گرامر زبان

گرامر زبان چیست؟

یکی از چالش های زبان آموزان یادگیری گرامر زبان است.گرامر یا Grammar به معنی ساختار و سیستم یک زبان است در واقع همان دستور زبان است.

بعضی از مردم گرامر را بعنوان «قوانین» زبان توصیف می‌کنند؛ اما در حقیقت هیچ زبانی قانون ندارد.

بعضی از زبان آموزان یادگیری گرامر زبان را کاری لذت بخش و در مقابل بسیاری آن را کسل کننده و سخت میدانند. بعضی از افراد تصور می کنند که دستور زبان انگلیسی تنها برای معلمان مهم بوده و در زندگی روزمره اهمیت چندانی ندارد. در حالیکه این طرز تفکر صحیح نیست چرا که گرامر، صرف نظر از کشور یا زبان، مبنایی برای ارتباط است.

 آیا نیازه که گرامر مطالعه کنیم؟

هر چیزی فرصتی می طلبد. به بیان دیگه وقتی برای یک چیز زمان صرف می کنید برای چیز دیگه زمان از دست می دید.گرامر خیلی خیلی پیچیده است و یادگیری کامل اون به شدت زمان بر است.وقتی به مکالمه در زبان خارجه می پردازید فقط ۲۰% مکالمتون شامل گرامر میشه. ۸۰% باقی از لغات میاد.

سعی کنید لغات و گرامر را در کنار هم آموزش ببینید.

تا زمانی که درک شما از مفاهیم گرامری صحیح و عمیق نباشد، نمی توانید جملات انگلیسی را به صورت منطقی بیان کنید.

۱-عبارات

بیشتر وقت ها زبان آموزان با اینکه معنی بیشتر عبارات و مفاهیم گرامری را می دانند، نمی توانند یک جمله صحیح ( از لحاظ گرامری) را با قرار دادن کلمات در کنار هم بسازند. این مشکل بیشتر به خاطر این است که آنها هنگام یادگیری گرامر انگلیسی از روی قسمت عبارات (کلمه بندی) به سادگی عبور میکنند. کلمات به شما کمک میکنند اساس شکل گیری جملات را یاد بگیرید. دانستن بسیاری از واژه ها مهم نیست، اما توانایی ایجاد و استفاده از عبارات بسیار مهم است.

۲ -درک تفاوت ها

دو نوع اصلی گرامر در زبان انگلیسی وجود دارد.

۱-گرامر نوشتاری ۲-گرامر محاوره ای

پایه و اساس هر دو یکسان است، اما کاربرد هر کدام متفاوت است.

دستور زبان مورد استفاده در نوشتن انگلیسی سخت تر و رسمی است، در حالی که شما میتوانید راه فراری در گفتار انگلیسی داشته باشید. درک تفاوت ها یکی از گام های به دست آوردن تسلط به زبان انگلیسی است.

۳ اجتناب از ترجمه تحت اللفظی

زمانی که شما قصد دارید انگلیسی صحبت کنید یا جملات انگلیسی بنویسید، طبیعتاً سعی خواهید کرد کلمات را از زبان مادری خود ترجمه کنید، اما انجام این کار کاملا اشتباه است. آرایش کلمه و مفهوم گرامری ممکن است در زبان مادری شما و زبان انگلیسی تفاوت داشته باشد. بنابراین سعی در ترجمه تحت اللفظی نداشته باشید، زیرا امکان بروز اشتباه به وجود می آید و اگر شخصی برای گوشزد کردن و تصحیح اشتباهاتتان در دسترس نباشد، همچنان به یادگیری به روش غلط ادامه خواهید داد.

 

۴ تمرین کردن

تمرین کردن مستمر گرامر راهی بسیار خوب برای تبدیل شدن به سخنرانی متبحر در زبان انگلیسی است. با این حال باید مطمئن شوید که به شیوه ای صحیح تمرین میکنید.

*چند نکته*

*سعی کنید از یادگیری لذت ببرید .

بد ترین راه برای یادگیری گرامر زبان این است که ساعت ها روی کتابی تمرکز کنید.سعی کنید راهی برای سرگرم کردن خودتان در هنگام مطالعه انجام دهید.

شما در مجموعه مای پی تی ای  با شیوه های گوناگونی روبرو خواهید شد که این شیوه ها فرایند و روند آموزش را کاملا جذاب و لذت بخش میکند.استفاده از موسیقی و فیلم بخش عمده ای ازفعالیتهای کلاسی شما را به خود اختصاص میدهد. هر هفته شما با یک موسیقی انگلیسی (با لهجه امریکایی) آشنا میشوید و در کلاسهای مجازی ما واژه های جدید آن شعر را فرا می گیرید و حتی نکات دستوری و معنای جمله به جمله آن را میآموزید، تا از این پس هرگاه به آن موسیقی گوش میدهید با دانستن معنی کامل آن لذت بیشتری از آن ببرید.

 

* برای خودتان هدف گزاری کنید:

یک راه کار خوب این است که ، برای خودتان اهدافی تعیین کنید و برای رسیدن به آن ها تلاش کنید. برای خود اهدافی واقع گرایانه تعیین کنید که می توانید برای رسیدن به آن ها تلاش کنید.مثلا بعضی اهداف کوتاه مدت برای یک هفته و بعضی اهداف بلند مدت که بتوانید واقعا برای ان ها تلاش کنید. تنظیم کردن اهداف به صورت منظم و تشخیص دادن پیشرفت یک راه مطمئن برای بالا نگه داشتن تحرک است.بعضی وقت ها سطح انرژی افراد و نیروی آن ها کمی افت می کند، اما اگر اهداف شما واضح باشد و روش مطالعاتی لذت بخش را انتخاب کنید، در این راه پیروز خواهید شد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با یادگیری گرامر زبان انگلیسی با ما در میان بگذارید.

مقاله مرتبط :  بهترین روش یادگیری لغات زبان انگلیسی چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *