یادگیری دستور زبان

در این مقاله قصد داریم روش های یادگیری دستور زبان را برای شما شرح دهیم.اگر مشغول یادگیری زبان جدیدی هستید حتما باید با دستور زبان آن آشنا شوید و آنرا یاد بگیرید. دستور زبان چیزی نیست که بتوان از آن فرار کرد و شما چه آنرا دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید باید آن را یاد بگیرید.

اگر شما به اندازه‌ی کافی فرصت داشته باشید و در جای مناسبی قرار بگیرید، می‌توانید یک زبان جدید را به روش طبیعی یاد بگیرید.دستور زبان شالوده یادگیری زبان هاست.در واقع در هرعبارتی که مطالعه میکنید یا مینویسید یا گوش میدهید قواعد زبان موجود است.

دستور زبان در واقع قوانینی هست که هنگام استفاده از زبان آن را استفاده میکنیم و به طور کلی مشکل بسیاری از زبان آموزان است که میخواهند در کلاس تدریس خصوصی زبان مجموعه ما شرکت میکنند.حالا بهترین راه یادگیری دستور زبان چیست ؟

روش آکادمیک

در این روش میتوانید از کتاب اصلی و کتاب کار زبان استفاده کنید.به صورت درس به درس پیش بروید.کتاب های دستور زبان زیادی وجود دارد  که شما میتوانید آنها را تهیه کنید و آموزش را شروع کنید.کتابی انتخاب کنید که سطح بندی شده باشد و دارای مثال های زیاد و جذاب باشد.

از کتاب مرجع استفاده کنید.

در این روش شما می توانید یک کتاب مرجع دستور زبان خریداری کنید. روزی ده تا پانزده دقیقه مطالعه داشته باشید. بعد مثال هایی از قوانین دستوری پیدا کنید و سعی کنید آنها را (مثلا به صورت فلش کارت) به خاطر بسپارید. بعد هم سعی کنید در مکالمه از این قوانین دستوری پیروی کنید.

قسمت های مختلف دستور زبان را یاد بگیرید.

هر یک از کلمات زبان انگلیسی کلاً یکی از هشت حالت زیر را به خود میگیرد . این حالات را یاد بگیرید و بفهمید نقششان چیست؟

فهمیدن بخشای مختلف دستور زبان یا همون اقسام کلمه از اولین قدم‌ها برای یادگیری گرامر است.

بخش‌های هشتگانه دستور زبان انگلیسی عبارتند از:

  • اسم Nouns
  • ضمایر Pronouns
  • فعل Verbs
  • صفات Adjectives
  • قیود Adverbs
  • حرف اضافه Prepositions
  • حروف ربط Conjunctions
  • حروف ندا Interjections

 

چگونه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

 

کتاب بخوانید.

این روش کمی از روش های قبلی میتواند جذاب تر باشد.کتاب داستان های سطح پایین تهیه کنید. هر جمله آن را تک به تک بررسی کنید.آن ها را ترجمه کنید.هر چه بیشتر مطالعه کنید ذهن شما داده های بیشتری از دستور زبان دریافت میکند.

یادگیری گزاره ها ( Clauses )

گزاره ها نیز جزئی دیگر از زبان هستند، و یادگیری گرامر منوط به یادگیری آن ها است! تمامی گزاره ها دارای یک فاعل و یک فعل هستند. بعضی از گزاره ها می توانند به تنهایی استفاده شوند (گزاره های مستقل) و بعضی دیگر نمی توانند (گزاره های وابسته). آنهایی که نمی توانند به تنهایی عمل کنند هم جزئی از دستور زبان قرار می گیرند.

روش های آنلاین را امتحان کنید.

با پیشرفت و گسترش اینترنت روش های جدیدی هم  برای یادگیری زبان انگلیسی به وجود آمده است. شما میتوانید از وب سایت ، نرم افزار و اپلیکیشن های مختلف کمک بگیرید و با آنها تمرین کنید.

تمرین و تکرار را متوقف نکنید.

در این روش از یک عبارت خیلی ساده دستوری شروع کنید و سپس آنرا در جملات و موقعیت های مختلف به کار ببرید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *