قوانین آزمون آیلتس

همان طور که در مقاله جامع آزمون آیلتس گفته شد ، آزمون آیلتس یکی از شناخته شده ترین آزمون های بین المللی است که مدرک آن بسیار معتبر  و پر اهمیت است.این آزمون کاملا استاندارد است و مورد تایید بسیاری از مراکز و دانشگاه ها است. قبل از رفتن به مراکز برگزار کننده آزمون آیلتس لازم است با قوانین و مقررات آنجا آشنا باشید تا برایتان مشکلی پیش نیاید و به نحو احسن در این آزمون شرکت کنید.ما در این مقاله قوانین آزمون آیلتس را برای شما میگوییم.

این آزمون انواع مختلفی دارد و داوطلبان نیز با اهداف مختلفی از جمله مهاجرت و یا تحصیل در این آزمون شرکت خواهند کرد. شما باید قبل از شرکت در آزمون آیلتس آمادگی لازم را داشته باشید.شما میتوانید برای یادگیری آزمون آیلتس در دوره های تدریس خصوصی آنلاین  آیلتس شرکت کنید.

آزمون ایلتس از بخش های مختلفی تشکیل شده و نمره هر بخش ۰ تا ۹ است.

قطعا شما با دانستن  نکات و قوانین آیلتس ، در روز آزمون  استرس کمتری خواهید داشت.پس به موارد زیر توجه کنید.

 

قبل از آزمون آیلتس

زمان و مکان آزمون آیلتس را یک هفته قبل از آزمون آیلتس حتما چک کنید چون ممکن است با آدرسی که قبلا ثبت نام کردید متفاوت باشد و یا تغییر کرده باشد.

وضعیت ترافیک ، شلوغی منطقه و مسیر را  را از قبل بررسی کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

به این نکته توجه کنید که ممکن است مکان آزمون کتبی و شفاهی آیلتس با هم متفاوت باشد.

روز آزمون آیلتس

۱- پاسپورت یا کارت ملی فراموش نشود.

۲-روز آزمون باید راس ساعت ۷ در محل باشید و درب جلسه هم ساعت ۸ بسته خواهد شد.  حتما به این موضوع توجه کنید تا دیر نرسید .

۳- موبایل ، شکلات ، آب و هرگونه وسیله اضافی را باید قبل از آزمون تحویل بدهید سعی نکنید آنها را مخفی کنید .چون با دستگاه تفتیش میشوید. حتی اگر می خواهید در حین جلسه پالتو ، کت و یا کاپشن خودتون را در بیاورید باید آن را قبل ازجلسه تحویل بدهید چون در حین جلسه مجاز به این کار نیستید.

۴- در روز جلسه به شما لوازم التحریر ضروری شامل مداد ، خودکار ، مدادتراش و پاک کن داده می شود  پس اگر فراموش کردید همراه خودتون بیارید ، نگران نباشید.

۵- بر روی نیمکت یا صندلی شما یک برگه که شامل تصویر و مشخصات شما شامل شماره سریال کارت شناسایی ، کد محل ، عکس و … چسبانده شده است که حتما باید بعد از آزمون همراه خودتون آن را ببرید چرا که شماره سریال آن برای پیگیری نتیجه آزمون لازم می شود.

۶- تمام پاسخنامه ها را فقط باید با مداد پرکنید.

 

مقاله نحوه پر کردن پاسخ نامه آیلتس را بخوانید.

 

۷- هرگز تقلب نکنید .به هیچ عنوان دزدکی به برگه اطرافیانتون نگاه کنید. چون مراکز آزمون مجهز به دوربین مداربسته هستند. اگر شما  تقلب کردید و از شما خواسته شد جلسه را ترک کنید ، از این کار امتناع نکنید  ، در غیر اینصورت صحنه جرم را بر روی نمایشگر به شما نشان داده میشود.

سازمان سنجش لیستی از متقلبین آزمون های گذشته را در اختیار موسسات مجری قرار داده تا از امتحان دادن مجدد آنها جلوگیری شود.

۸- پاسخنامه ریدینگ و راییتینگ در یک صفحه پشت و رو است مواظب باشید به هیچ وجه ان را برنگردانید برای کنجکاوی امکان آنکه اشتباهی لیسنینگ را در ریدینگ بنویسید زیاد است.

 

مقاله اشتباهات متداول املا در رایتینگ آیلتس را بخوانید.

 

۹- نوشتن اسم و کد کاندیدا که روی میزتان است را در پاسخ نامه فراموش نکنید باید آنها را سیاه کنید .

۱۰-با توجه به طولانی بودن امتحان آیلتس باید پیش از امتحان به سرویس بهداشتی بروید ولی اگر مابین آزمون ایلتس نیاز به سرویس بهداشتی داشتید با اجازه ی مسئول میتوانید بروید اما بدانید که زمان باارزشتان را از دست خواهید داد و مسلما این مسئله بر نمره شما تاثیر میگذارد.

۱۱-از چند روز مانده به آزمون سعی کنید از فشار مطالعه کم کنید.

۱۲- خارج کردن هرگونه وسایل آزمون  (برگه امتحانی ) از سالن ممنوع می باشد و در صورت رویت تخلف محسوب می گردد .

۱۳-خروج از سالن آزمون بدون هماهنگی تخلف محسوب می گردد .

 

نکات اسپیکینگ آیلتس

بعد از آزمون آیلتس

پس از اتمام آزمون آیلتس تا زمانی که مراقبین به شما اجازه ترک صندلی را نداده‌اند از جای خود بلند نشوید. به حرف های مراقبین توجه داشته باشید و سرپیچی نکنید.

نکاتی در رابطه با روز مصاحبه

۱-در روز آزمون مصاحبه یک ساعت زودتر از ساعت مقرر در محل حاضر باشید.

۲- با سر و وضعی مرتب در آزمون مصاحبه شرکت کنید و خونسردی خودتون را کاملا حفظ کنید.

۳- حتما ، قبل از ورود اجازه بگیرید و خوشرو و با لبخند باشید. فکر کنید دارید با فردی که از قبل می شناخته اید گپ می زنید.

۴- آزمون گیرنده ها واقعا سعی دارند شما را کمک کنند ، واضح صحبت می کنند و هدفی جز موفقیت شما ندارند ، پس بی دلیل از آنها نترسید.

۵-اگر سوالی را متوجه نشدید ، بخواهید تکرار کنند و یا اگر Cue Card داده شده براتون سخت است از اونها بخواهید آن را برای شما تعویض کنند. البته بخشی از نمره خودتون را از دست خواهید داد ، اما بهتر از اینکه جوابهای بی ربط بدهید.

 

 

مقاله ۱۲ نکته از اسپیکینگ آیلتس را بخوانید.

 

 

نبایدهای آزمون مصاحبه آیلتس

  1. پاسخ های کوتاه همانند بله یا خیر ندهید .
  2. خارج از موضوع سوال صحبت نکنید.
  3. نامفهوم صحبت نکنید.
  4.  بیش از اندازه از  اصطلاحات استفاده نکنید.

چه مدارکی برای ثبت نام لازم است ؟

  • داوطلبان می بایست فرم ( IELTS Application Form) را از سایت مراکز مربوطه دانلود نمایند و پس از دانلود فرم را پر کنند و روز آزمون SPEAKING یا آزمون کتبی به همراه خود داشته باشند.
  • ارائه کارنامه آزمون قبلی (درصورتی که داوطلبان قبلا آزمون داده باشند)
  • ارائه عکس رنگی زمینه سفید
  • ارائه پاسپورت یا کارت ملی

آیا میتوان به نمره آیلتس اعتراض کرد؟

پس از این که نمره آیلتس شما وارد سامانه شد و شما مشاهده کردید ، در صورتی که نسبت به نمره آیلتس خود اعتراض دارید میتوانید با پرداخت هزینه ای که خود سازمان مشخص کرده است ، در سایت اعتراض خود را ثبت کنید.

پس از بررسی اگر نمره آیلتس شما تغییری کرد ، کارنامه جدیدی برایتان صادر میشود و هزینه برگردانده خواهد شد ولی در غیر این صورت بازگشت هزینه ممکن نیست.توجه داشته باشید که بررسی و نمره گذاری مجدد ۶ هفته طول خواهد کشید.

 

امیدواریم مقاله نکات و قوانین آزمون آیلتس  برای شما مفید بوده باشد.

2 پاسخ
  1. میلاد
    میلاد گفته:

    ممنون مطلب خوبی بود
    خیلی مفید بودن
    لطفا راجب منابع آزمون آیلتس توضیح بدین

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *