تفاوت تافل و آیلتس

زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس و آزمون تافل را دارند همیشه بین این دو آزمون مردد هستند و تفاوت تافل و آیلتس را نمیدانند.ما در این مقاله سعی میکنیم به طور کامل به بررسی تفاوت تافل و آیلتس بپردازیم.

دو آزمونی که در حال حاضر در دنیا برگزار میشود:

  • آزمون تافل (TOEFL: Test Of English as a Foreign Language)
  • آزمون آیلتس (International English Language Test System)

هر دو آزمون بسیار معتبر هستند و مورد قبول بسیاری از موسسات و دانشگاه های سراسر جهان هستند .این دو آزمون کاربرد های فراوانی دارند و شما باید بدانید با توجه به هدفتان باید در کدام آزمون شرکت کنید.

۱- انواع آزمون تافل و انواع آزمون آیلتس

آزمون تافل در سه نوع کاغذی ، کامپیوتری و اینترنتی موجود است که دو نوع اول منسوخ شده است. در هر یک از این انواع ، مهارت های مختلفی مورد بررسی قرار میگیرد.

 

 

بیشتر بخوانید : انواع آزمون تافل کدامند؟ چه تفاوت و کاربردی دارند ؟

 

 

آزمون آیلتس به صورت کاغذی و به سه صورت آکادمیک و جنرال و لایف اسکیلز برگزار میشود و هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. ابتدا باید شما مشخص کنید برای چه جیزی میخواهید در آزمون شرکت کنید. ادامه تحصیل ، مهاجرت ، ….؟

 

 

بیشتر بخوانید : انواع آزمون آیلتس کدامند؟ چه تفاوت و کاربردی دارند ؟

 

۲- کاربرد آیلتس و تافل

تافل توانایی داوطلبان را در استفاده ی کاربردی انگلیسی امریکایی می سنجد ، اما آزمون آیلتس، انگلیسی را با چهارچوبی بین المللی میسنجد و مراکز بیشتری (حتی ایالات متحده آمریکا) این مدرک را می پذیرند.

اشتباه آزمون دهندگان در بخش مهارت شنیداری (IELTS Listening) این است که چون آزمون توسط مراکز انگلیسی تهیه می شود، فکر می کنند لهجه ی این بخش British است در حالی که از لهجه های مختلف انگلیسی استفاده می شود (American, British, Australian).

۳- زمان آزمون تافل و آیلتس

از طرف دیگر زمان امتحان آیلتس (۲ ساعت و چهل دقیقه)، بطرز قابل توجهی کوتاه تر از آزمون تافل (حدود چهار ساعت) است.

۴- سوالات آیلتس و تافل

در آزمون تافل سوالات عمدتا بصورت چند گزینه ای (Multiple choice) هستند، در حالیکه در آیلتس شما طیفی از انواع سوالات را دارید، از جمله پاسخ های کوتاه، پر کردن جای خالی و نوشتن مقالات کوتاه (Short essay tasks).

۵- تفاوت تافل و آیلتس در Listening

بخش Listening در آزمون آیلتس شامل شنیدن ۴ فایل صوتی در مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌باشد. در این بخش داوطلب می‌تواند به همزمان با شنیدن به سوالات پاسخ دهد.

در بخش Listening در آزمون تافل ۶ تا ۹ سری سوال مطرح می‌شود که تعداد سوالات بین ۳۴ تا ۵۱ می‌باشد. در این بخش تمامی سوالات به صورت چهار گزینه‌ای هستند.

در حین شنیدن سوالات می‌توان یادداشت برداری کرد و پس از آن می‌توان به سوالات پاسخ داد. (امکان پاسخگویی همزمان وجود ندارد.)

مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است.

تفاوت آیلتس و تافل

۶- تفاوت تافل و آیلتس در reading

بخش Reading در آزمون آیلتس شامل ۳ متن (هر کدام ۲۰ دقیقه) و در مجموع ۶۰ دقیقه می‌باشد

قالب سوالات در ریدینگ آیلتس متنوع است: نظیر پاسخهای کوتاه، سوالات True False یا انتخاب عنوان برای پاراگراف

سوالات بخش Reading در آزمون تافل به صورت چهار گزینه‌ای هستند. در این بخش ۳ یا ۴ متن ۱۴ سوالی به داوطلب داده می‌شود که هر متن به طور متوسط شامل ۷۵۰ لغت است.

مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش ۶۰ تا ۸۰ دقیقه است. (هر قسمت ۲۰ دقیقه)

۷- تفاوت تافل و آیلتس در writing

بخش Writing در آزمون آیلتس شامل ۲ تسک است. مدت زمان پاسخگویی به سوالات تسک اول ۲۰ دقیقه و مدت زمان پاسخگویی به سوالات تسک دوم ۴۰ دقیقه است. در تسک ۱ آیلتس آکادمیک داوطلب باید برداشت خود را از گرافِ نمودار یا جدول ارائه شده بنویسد.

در تسک ۱ آیلتس جنرال، داوطلب بر اساس موضوع ارائه شده نامه‌ای را خواهد نوشت. در تسک دوم داوطلب در قالب یک مقاله نظرات و پیشنهادات خود را به میزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه می‌نویسد.

بخش Writing در آزمون تافل بر خلاف آزمون آیلتس که به صورت دستی نوشته می‌شود، از طریق تایپ در کامپیوتر انجام می‌شود. در آزمون تافل نیز ۲ بخش در سکشن رایتینگ وجود دارد.

در بخش اول ظرف ۳ دقیقه متنی را مطالعه می‌کنید و  سپس به لکچری که معمولاً در آن استاد فرضیه بحث شده در متن را رد می‌کند گوش می‌دهید.

لهجه استاد در این بخش طبق دستورالعمل وبسایت ETS امریکن است. بخش اول که ۲۰ دقیقه است شامل نوشتن یک مقاله پنج پاراگرافی ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلمه‌ای است و قسمت دوم به مدت ۳۰ دقیقه شامل خواندن گزارش یا سخنرانی در خصوص موضوع بخش اول و نوشتن متن ۳۰۰ تا ۴۰۰ کلمه‌ای در مورد موضوع می‌باشد.

۸- تفاوت آیلتس و تافل در speaking

در آزمون آیلتس بخش Speaking می‌تواند در روز آزمون یا قبل و پس از آزمون انجام شود. آزمون اسپیکینگ آیلتس به صورت یک مصاحبه حضوری با ممتحن آیلتس در مدت زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه برگزار می‌شود.

در آزمون تافل بخش Speaking در همان روز آزمون برگزار می‌شود. ۶ سوال از داوطلب پرسیده می‌شود که وی باید توسط میکروفن به آنها پاسخ دهد. مدت زمان آزمون اسپیکینگ تافل ۲۰ دقیقه است و صدای ضبط شده داوطلب توسط ۶ ممتحن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره ی دو آزمون تافل و آیلتس در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس یا کلاس های تدریس خصوصی تافل شرکت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *