زبان انگلیسی با آهنگ

آهنگ های انگلیسی یکی دیگر از منابع عالی برای یادگیری لغات، اصطلاحات و همچنین تقویت مهارت شنیداری و تلفظ زبان انگلیسی هستند.یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ میتواند یادگیری را برای شما جذاب و دلنشین کند. همانند فیلم و سریال که میتواند مهارت انگلیسی شما را تقویت کنند، در صورتی که بدانید چطور باید از این منبع آموزشی استفاده بهینه کنید، نتیجه ی بسیار خوبی میگیرید.

مزایای یادگیری زبان با آهنگ

با کمک آهنگ و ترانه، انگلیسی در ذهنتان حک می‌شود.

بسیاری از واژه‌ها و ریتم‌ها در یک آهنگ ثابت و تکراری هستند. همین مساله باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید آن‌ها را به ذهن بسپارید. حتما پیش از این هم متوجه شده‌اید که موسیقی توانایی بی‌نظیری در حک شدن در سر ما دارد. چه بهتر که از این نکته به نفع یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم! می‌توانیم کلمه‌های سخت یا عبارت‌های پیچیده را از طریق موسیقی و آهنگ به ذهن بسپاریم. پس از زمان اندکی متوجه می‌شوید که دیگر نمی‌توان این کلمه‌ها را از ذهن پاک کرد!

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ برای تمام افراد بسیار لذت بخش و جذاب بوده و تقریبا همه افراد دوست دارند زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را با گوش کردن آهنگ ها و ترانه های انگلیسی زبان یاد بگیرند.

موسیقی و ترانه های انگیسی گوش‌های شما را با زبان انگلیسی آشناتر می‌کنند. گوش کردن به موزیک های انگلیسی زبان تمرکز شما را در هنگام گوش دادن افزایش داده و درک شما از ریتم، سرعت و لحن شخص گوینده را بالا می‌برد.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود یادگیری زبان انگلیسی برای بعضی افراد سخت باشد این است که زمانی برای تمرین کردن پیدا نمی‌کنند و میگویند که وقت این کار را نداریم. یکی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ این است که که شما می‌توانید آهنگ مورد علاقه تان را همه جا همراه خود برده و از این نظر معمولا محدودیتی ندارید. چه در ماشینتان نشسته باشید، چه در آشپزخانه باشید و چه در حال دوش گرفتن، می‌توانید موسیقی مورد علاقه تان را گوش کنید بدون اینکه حوصله تان سر برود.

یادگیری زبان با آهنگ

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ

۱-آهنگی مناسب انتخاب کنید. آهنگ هایی که خیلی سریع هستند و کلمات در آنها درست تلفظ نمیشوند خیلی برای هدف ما مناسب نیستند. آهنگ هایی را انتخاب کنیدکه واقعا از آن لذت میبرید.

۲-یک یا دو بار آهنگ را گوش بدهید. شما میتوانید آهنگ مورد نظر را به چندین بخش تقسیم کرده  و سعی کنید هر بخش را که متوجه میشوید، بنویسید. بعد از آن، متن آهنگ را از اینترنت پیدا کرده و جملاتی که قبلا نوشتید را با متن چک کنید.

برای پیدا کردن متن آهنگ، در سایت گوگل عنوان آهنگ، نام خواننده و کلمه lyric را بزنید.

۳-پس از آن نوبت کار کردن بر روی لغات جدید است. کلمات و اصطلاحات را در دیکشنری چک کرده و سعی کنید آنها را همانطور که در آهنگ هستند، به خاطر بسپارید.

۴-چندین بار آهنگ را گوش بدهید و متن آهنگ را بخوانید و سعی کنید همراه با آهنگ، جملات را تکرار کنید. این کار هم به شما کمک میکند بر روی تلفظ کار کنید و هم لغات بهتر در ذهنتان میمانند.حتی شما میتوانید با خواننده همخوانی کنید و با صدای باند آواز بخوانید.

  • برای یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ، هر چند وقت یک بار آهنگ های قدیمی تر را دوباره گوش کنید.
  • دقت کنید گاهی اوقات خوانندگان اصوات را به وضوح تلفظ نمی کنند. شاید ترانه های heavy metal نقطه شروعی برای آغاز یادگیری زبان نباشد.
  • تلاش کنید آهنگ را حفظ کنید و با آهنگ بخوانید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *