انواع خداحافظی به انگلیسی

شاید با دیدن عنوان این مقاله با خودتان بگویید که مگر چند نوع خداحافظی به زبان انگلیسی وجود دارد . همه ما با دو کلمه bye و goodbye  آشنا هستیم ولی این کلمات دیگر خیلی تکراری شده اند . کلمات شیک تری هم هستند که میتوانید جایگزین کلمه goodbye  کنید و به دوستان و همکارانتان بگویید. ما در این مطلب این کلمات را به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم کردیم تا شما بتوانید این کلمات را در جایگاه مناسب به کار ببرید.

خداحافظی رسمی

این کلماتی که در این قسمت به شما یاد میدهیم را میتوانید در جشن های رسمی ، محیط کار و گفت و گو های رسمی استفاده کنید. این کلمات میتوانند جایگزین کلمه goodbye باشند.

۱- Have a good/nice day : شما می‌توانید به جای کلمه Day از کلمه‌هایی همچون Weekend، Holiday، Meeting و lunch استفاده کنید.

۲- Take care:این کلمه حس صمیمیت را منتقل می کند ، بیشتر بین افراد غریبه استفاده می‌شود.

۳- Nice knowing you : این کلمه را میتوانید در اولین ملاقات ها استفاده کنید.

خداحافظی غیررسمی

بهتر است از این کلماتی که در این بخش معرفی میکنیم فقط در موقعیت های خیلی دوستانه استفاده کنید و آن را در هنگام گفت و گو با رئیستان یا موقعیت های رسمی به کار نبرید زیرا یک نوع بی احترامی محسوب میشود.

۱- Bye  : ساده ترین نوع خداحافظی خلاصه کردن goodbye  است که احتمالا از قبل با این کلمه آشنایی داشته اید.

۲- See you later/ See you/ Later : این عبارت بیشتر میان خانواده ، دوستان و اشخاصی که قرار است دوباره آن ها را ببینید استفاده میشود.

۳- It was a nice to see you again/ It was nice to see you/ Nice to see you : این عبارت برای اشخاصی مناسب است که همدیگر را هر از گاهی میبینند . دوستانی که همیشه یکدیگر را ملاقات میکنند و یا قرار است به زودی هم را ببینند از این عبارت استفاده نخواهند کرد.

۴- Peace out: این کلمه را احتمالا در آهنگ های هیپ هاپ شنیده اید. این کلمه را هنگام خداحافظی و بیان آرزو داشتن صلح و سلامتی استفاده میکنند.

۵- Take it easy: این عبارت را نیز در هنگام خداحافظی استفاده میکنیم و آرزو رو به راه بودن و ریکس شدن را تا دیدار بعد داریم . به طور کلی معنای مواظب خودت باش را میدهد.

۶- I’m out of here : من رفتم یا «من رفتم بیرون» یک راه سریع و غیررسمی است که اعلام میکنید از میان دوستانتان میروید.

۷- Catch you later/check you later/smell you later : با استفاده از این کلمه خیلی خودمانی میگویید که بعدا میبینمت و معمولا به عنوان شوخی به دوستان میگویند.

۸- .I’m hanging off : عبارت زیر یعنی روز خوبی داشته باشید و هر موقع از روز می توانید از آن استفاده کنید. این اصطلاح حالت خیلی گرم و صمیمانه ای دارد.

انواع خداحافظی به انگلیسی

نمونه خداحافظی هایی برای خاتمه دادن به روابط عاشقانه

Take your time

meet new people

have the ideal person in mind

find a true love

forgive and forget

be your old self again

approach life positively

focus on changing your life

شما با خواندن این مطلب دیگر میتوانید با روش های متفاوت تری در مکالمات خود به انگلیسی خداحافظی کنید. اگر شما در اسپیکینگ ضعیف هستید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه مجموعه ما شرکت کنید تا به شبیه سازی موقعیت های مختلف زبان شما تقویت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *