تقویت لهجه زبان

اگر شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید حتما میدانید که تلفظ صحیح کلمات بسیار اهمیت دارد.هر چه بیشتر زبان را یاد میگیرید متوجه تفاوت در لهجه های گوناگون میشوید. شما برای برقراری ارتباط مناسب باید درست صحبت کنید ، در نتیجه باید با روش های تقویت لهجه زبان آشنا شوید.

اگر شما برای کار ، تحصیل و یا سفر قصد دارید مدتی در کشوری باشید ،مطمئنا ترجیح میدهید که با لهجه مردم آنجا آشنا باشید  و طبیعی است که دوست داشته باشید لهجه افراد بومی را متوجه شوید و با آنان ارتباط برقرار کنید.

تقویت لهجه زبان انگلیسی کاری نیست که بشود در زمانی کوتاه یاد گرفت ، این کار زمان بر و وقت گیر است ، پس برای یادگیری آن عجله نکنید. ما در این مقاله روش های تقویت لهجه زبان را به شما میگوییم.

چگونه لهجه خود را تقویت کنیم؟

۱-   پادکست های انگلیسی و فایل های محلی

فایل های صوتی یا همان پادکست ها یکی از بهترین ابزار برای تقویت این مهارت است  ، چرا که به آسانی میتوانید آن را تهیه کنید و در هر مکانی به آن گوش دهید. شما میتوانید از پادکست های انگلیسی (فایل‌های صوتی) استفاده کنید .دقت داشته باشید بسیاری از این فایل های صوتی زبان انگلیسی که در ایران است توسط افراد فارسی زبان تهیه شده پس سعی کنید فایل هایی را انتخاب کنید که در آن از لهجه افراد بومی منطقه مورد نظرتان استفاده شده است.

۲-   دیدن فیلم و سریال

یکی دیگر از روش های تقویت لهجه زبان مشاهده فیلم، سریال  و برنامه های تلوزیونی است.شما میتوانید فیلم های که در منطقه مورد نظرتان تهیه شده را ببینید و با لهجه آنها آشنا شوید.

مقاله ی معرفی جذاب ترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگیسی را بخوانید.

۳-   گوش دادن آهنگ

یکی از بهترین روش های تقویت لهجه زبان که برای بسیاری از افراد جذاب هم هست گوش دادن آهنگ است. اگر اهل موسیقی هستید این روش کمک چشمگیری به شما میکند.

یادگیری زبان با آهنگ

۴-   ضبط صدا

این طبیعی است که هر کسی نتواند به خوبی صدای خود و نحوه گفت و گوی خود با دیگران را درک کند. پس قطعا شما به درستی متوجه لهجه خود نخواهید شد . اگر برای تقویت لهجه زبان تمرین میکنید حتما صدای خود را چندین مرتبه ضبط کنید و سپس  به دقت گوش کنید .با این روش به آسانی متوجه اشتباهات و ریتم حرف زدنتان میشوید .در آخر سعی کنید این اشتباهات را کم کنید و به حداقل برسانید.

۵-   با صدای بلند بخوانید .

شما میتوانید هر متنی را که مطالعه میکنید با صدای بلند بخوانید. در این روش هم شما و هم دیگران متوجه اشتباهات شما میشوند.

۶-   استفاده از دیکشنری های صوتی

در حال حاضر اکثر دیکشنری های موجود در تلفن های همراه شما دارای قابلیت پخش تلفظ هستند.شما میتوانید تلفظ صحیح  را چندین مرتبه گوش کنید  آنرا تکرار کنید.حتی میتوانید تفاوت در لهجه آمریکایی و بریتانیایی را متوجه شوید.

۷- توجه به ریتم حرف زدن اشخاص بومی

 حتما به ریتم لهجه و صحبت کردن مردم بومی با دقت گوش کنید. صد در صد طرز بیان کلمات در این افراد کمی متفاوت تر است . شما حتی میتوانید مکالمه خود را ضبط کرده و بار ها به آن گوش دهید .

۸- کمک از دوستان و یا اساتید

از دیگران بخواهید اشتباه شما را تصحیح کنند یا درمورد لهجه شما نظر بدهند این یکی از بهترین روش ها است. حتی شما میتوانید برای دوستتان این کار را انجام دهید و در یک گفت و گوی ساده به نتایج فوق العاده ای خواهید رسید.

۹- آرام و شمرده حرف صحبت کنید.

در مکالمه و تمرین برای یادگیری لهجه اصلا عجله نکنید . سعی کنید به ارامی و شمرده شمرده صحبت کنید و روی تلفظ‌ های صحیح و لحن و بیان ادای جمله‌ها دقت کنید.سعی نکنید با سرعت به سمت یادگیری لهجه و تلفظ صحیح پیش بروید . به خودتان فرصت دهید و کم کم  شروع کنید. آن قدر تمرین کنید تا  لحن کلامتان درست شود.

 امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد . شما از چه روشی برای تقویت لهجه خود استفاده میکنید؟

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *