یادگیری لغات زبان انگلیسی

هر کسی که در حال آموزش و یادگیری زبان انگلیسی است به دنبال کشف بهترین روش یادگیری لغات زبان انگلیسی است. همان طور که میدانید زبان انگلیسی زبانی فرار است و یادگیری آن نیاز به تمرین و تکرار دارد. صد در صد شما بدون دانستن لغات نمیتوانید به راحتی انگلیسی صحبت کنید. گسترش دایره لغات زبان میتواند شما را در این مسیر یاری کند.ما در این مقاله سعی داریم بهترین روش یادگیری لغات زبان انگلیسی را به شما آموزش دهیم تا به راحت ترین شکل ممکن لغات جدید را حفظ کنید.

  • از جعبه لایتنر استفاده کنید.

اولین روشی که به شما معرفی میکنیم ، استفاده از جعبه لایتنر است.جعبه لایتنر یکی از بهترین روش های یادگیری لغات زبان انگلیسی است. این جعبه جادویی ، با تکرار لغات به صورت روزانه به شما کمک میکند که لغات را بهتر یاد بگیرید.

در مقاله جعبه لایتنر فیلم ساخت و استفاده از جعبه لایتنر را به صورت کامل به شما نشان میدهیم.

  • بازی و سرگرمی را فرموش نکنید.

از گذشته یادگیری در قالب بازی و سرگرمی یکی از روش های مفید در امر آموزش بوده است.میتوانید بازی هایی را انجام دهید که از کلمات متنوع و جدید استفاده شود و شما را به یادگیری لغات جدید ترقیب کند.

مثلا پانتومیم یکی از این بازی های جذاب و سرگرم کننده است.

  • لغات را در جمله به خاطر بسپارید.

حفظ لغات به تنهایی، هیچ تأثیر مثبتی در یادگیری شما ندارد، سعی کنید لغات را به تنهایی به یاد نیاورید. لغات جدید زبان انگلیسی را در قالب جملات یا مکالمات یاد بگیرید.

تحقیقات علمی ثابت کرده است که یاد آوری کلمات به کمک همین جملات و مکالمات (که به آنها زمینه می گوییم) بسیار ساده تر است.بهتر است جمله ای که انتخاب می کنید، مربوط به زندگی واقعی و روزمره خودتان باشد.

  • با موضوع های مختلف رایتینگ بنویسید.

نوشتن نوشتن و باز هم نوشتن تاثیر به سزایی در یادگیری لغات انگلیسی دارد. می توانید یک موضوع خاص (مثلا لباس، مد، ادبیات و …) انتخاب کنید، یا می توانید راجب هر چیزی بنویسید.

  • با دوستان خود روزانه یک ساعت انگلیسی صحبت کنید.

لیستی از کلمات جدید که یاد گرفته اید تهیه کنید و سپس موضوعی را برای مکالمه انتخاب کنید.سعی کنید اکثر کلماتی که یادگرفته اید را در جملات و مکالمات خود استفاده کنیدو چالش های جدیدی برای خود ایجاد کنید.

  • مطالعه کنید.

روزنامه ، کتاب داستان ، مقاله و … به زبان انگلیسی بخوانید . به لغات جدید آن توجه کنید. آن ها را یادداشت کنید و مرور کنید. به کلمات دقت کنید که در کجا و متناسب با چه موضوعی استفاد شده اند.

  •  از picture dictionary  استفاده کنید.

در هر سطحی از زبان که هستید داشتن یک کتاب لغات مصور یک امر ضروری است. این کتاب با دسته بندی کلمات در گروه های مختلف کاری ناب و با کیفیت رو ارائه داده و تصاویر گویا و قابل هضم هستند. برای یادگیری تلفظ صحیح لغات یک عدد سی دی صوتی به همراه کتاب ارائه میشه که بر اساس صفحات ضبط شده اند و توی هر تراک شما کلمات مربوط به صفحه خاصی رو می شنوید که هم میتونه کمکی به لیسنینگ  و هم کمکی برای تلفظ صحیح باشه. این روش هم بهتره راه یادگیری لغات انگلیسی مثل اسم ها هستند که به صورت دسته بندی شده میتونید اونها رو یاد بگیرید.

حفظ لغات زبان انگلیسی با دیکشنری تصویری

  • از روش کدینگ استفاده کنید.

کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید . با هر کلمه انگلیسی یک جمله به فارسی بسازید. حتی میتوانید این کد ها را در قالب شعر یاد بگیرید.کد سازی بسیار آسان و جالب است.

با این روش یادگیری لغات را جذاب کنید. امروزه بسیاری از مراکز آموزش زبان انگلیسی معتبر از این روش ها استفاده میکنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *