مزایای آزمون تافل

بسیاری از زبان آموزان در مورد کاربرد آزمون تافل سوال دارند. ما در این مقاله قصد داریم مزایای آزمون تافل و اهداف و کاربرد آن را برای شما بگوییم.  آزمون تافل یک آزمون جامع و کاملا گسترده است.این آزمون مزایای زیادی دارد و میتوان گفت همه جا  کاربرد دارد درواقع کاربرد مدرک تافل از تمامی مدارک دیگر بیشتر است.

برای مهاجرت به کانادا ، استرالیا ، آمریکا و انگلیس آزمون تافل تقریبا ضریب پذیرش ۱۰۰% دارد.

مزایای آزمون تافل

۱-آسان بودن شرکت در آزمون

شما می توانید هر زمان و در هر مرکز که دوست داشتید در آزمون تافل شرکت کنید.این آزمون حدود ۳۰ الی ۴۰ بار در سال برگزار میشود. همین قضیه احتمال قبولی در آن را به صورت چشمگیری بالا می برد.

از آنجایی که تمامی مراحل آزمون، تنها ظرف یک روز تکمیل می شوند و نمره ی شما در همان روز مشخص می شود، دیگر نیازی به مراجعه ی دوباره یا سه باره برای انجام سایر مراحل آزمون نمی باشد و این مسئله می تواند کمک فراوانی به هزینه های شما چه از نظر مالی و چه از نظر زمانی بکند (بر خلاف آزمون آیلتس که در دو الی سه مرحله برگزار می شود.)

۲-ارزیابی و سنجش دقیق

تافل از نظر دقت در سنجش مهارت های مختلف هر شخص در زبان انگلیسی از دقت و ظرافت بالایی برخوردار است به همین دلیل است که مورد پذیرش اکثر دانشگاه ها قرار میگیرد.

۳-ساختار استاندارد

آزمون TOEFL به چهار قسمت تقسیم شده است: بخش خواندن، بخش شنیداری، بخش مکالمه و بخش نوشتاری.

این چهار مهارت دقیقا مهارت هایی هستند که شما برای تسلط به هر زبانی در دنیا به آن ها نیاز خواهید داشت.

همچنین این مهارت ها برای دریافت مجوز حضور در دانشگاه ها و یا هر مرکز آموزشی و آکادمیک در دنیا مورد نیاز شما خواهند بود. در نتیجه، گرفتن یک نمره ی خوب در آزمون تافلTOEFL نشان دهنده ی سطح بالای توانایی شما در چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی خواهد بود و فراهم کننده ی شرایط موفقیت شما در محیط های کلاسی و آکادمیک و همچنین محیط های کاری است.

 

 

بیشتر بخوانید : مدیریت زمان در آزمون تافل

 

۴-سنجش عادلانه در آزمون تافل

با توجه به کامپیوتری بودن آزمون نمره دهی این آزمون بسیار منصفانه می باشد.

بنابراین نظر ممتحن تنها موثر از عملکرد شما در آزمون می باشد زیرا تا بحال شما را ندیده است.

۵-دقت در نمره

نمره دهی در آزمون تافل طبق تحقیقات سطح زبانی فرد را دقیق تر نشان میدهد.

۶-به صرفه بودن هزینه

در آزمون تافل سنجش همه ی مهارت ها در یک روز  است . برای همین  برای کسانی که مجبور به سفر هستند این نکته قبل توجه است و از لحاظ هزینه برای مردم باصرفه تر است.

۷-پذیرش گسترده

همان طور که گفته شد آزمون تافل یکی از آزمون های بین المللی معتبر است و اکثر دانشگاه ها این مدرک را قبول میکنند و مورد پذیرششان است.

بیش از ۸۵۰۰ دانشگاه، کالج و مرکز آموزشی در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا نمره ی آزمون تافل را به عنوان معتبرترین و صحیح ترین معیار سنجش دانش زبان انگلیسی هر فرد در دنیا می دانند.

۸-وجود بی نهایت منابع آموزشی رایگان

این آزمون بسیار محبوب است و مخاطبان بسیاری دارد . موسسه ما برای آمادگی بیشتر داوطلبان منابع آموزشی رایگان را در اختیار زبان آموزان خود قرار میدهد.

 

منابع تافل

مدرک تافل چند سال اعتبار دارد؟

مدرک آزمون تافل همانند مدرک آزمون آیلتس دارای ۲ سال اعتبار است و پس از از آن دیگر نمیتواند مورد قبول مراکز و یا دانشگاه هایی باشد که برای پذیرش به مدرک تافل نیاز دارند.

کاربرد مدرک تافل در ایران

  • اگر دانشجو باشید و بخواهید در مقاطع بالاتر از کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنید ، تقریبا تمام دانشگاه های ایران در صورت داشتن مدرک تافل شما را از آزمون های داخلی خود همانند MSRT , TOLIMO , MHLE و … معاف خواهند کرد.
  • هم چنین بسیاری از شرکت های بین المللی و یا ارگان های دولتی در ایران برای جذب نیرو و استخدام های خود از کسانی که در سطح خوبی از زبان انگلیسی برخوردارند استفاده می کنند.
  • اگر میخواهید در موسسات زبان تدریس کنید نیز داشتن این مدرک مفید است چراکه مورد تایید بسیاری از مراکز خواهد بود.

از آن جایی که کسب نمره بالا در این آزمون به آمادگی و تسلط زیادی نیازمند است وجود یک استاد خوب تافل میتواند یه شما کمک چشمگیری کند. شما میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی تافل مجموعه ما شرکت کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *