای اینکه بتوانید در این مسیر ثابت قدم باشید روزانه مدت کوتاهی را همراه با سرگرمی و تفریح به این موضوع اختصاص دهید.

اگر بخواهید در این مسیر سخت گیری کنید در ادامه راه خسته خواهید شد، بنابراین لیسنینگ را به یک امری جذاب و مفرح برای خود تبدیل کنید، به هر نحوی که می دانید.

از اینترنت کمک بگیرید

همان طور که می دانید دیدن ویدئو یکی از بهترین راه های تقویت مهارت شنیداری Listening است، بنابراین شما می توانید با استفاده از برخی سایت ها همچون یوتیوب به تماشای محتوای های انگلیسی بپردازید و هم خودتان را سرگرم کنید و هم به تقویت مهارت شنیداری Listening بپردازید.

تقویت مهارت شنیداری Listening در زبان انگلیسی

فیلم های جذاب انگلیسی را تماشا کنید

زمانی در کشور پیدا کردن فیلم های خارجی کار آسانی نبود اما در حال حاضر در کشور خودمان می توانید بهترین فیلم ها با زبان انگلیسی را در سایت هایی مثل فیلیمو و از این دست سایت ها مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ اشتباه مهلک در یادگیری زبان با فیلم

محتواهای سخت را گوش ندهید

برای اینکه شما قصد دارید به تقویت مهارت شنیداری Listening خود بپردازید نباید گوش خود را در ابتدای مسیر پر از محتواهای سخت و سنگین کنید.

اگر هر فیلم یا پادکستی برای شما سخت بود، آن را پاک کنید و محتواهای جذاب و آسان را برای خود دانلود کنید و در طول روز به آن گوش کنید.

گسترش دایره واژگان برای تقویت مهارت شنیداری Listening

توجه داشته باشید اگر هرچیزی را که گوش می کنید برای شما سخت است پس دایره لغات شما بسیار محدود است و باید آن را تقویت کنید.

جمع بندی

گرچه راه های بسیاری برای تقویت مهارت شنیداری شما عزیزان وجود دارد و می توانید از آن استفاده کنید اما فقط یک نکته را فراموش نکنید و آن اینکه یک شنونده منفعل نباشید. سعی کنید محتواهای انگلیسی که گوش می کنید را بفهمید و یا نکات مهم آن را یادداشت کنید، صرف اینکه فقط یک شنونده باشید زمان شما را برای رسیدن به اهدافتان بسیار طولانی و دشوار می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *