سوالات متداول آیلتس

ممکن است شما قبل از شرکت در آزمون آیلتس  ، در مورد این آزمون اطلاعات کافی نداشته باشید و بخواهید بدانید که این آزمون چیست و چه اتفاقی در آن خواهد افتاد . در این مقاله تمام سوالاتی که در این چند سال سابقه تدریس ، گرداوری کردیم را به شما پاسخ میدهیم.

سوالاتی در حوزه

  • آیلتس
  • انواع آیلتس
  • مهارت های آیلتس
  • ثبت نام آزمون آیلتس
  • روز آزمون آیلتس
  • مصاحبه آیلتس
  • نمره دهی آیلتس
  • زمان اعلام نمره آیلتس
با مجموعه MYPTE  همراه باشید.

IELTSمخفف عبارت International English Language Testing System (سیستم بین المللی برگزاری امتحان انگلیسی) می باشد.

آیلتس دردو نوع Academic و General برگزار میشود. بخش Writing و Reading  در این دو نوع متفاوت است . نمیتوان گفت کدام آسان تر است . تفاوت در متون آنهاست . متون Academic  اختصاصا به محیطهای دانشگاهی و موضوعات مرتبط با آن برمیگردد و متون General به زندگی عمومی. نمره ی Academic برای ادامه تحصیل و یا مشاغل آموزشی مناسب است و نمره ی General برای زندگی و کار در سایر مشاغل. با همه ی اینها شما باید نوع آزمون رابا مقامات و سازمانهای مرتبط با نوع سفر خود چک کنید.

سیستم نمره دهی آیلتس از ۰ تا ۹ میباشد. صفر برای افرادی که به هیچ وجه از زبان انگلیسی نمیتوانند استفاده کنند و ۹ برای فردی که مانند یک بومی مادرزاد به زبان انگلیسی مسلط است. معمولا برای مقاصد مختلف نمره ی  ۵/۵ تا ۷ مورد نظر سازمانهای متقاضی میباشد. نمره ی ۷ حد نصاب قابل قبول و استاندارد جهانی است.

آزمون آیلتس و نمره ی آن مورد پذیرش اکثر دانشگاه ها و مراکز آموزشی جهان میباشد. در کشورهای بریتانیا ، افریقای جنوبی ، استرالیا تنها آزمون معتبر و قابل قبول برای تحصیل و اقامت است. در سایر کشورها نیز آیلتس در کنار تافل از اعتبار همسنگ و بی چون و چرا برخوردار است. حتی دانشگاه های آمریکا نیز آیلتس را قبول می کنند.

کسانی که می خواهند برای تحصیل در دانشگاه ها در کشورهای انگلیسی زبان و یا اقامت در این کشورها اقدام کنند.

دو سال

به ترتیب Listening، Reading، Writing همگی در یک روز برگزار می شود. ولی آرمون Speaking می تواند هفت روز قبل یا بعد از آزمون کتبی باشد. و در مراکز آزمون کشورهای همسایه با متقاضیان همکاری میکنند و امکان برگزاری آزمون Speaking در همان روز و یا فردای آزمون کتبی را فراهم می کنند.

تنها شما  اجازه دارید کارت شناسایی ، مداد و پاک کن همراه خود ببرید )لاک غلط گیر مجاز نمی باشد). بقیه وسایل شما همگی بیرون محل آزمون تحویل گرفته می شود.

خیر. کل زمان Reading در آیلتس یک ساعت است که شامل وارد کردن پاسخ ها به پاسخنامه نیز می شود. به هیچ وجه زمان بیشتری برای انتقال پاسخ ها به پاسخنامه نخواهید داشت.

بله. اشخاصی که پاسخنامه شما را تصحیح می کنند به هیچ وجه برگه سوال شما را مورد بررسی قرار نمی دهند.

قبل از ورود به اتاق آزمون ، اوراق هویت شما توسط مسئولین برگزاری چک می شود. پس حتماً اوراق هویت معتبری که با آن ثبت نام کرده اید را به همراه داشته باشید.

تمام مبلغ از شما کسر خواهد شد.

بسته به مرکز آزمون شما ، قوانین مختلفی اتخاذ می شود. می بایست به سایت مرکز آزمون خود مراجعه کنید.

افراد با معلولیت خاص می بایست هنگام ثبت نام مسئولین را در جریان معلولیت خود قرار دهند. مسئولین تمام تلاش خود را در جهت کمک به این افراد خواهند نمود.

بله. در ابتدای آزمون تمامی داوطلبین توضیحات کاملی در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات دریافت می کنند. سپس آزمون با یک نمونه سوال که بصورت مثال مطرح می شود آغاز می گردد. بعد از آن شما برای پاسخگویی به هر قسمت چند ثانیه فرصت دارید سوالات را بخوانید. سوالات تنها یکبار پخش می شوند پس باید بطور همزمان به سوالات پاسخ دهید. آزمون در چهار قسمت (هر قسمت ۱۰ سوال) برگزار می شود که زمان بندی آن به شرح زیر است :

  1. ۱دقیقه – توضیحات در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات
  2. ۳۰ثانیه – مثال و پاسخ به مثال

قسمت اول

  1. ۲۰ثانیه فرصت برای خواندن سوالات بخش اول از قسمت اول Listening
  2. پاسخگویی به بخش اول از قسمت اولListening
  3. ۲۰ثانیه فرصت برای خواندن سوالات بخش دوم از قسمت اول Listening
  4. پاسخگویی به بخش دوم از قسمت اولListening

قسمت دوم

  1. ۳۰ثانیه فرصت برای چک کردن پاسخ های داده شده (حتماً پیشنها می شود این زمان برای خواندن سوالات قسمت دوم صرف شود)
  2. ۲۰ثانیه فرصت برای خواندن سوالات بخش اول از قسمت دوم Listening
  3. پاسخگویی به بخش اول از قسمت دومListening
  4. ۲۰ثانیه فرصت برای خواندن سوالات بخش دوم از قسمت دوم Listening
  5. پاسخگویی به بخش دوم از قسمت دومListening

قسمت سوم

  1. ۳۰ثانیه فرصت برای چک کردن پاسخ های داده شده (حتماً پیشنها می شود این زمان برای خواندن سوالات قسمت سوم صرف شود)
  2. ۲۰ثانیه فرصت برای خواندن سوالات بخش اول از قسمت سوم Listening
  3. پاسخگویی به بخش اول از قسمت سومListening
  4. ۲۰ثانیه فرصت برای خواندن سوالات بخش دوم از قسمت سوم Listening
  5. پاسخگویی به بخش دوم از قسمت سومListening

قسمت چهارم

  1. ۳۰ثانیه فرصت برای چک کردن پاسخ های داده شده (حتماً پیشنها می شود این زمان برای خواندن سوالات قسمت سوم صرف شود)
  2. ۱دقیقه فرصت برای خواندن کل سوالات قسمت چهارم Listening
  3. پاسخگویی به کل سوالات قسمت چهارمListening

انتقال پاسخ های داده شده به پاسخنامه (۱۰ دقیقه)

۶۰ دقيقه

در شرایط عادی حداکثر تا سه هفته پس از آزمون نتیجه آزمون قابل دریافت می باشد.

با مراجعه به محل برگزاری آزمون خود تا مدت دو سال می توانید کارنامه خود را دوباره دریافت کنید. البته این بار کارنامه به خود شما تحویل نمی شود بلکه در صورت نیاز به سفارت یا دانشگاه متقاضی کارنامه شما ارسال میشود.

بله. برگه های شما حداکثر تا چهار هفته پس از دریافت نتایج دوباره تصحیح خواهند شد. این کار برای شما هزینه دارد ولی در صورتی که نمره شما تغییر کند ، این هزینه به شما بازپس داده خواهد شد.

امتحان اسپیکینگ شامل مصاحبه تک به تک می شود و مکالمه شما ضبط می شود.

۴ مهارت: listening , speaking, reading, writing

خیر، بین قسمت های listening, reading, writing استراحتی وجود ندارد. این قسمت ها با هم امتحان گرفته می شوند و به طور کلی این امتحان به مدت ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می کشد. بنابراین، با شکم خالی و تشنه سر جلسه امتحان حاضر نشوید.

شرکت در آزمون IELTS هیچ محدودیتی نداشته و در صورتی که شرکت کننده موفق به اخذ نمره دلخواه خود نشد می تواند بلافاصله برای آزمون بعدی ثبت نام کند.

خیر. در هیچکدام از قسمت های امتحان نمی توانید ساعت مچی بر دست داشته باشید حتی در قسمت speaking. در جلسه ی امتحان ساعت دیواری موجود می باشد که به منظور چک کردن زمان خود می توانید از آن استفاده کنید.

اگه با اطلاع قبلی نباشه، کل هزینه رو از دست می دید و بهتون برگشت داده نمیشه. با این حال، اگه گواهی پزشکی را ظرف ۵ روز از تاریخ آزمون ارائه بدید، بازپرداخت هزینه  منوط به کسر هزینۀ اداری محلی خواهد بود (در صورت تأیید مدارک پزشکی).

مکان‌های مشخصی به شرکت‌کنندگان معرفی میشه و این یک روش جدید برای افزایش امنیت تست آیلتس هست و شامل گرفتن و تأیید عکس‌های شرکت‌کنندگان در روز آزمونه. در این روش جدید، کارمندان اداری آیلتس، بطور فردی، عکس گذرنامه و عکس از تمامی شرکت‌کنندگان موجود در روز آزمون رو خواهند داشت. عکس به طور معمول در روز آزمون اسپیکینگ گرفته میشه.

شما یک نسخه از فرم گزارش آزمون IELTS Life Skills رو دریافت خواهید کرد.

آزمون آیلتس (IELTS) به صورت استاندارد برگزار شده و معیارهای آن در همه جای دنیا یکسان است. پس خودتان را اذیت نکنید و همین جا امتحان دهید تا در هنگام امتحان آرامش بیشتری داشته باشید. شرکت در امتحان آیلتس در خارج از کشور نه تنها باعث استرس و خستگی شما شده بلکه هزینه‌های فراوانی را هم به شما تحمیل خواهد کرد.

می‌توانید آزمونی که نمره بالاتری در آن بدست آورده‌اید را تا زمانی که نتایج معتبر هستند استفاده کنید (که بیش از دوسال طول نمی‌کشد)

نه، باید از برگه سوال برای نوشتن هنگام گوش دادن به فایل صوتی استفاده کنید.

بله مهم است. اگر پاسخ از نظر املایی اشتباه باشد ممکن است کلا اشتباه در نظر گرفته شود.