آمادگی در آزمون آیلتس

همان طور که میدانید آزمون آیلتس یک آزمون جامع در سطح بین المللی است که افراد با اهدافی همچون مهاجرت و ادامه تحصیل در آن شرکت میکنند . برای کسب نمره قابل قبول در این آزمون شما باید از قبل تمرین های لازم را انجام داده باشید و هر چهار مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید . آمادگی در آزمون آیلتس نیازمند صرف وقت بسیاری است پس در این راه صبر و حوصله به خرج دهید . ما در این مقاله به شما میگوییم که چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید پس تا آخر همراه ما باشید.

آیلتس آکادمیک ، جنرال یا لایف اسکیلز ؟

در گام اول تصمیم بگیرید در چه آزمونی میخواهید شرکت کنید . آیلتس ۳ آزمون آکادمیک ، جنرال و یا لایف اسکیلز  دارد که هر کدام برای اهداف مشخصی طراحی شده اند.

آیتس آکادمیک : مربوط به داوطلبانی می شود که جهت ورود به مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا (مقطع تحصیلی تکمیلی) اقدام کرده و یا می خواهند در سطوح تخصصی و حرفه ای دانشگاهی فعالیت کنند.

آیلتس جنرال : مربوط به داوطلبانی است که به دنبال گرفتن مدرک دانشگاهی یا تخصصی نیستند. بلکه می خواهند در برنامه های آموزشی شغلی و بازرگانی شرکت نمایند و یا مایلند جهت اخذ پذیرش برای ادامه تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه و یا حتی جهت اهداف مهاجرتی اقدام نمایند.

آیلتس لایف اسکیلز : آیلتس لایف اسکیلز برای افرادی است که قصد دارند ویزای کشور انگلستان را بگیرند.

 

برای مطالعه کامل انواع آزمون آیلتس کلیک کنید.

 

کسب اطلاعات کامل در مورد آیلتس

بعد از این که نوع آزمون خود را انتخاب کردید نوبت کسب اطلاعات جامع در مورد این آزمون است. در وب سایت ها جست و جو کنید و اطلاعات جدید و به روز از این آزمون را به دست آورید. برای مثال باید با ساختار آزمون آیلتس ،  نوع سوالات و نمره دهی آن  آشنا شوید و بدانید که در سال جدید آزمون آیلتس دستخوش چه تغییراتی شده است .

 هر آنچه که بخواهید در مورد آزمون آیلتس بدانید در وب سایت ما وجود دارد ، کافی است در قسمت سرچ آیلتس را جست و جو کنید.

برنامه ریزی تا روز آزمون

سومین قدم برای آمادگی در آزمون آیلتس تعیین سطح کنونی شما است . مهارت های خود را بسنجید و نقاط ضعف و قوتتان را مشخص کنید سپس ببینید تا روز آزمون چه قدر فرصت دارید و برای خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید تا روز آزمون همه مهارت های خودر ا تقویت کنید.

فرصت را از دست ندهید و به سمت هدفتان حرکت کنید. شما میتوانید میتوانید مهارت های مختلف همچون ریدینگ ، لیسنینگ ، اسپیکینگ و رایتینگ را دسته بندی کرده و به طور روزانه مطالعه داشته باشید. بدیهی است که داشتن بهترین استاد آیلتس میتواند در این راه به شما کمک ویژه ای کند.

منابع معتبر آیلتس

منابعی مناسبی برای آمادگی در این آزمون پیدا کنید.در اینترنت و فضای وب بی نهایت منبع و کتاب برای یادگیری و آمادگی در آزمون آیلتس وجود دارد و شما حتی میتوانید از منابع آیلتس بدون استاد نیز استفاده کنید.

از جمله بهترین منابع آیلتس میتوان به کتاب های زیر اشاره کرد :

Mindset for IELTS

The Official Cambridge Guide to IELTS

Complete IELTS

Cambridge Grammar for IELTS

Cambridge Grammar in Use Series

Oxford Living Grammar

Longman English Grammar By Betty Azar

Cambridge Vocabulary for IELTS

Cambridge Vocabulary in Use Series

Oxford Word Skills

علاوه بر کتاب هایی که به شما معرفی کردیم شما یمتوانید از منابع دیگری همچون فیلم های آموزشی رایگان و پادکست ها کمک بگیرید . با یک سرج ساده در کانال یوتیوب میتوانید انواع آموزش ها را مشاهده کنید و برای تقویت زبان خود از آن کمک بگیرید.

شرکت در آزمون های آزمایشی

در موسسات آموزشی مختلف آزمون های ماک آیلتس برگزار میشود که همان آزمون های شبیه سازی شده است . این آزمون ،سوالات امتحان و محیط و … را به صورت دقیق شبیه سازی کرده و به شما کمک میکند که قبل از شرکت در آزمون اصلی آیلتس خود را بسنجید . یکی از مزیت های شرکت در این آزمون این است که شما یادمیگیرید که چگونه زمانتان را مدیریت کنید و در زمان تعیین شده به سوالات پاسخ دهید .

آماده شدن برای روز امتحان

فکر نکنید با خواندن مطالب و تکمیل سطح زبان ، همه چیز تمام شده است و مهم ترین قسمت روز آزمون آیلتس است ، این که شما بتوانید آرامش خود را حفظ کنید و همه توانایی های خود را اثبات کنید .

برای حفظ آرامش در روز آزمون آیلتس ، خود را از چند روز قبل آماده کنید . به این صورت که ابتدا قوانین شرکت در آزمون را مطالعه کنید . سپس مطمئن شوید مدارک شما کامل شده و آن هر را آماده کنید . مسیر را چک کنید و ترافیک را بسنجید تا به موقع به محل آزمون برسید .

امیدواریم مقاله آمادگی در آزمون آیلتس برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *