مشکلات آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یکی از معتبر ترین آزمون های بین المللی است که کاربرد های زیادی دارد. این آزمون در انواع مختلفی برگزار میشود داوطلبان با توجه به هدفشان در یکی از این آزمون ها شرکت میکنند. در این مقاله به بررسی مشکلات آزمون آیلتس میپردازیم.

  • Withheld شدن نتایج آزمون آیلتس

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آزمون آیلتس احتمال لو رفتن سوالات از طریق برگزار کنندگان آزمون است. طی سال‌های اخیر در ایران در پی شائبه لو رفتن سوالات چند مرتبه شاهد “withheld” یا “نگه داشتن” نتیجه آزمون از طریق مؤسسه IDP بوده‌ایم.

به هنگام ثبت نام و امضای رضایت نامه شرایط آزمون یکی از بندهای آن اجازه نگه داشتن نتایج را به مؤسسه برگزارکننده آیلتس می‌دهد. مطابق این بند “آیلتس می‌تواند نمره‌های شما و طبعاً کارنامه شما را پس از سیزده روزی که قول داده شده، به شما ندهد و نگه دارد”. نگه داشتن می‌تواند جمعی یا فردی باشد.

اگر میخواهید درباره Withheld  شدن آزمون آیلتس بیشتر بدانید مقاله زیر را بخوانید.

Withheld شدن آزمون آیلتس یا دیرکرد نتایج

  • نکات و قوانین آزمون آیلتس

یکی دیگر از مشکلات آزمون آیلتس ندانستن نکات و قوانین آزمون آیلتس است.

بهتر از قبل از ورود سر جلسه آزمون آیلتس با قوانین و مقررات این آزمون آشنا باشید تا احسان اضطراب و نگرانی کمتری داشته باشید و کارهایی که مخالف قوانین این آزمون است را انجام ندهید.

نکاتی در مورد کارت ملی ،  پاسپورت ، تقلب و …

شما همچنین میتوانید سوالات متداول آزمون آیلتس را مطالعه کنید. سوالاتی که طی چندین سال سابقه تدریس برای شما جمع آوری شده است و از اول تا آخر آزمون آیلتس را بررسی میکند.

  • کلمات مشابه در آزمون آیلتس

یکی دیگر از چالش های زبان آموزان کلمات مشابه در این آزمون است که باعث اشتباه بسیاری از زبان آموزان شده است.

بهتر است این کلمات را مطالعه کنید و در آزمون آیلتس به املا و تلفظ آن توجه داشته باشید. چرا که اشتباه کردن تنها در یک حرف باعث میشود شما کل نمره را از دست بدهید. اشتباهی رایج که بسیاری از داوطلبان مرتکب آن میشوند.

 

در مقاله   کلمات مشابه در آیلتس بیشتر با این کلمات آشنا شوید.

 

  • مشکل زمان در بخش Reading آیلتس

کم آوردن وقت یکی از بزرگترین مشکلات اکثر داوطلبین آیلتس در بخش Reading میباشد.در این بخش چند نکته برای حل این مشکل ذکر میشود:

۱.بلافاصله سراغ سوال اول بروید و وقت خود را با خواندن کامل متن تلف نکنید.

۲.در هر متن، سوالات مربوط به پاراگراف را در آخر جواب دهید.این سوالات از نوع Heading و Location بوده و اگر شما با متن به دلیل جواب دادن سوالات دیگر آشنا شده باشید پاسخ به اين سوالات آسانتر خواهند بود.

۳.روی یک سوال بیشتر از زمان منطقی وقت صرف نکنید.به محض اینکه فهمیدید سوال سخت است و با آن مشکل دارید آن را رها کرده و سراغ سوال بعدی بروید.بعدا اگر زمانی اضافه آوردید به اين سوالات سخت بپردازید.

۴.به یاد داشته باشید که پاسخ اکثر سوالات به ترتیب سوال در متن ذکر میشود.لذا نیازی نیست که برای یافتن پاسخ سوال بعدی از اول متن شروع به جستجو کنید.

۵.فقط کلمات کلیدی درون سوال را scan کنید تا پاسخ را پیدا کنید.

۶.با تایمر تمرین کنید.برای هر سوال تایمر خود را برای مدت زمان ۲ دقیقه تنظیم نمایید و سعی کنید سوال به سوال با تایمر تمرین کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

تجربیات خودر را با ما درمیان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *