سوالات متداول تافل

ممکن است شما قبل از شرکت در آزمون تافل ، در مورد این آزمون اطلاعات کافی نداشته باشید و بخواهید بدانید که این آزمون چیست و چه اتفاقی در آن خواهد افتاد . در این مقاله تمام سوالاتی که در این چند سال سابقه تدریس ، گرداوری کردیم را به شما پاسخ میدهیم.

سوالاتی در حوزه

  • تافل
  • انواع تافل
  • مهارت های تافل
  • ثبت نام آزمون تافل
  • منابع تافل
  • روز آزمون تافل
  • نمره دهی تافل
  • زمان اعلام نمره تافل
با مجموعه MYPTE  همراه باشید.

سیستم امتیاز دهی در آزمون تافل اینترنتی (iBT) در هر مهارت نمره ۳۰ را حداکثر اختصاص خواهد داد که نهایتا در ۴ مهارت به حداکثر نمره ۱۲۰ خواهد رسید.

خیر. بنا به وب سایت رسمی ای. تی. اس، (E.T.S) شش هزار موسسه در ۱۱۰ کشور دنیا و تقریبا تمام دانشگاه های انگلستان، استرالیا، نیوزیلند و کانادا برای پذیرش، اعطای بورس تحصیلی، و فارغ التحصیلی نمرات تافل را ملاک قرار می دهند.

بستگی به دانشگاه پذیرنده و مقطع تحصیلی دارد. برای آگاهی از نمره حد نصاب هر دانشگاه به سایت آن دانشگاه مراجعه نمایید.

معمولا قسمت Reading از سه موضوع هر كدام با ۱۴ سوال تشكيل شده است. زمان اختصاص یافته برای پاسخگویی به سه متن این بخش ۶۰ دقیقه می باشد. مادام كه در يك Reading قرار داريد، امكان برگشت به سئوالهاي قبلي یا بعدی و تغيير پاسخ وجود دارد با استفاده کردن از گزینه های Back و Next. در صورت خروج از يك ريدينگ و ورود به قسمت بعدي امكان دسترسي به متن و سئوالهاي ريدينگ های قبلي با استفاده کردن از گزینه Review ممکن می باشد.

كتاب های گوناگونی در زمینه تافل در بازار موجود می باشند. کتاب Mastering Skills for the TOEFL iBT داراي مجموعه خوب و قابل قبولي براي كليه مهارتهاي تافل اينترنتي است. كتاب آموزشي ETS نيز منبع مناسبي براي ايجاد آمادگي در آزمون ميباشد. بدیهی است که موفقیت در آزمون تافل منوط بر مطالعه چندین کتب آموزشی می باشد.برای دانلود منابع رایگان تافل کلیک کنید.

خير. همراه داشتن هر گونه وسیله شخصی اعم از موبایل، فلش، خودکار، مداد، کاغذ چرک نویس حتی سفید، خوراکی، آشامیدنی و غیره در روز آزمون ممنوع ميباشد و در صورت مشاهده مسئولين مراتب را به ETS گزارش مينمايند كه منجر به عدم ارسال نتيجه آزمون ميگردد.

تا چهار روز قبل از آزمون داوطلب ميتواند آزمون خود را كنسل نمايد. براي اين منظور بايد وارد پروفايل خود شده و در قسمت View  Orders  از گزينه ي Cancel استفاده نمايد. در صورت لفو آزمون ETS نود و پنج دلار توسط مركز آزمون به داوطلب مسترد مينمايد. پروسه بازگشت مبلغ پرداختي حدود دو ماه طول ميكشد.

امتياز کسب شده هر داوطلب تا ۲ سال پس از تاريخ آزمون اعتبار دارد.

خیر – روز آزمون پیرینت ثبت نام (Ticket confirmation) خود را همراه داشته باشید.

آزمون تافل اينترنتي امتيازي بين ۰ و ۱۲۰ دارد که به ترتیب زیر می باشد: (۳۰ – ۰) Reading -(0 – 30) Listening -(0 – 30) ،Speaking -(0 – 30) ، Writing

طبق دستورالعمل موسسه ETS محدودیت زمانی بین دو آزمون تافل ۱۲ روز می باشد.

بعد از ۲ هفته کاری از تاریخ آزمون به پروفایل خود در سایت ETS مراجعه نمایید.

در صورتی که قصد انصراف از آزمون را دارید به این نکته دقت نمایید که حداقل به تاریخ برگزاری آزمون ۱ هفته زمان باقی مانده باشد. وارد پروفایل شده و روی دکمه کنسل کیک نمایید. مبلغ برگشت داده شده (نصف هزینه ثبت نام) از موسسه ETS طی حدودا ۳٫۵ ماه به حساب مرکزی که هزینه ثبت نام را پرداخت داشتید باز گردانده می شود. سپس با هماهنگی مرکزی که پول به حسابش واریز گردیده است اقدام به دریافت مبلغ خود نمایید. موسسه ETS طی یک E-mail شما را از واریز مبلغ برگشتی به مرکز آزمون خود مطلع می کند.

در صورتی که کد دانشگاه هنگام ثبت نام وارد شده باشد و به تاریخ آزمون ۵ روز زمان باقی باشد، امکان تقییر کد دانشگاه در پروفایل داوطلب مقدور است.

خیر – این بخش از آزمون به صورت کاملا اتفاقی (random) مشخص می گردد. با این حال قسمت Listening معمولا long format می باشد.

به تاریخهای برگزاری آزمون تافل اصلی که برای ثبت نام در آن کمتر از ۵ روز زمان باقی مانده اصطلاحا تاریخ قرمز می گویند، به این نکته توجه نمایید که برای ثبت نام در تاریخ قرمز طبق مقررات ETS مبلغ ۳۵$ به مبلغ ثبت نام اضافه می شود.

چون فرستادن کارنامه های چاپی با پست معمولی انجام می گیرد، بستگی به محل و کشور مورد درخواست شما دارد. ( در مورد ایران حدودا ۶۰ الی ۷۰ روز )

شما ميتوانيد پس از ثبت نام بدون پرداخت وجهي نام دانشگاههاي دريافت كننده نتيجه را تغيير دهيد براي اين منظور به شكل زير عمل كنيد: ۱٫پس از ورود به پروفايل برروي لينك View Orders كليك نماييد. ۲٫در صفجه جديد بر روي لينك Order No مربوطه كليك نماييد. ۳٫ در صفجه جديد به قسمت Score Recipient مراجعه نموده و در آن قسمت بر روي لينك Modify كليك نماييد. ۴٫ در صفجه جديد در مقابل نام هر دانشگاه يك لينك Remove وجود دارد. با كليك بر روي اين لينك ابتدا دانشگاه را جذف نموده و سپس از طريق دكمه Add Another Score Recipient دانشگاه مورد نظر را انتخاب نماييد.

خیر.در صورتی که کد دانشگاه هنگام ثبت نام وارد شده باشد و به تاریخ آزمون ۵ روز زمان باقی باشد، امکان تقییر کد دانشگاه در پروفایل داوطلب مقدور است.

امکان پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل برای هر مرکزی، با ویزا کارت یا شماره وچر امکان پذیر می باشد. برای ثبت نام با ویزا کارت به سایت ets مراجعه نمایید. همچنین موسسه خود از طریقcredit card  اموزشگاه داوطلبلن را ثبت نام می کند.

تاریخ های Extra تاریخ های جدید (فوق العاده) برای برگزاری آزمون می باشند.

بله ، برای نگهداری از تمامی وسایل داوطلبان یک کمد و جای مشخص با نظارت دوربین در موسسه نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که دسترسی به کمد و لوازم شخصی تا پایان آزمون ممنوع می باشد.

پس از ایجاد پروفایل برای آزمون تافل در سایت ETS و انتخاب گزینه Register for a test قادر خواهید بود تست سنتر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

خیر. برطبق قوانین ETS، نام و نام خانوادگی پروفایل شما باید دقیقا همانند نام و نام خانوادگی مندرج بر روی کارت شناسایی باشد. هر نوع تفاوتی در نام و نام خانوادگی قبل از روز ازمون با تماس گرفتن با ETS، باید حل شود. در غیر این صورت تفاوت نام یا نام خانوادگی در روز آزمون به ETS گزارش شده و ممکن است به ابطال آزمون بینجامد. لازم به ذکر است که در صورت وجود تفاوت های چشمگیر نام و نام خانوادگی مندرج در کارت شناسایی و پروفایل ممکن است از آزمون دادن داوطلب جلوگیری شود.

خیر

به ETS ایمیل بزنید (از قسمت Contact Us در پروفایلتان، یا toefl@ets.org برای آزمون تافل و gre-info@ets.org برای آزمون GRE) و در ایمیلتون بیان کنید که این مشکل وجود دارد. در صورت وجود اشتباه در تاریخ تولد،در روز آزمون این مشکل به ETS گزارش شده و به احتمال زیاد به ابطال نمره آزمون می انجامد. لازم به ذکر است که پس از ایجاد پروفایل در سایت ETS، داوطلبین قادر به تغییر تاریخ تولد و نام و نام خانوادگی نخواهند بود و در صورت وجود مشکل قبل از روز آزمون برای پیگیری به ETS ایمیل بزنند.

پس از ثبت نام آزمون اصلی، ایمیلی از ETS دریافت می کنید (Ticket/Registration Confirmation) که توضیحات مدارک روز آزمون در آن داده شده.

در روز آزمون تافل و GRE مطابق قوانین ETS، داوطلبین موظفند دو کارت شناسایی معتبر دارای عکس جدید (کارت ملی، شناسنامه جدید، پاسپورت، گواهینامه، کارت پایان خدمت یا معافیت) ارایه دهند. لازم به ذکر است که منظور از اعتبار کارت شناسایی مطابق قوانین ETS، تاریخ اعتبار درج شده روی کارت شناسایی می باشد. کارت های شناسایی که تاریخ درج شده بر روی آن ها گذشته اند (اعم از کارت ملی)، فاقد اعتبار بوده و قابل قبول نمی باشند. کارت های دانشجویی، استخدامی، بیمه، و غیره به عنوان کارت شناسایی اصلی قابل قبول نمی باشند. عدم ارایه کارت شناسایی معتبر با عکس جدید در روز آزمون منجر به ارسال گزارش به ETS و ابطال آزمون می شود.

خیر

فرم Score Review Request Form را از سایت ETS دانلود نموده و مطالعه فرمایید . در صورت وجود مشکل از تست سنتر ETS با تست سنتر مکاتبه خواهد کرد و با داوطلب تماس خواهد گرفت.

برای آزمون تافل تا حداکثر ۶۰ روز بعد از آزمون امکان reinstate کردن وجود دارد.

خیر

دریافت کارنامه آزمون تافل توسط دانشگاه خارج از امریکا ممکن است ۶-۴ هفته طول بکشد.

بله با پرداخت هزینه تغییر تاریخ.

خیر. تغییر تاریخ (rescheduling) فقط با پرداخت هزینه ممکن می باشد.

بله با پرداخت هزینه برای ارسال نمرات به هر دانشگاه.

بله با پرداخت هزینه برای ارسال نمرات به هر دانشگاه.

به علت ثبت نام زیاد آزمون در ماه های نزدیک به deadline دانشگاه ها توصیه می شود از چند ماه قبل برای ثبت نام آزمون اقدام شود.

برای آزمون تافل حدودا ۱۲-۱۰ روز و برای آزمون GRE حدودا ۱۵-۱۰ روز.

با پرداخت هزینه rescheduling محدودیتی بر تعداد دفعات تعویق آزمون وجود ندارد.

عوامل متعددي مانند تخلف از مقررات آزمون و يا حتي دير برگشتن از Break ميتونه منجر به ابطال آزمون بشه. با قسمت ETS Testing Integrity مكاتبه كنيد تا نوع مشكل مشخص شود. با تست سنتري كه در آن آزمون داديد هم ميتوانيد تماس بگيريد. هم چنین در پایان آزمون سوالی از داوطلبین پرسیده می شود مبنی بر این که آیا مایلند نمره شان را ریپورت کنند یا این که می خواهند که نمره خود را کنسل کنند. برخی از داوطلبین سهوا گزینه Cancel را انتخاب می کنند که در این صورت نمره شان کنسل شده و ریپورت نمی شود. در صورت تماس با ETS از طریق toefl@ets.org (برای آزمون تافل) و gre-info@ets.org (برای آزمون GRE) می توانید این مشکل را پیگیری کنید.

در پروفایلتان در سایت ETS در هنگام ثبت نام پس از انتخاب گزینه Register for a test و طی کردن مراحل ثبت نام که شامل انتخاب کشور، شهر، تاریخ آزمون و تست سنتر و هم چنین انتخاب ۴ دانشگاه رایگان برای ارسال نمره (فقط برای آزمون تافل) و پاسخ دادن به سوالات آماری ETS و پس از مطالعه قسمت order summary، در قسمت بعد Select Payment Method گزینه ووچر را انتخاب کنید. در صفحه بعد در قسمت معین شده (voucher number)، شماره ووچر را وارد نمایید.

خیر امکان انتقال آزمون به شخص دیگر وجود ندارد. شخص منصرف شده تنها می تواند آزمونش را کنسل کند و نصف هزینه پرداختی را دریافت کند.

برای آزمون تافل، در پروفایلتان در سایت ETS گزینه Register for a test را انتخاب کرده و کشور و شهر و زمان مورد نظر را انتخاب کنید. البته برای مشاهده ظرفیت نیاز ندارید که Registration process را کامل انجام دهید.

برای اطلاع از تست سنترهای برگزارکننده آزمون در سایت ETS پروفایل ایجاد کرده و از قسمت Register for a test نام شهر و تست سنترها را مشاهده کنید و یا از این لینک تاریخ ها و شهرهایی که در آن ها آزمون برگزار می شوند را مشاهده کنید. https://www.ets.org/bin/getprogram.cgi?test=toefl

خیر

خیر. پس از آزمون تافل، کنسل کردن ارسال رایگان نمره به ۴ دانشگاه امکان پذیر نمی باشد. کنسل کردن ارسال رایگان تا ساعت ۱۰ شب قبل از آزمون ممکن می باشد.

در پروفایلتان در سایت ETS ، از ستون سمت چپ گزینه Order Score Reports را انتخاب کرده و سپس در قسمت Select Product Type گزینه TOEFL Services را انتخاب نمایید و سپس گزینه مورد نظر (ارسال کارنامه کتبی به داوطلب یا ارسال نمره به دانشگاه) را انتخاب کنید. هزینه ارسال نمرات برای هر دانشگاه و یا داوطلب در حال حاضر ۱۹$ می باشد. در صورت فعال بودن لینک مربوطه این خدمات ارایه می شوند.

بله آزمون تافل متعهد به ارائه خدمات آزمون به افراد با معلولیت و نیاز های این چنینی هست و به آنها خدمات و نیاز های این چنینی ارائه میکند.

خیر. برطبق قوانین ETS، نام و نام خانوادگی پروفایل شما باید دقیقا همانند نام و نام خانوادگی مندرج بر روی کارت شناسایی باشد. هر نوع تفاوتی در نام و نام خانوادگی قبل از روز ازمون با تماس گرفتن با ETS، باید حل شود. در غیر این صورت تفاوت نام یا نام خانوادگی در روز آزمون به ETS گزارش شده و ممکن است به ابطال آزمون بینجامد. لازم به ذکر است که در صورت وجود تفاوت های چشمگیر نام و نام خانوادگی مندرج در کارت شناسایی و پروفایل ممکن است از آزمون دادن داوطلب جلوگیری شود.

تست سنتر ها فقط با مجوزي كه ETS Disability Office ميده ميتونن اجازه هاي اين چنيني به شركت كننده ها بدن. كساني كه داراي مشكلات جسماني هستند بايد با از اين قسمت accommodation بگيرند.

از قسمت forgot username و forgot password سایت ETS اقدام فرمایید.

با آزمون مجدد نتیجه آزمون قبلی حذف نمی شود و نتیجه هر آزمون که مایل باشید می توانید به دانشگاه ارسال کنید.

برای ثبت نام برای آزمون تافل و جی ار ای شما نیاز دارید کارت اعتباری (مانند Master Card یا Visa Card) و یا وچر در اختیار داشته باشید. وچر یک عدد ۱۶ رقمی است که شما می توانید از مرکز امیربهادر خریداری کنید و در سایت ETS در هنگام ثبت نام آزمون به جای کارت اعتباری استفاده نمایید.

یک ساعت و نیم