ویژگی های معلم خوب زبان انگلیسی

 

داشتن یک معلم خوب زبان انگلیسی تاثیر زیادی بر یادگیری زبان انگلیسی دارد.هر چه مدرس زبان انگلیسی شما بهتر باشد علاقه بیشتری به زبان پیدا میکنید.این مدرس زبان انگلیسی باید ویژگی هایی داشته باشد که در این مقاله به آن میپردازیم.(ویژگی های معلم خوب زبان انگلیسی)

چرا باید ویژگی های یک معلم خوب زبان انگلیسی را بدانیم.

  • با یادگیری ویژگی های معلم خوب زبان انگلیسی میزان محبوبیت و همینطور اعتبار شما در میان اساتید و معلمان بیشتر می شود.
  • هر چه در میان زبان آموزان محبوب تر باشید و بتوانید آموزش زبان بهتری را ارائه دهید، قطعا شاگردهای بیشتری خواهید داشت و در نتیجه درآمد شما هم بالاتر می رود.
  • روابط بهتری با زبان آموزان خود خواهید داشت و همین مساله احساس شما را زمانی که در کلاس هستید و حتی خارج از کلاس، بهتر می کند.
  • چنانچه زبان آموزان شما نتایج بهتری بگیرند، قطعا به عنوان یک معلم احساس ارزشمندی و مفید بودن بیشتری خواهید کرد.

ویژگی های معلم خوب زبان انگلیسی

با دانش آموزان خود صمیمی باشد.

همه دانش آموزان خود را بشناسد و در کمال احترام متقابل آنها را با اسم کوچک صدا کند تا محیط دوستانه و صمیمی شود.

در مواقعی که برای دانش آموزان مشکلی پیش آمد بتواند با معلم خود در میان بگذارد تا در کلاس به خوبی شرکت کند.

بدیهی است که اگر دانش آموزان معلم خود را دوست داشته باشند با علاقه و ذوق بیشتری در کلاس حاضر میشوند .

به محتوای آموزشی مسلط باشد وخود را به روز نگه دارد.

مدرس زبان بهتر است در مورد انواع موضوعات اجتماعی ، فرهنگی ، هنری و …. اطلاعات و معلوماتی داشته باشد و اطلاعات او فقط به درس محدود نشود.

مطالب جدید درسی را بداند و از مقالات مرتبط روز دنیا با خبر باشد و سعی کند معلومات و سطح دانایی خود را روز به روز افزایش دهد.

همچنین بر مطالبی که میخواهد درس دهد مسلط باشد و جنبه های مختلف آنرا بررسی کند.

خلاق باشد و از آموزش های چند رسانه ای استفاده کند.

در کلاس چالش های مختلف ایجاد کند. بهتر است با دیدن فیلم ، خواندن کتاب ، گوش دادن به ویس های مختلف و سپس اختصاص دادن زمانی برای مکالمه راجب آنها کلاس را جذاب و متنوع کند.

با این روش دانش آموزان هم کلمات جدیدی یاد میگیرند و هم در مکالمه از آنها استفاده میکنند.

یکی از مزایای این روش این است که دانش  آموزان دیر تر خسته میشوند و برای دقایقی از فضای درس و کتاب دور میشوند.

به دانش آموزان جرات بدهد.

در اکثر مواقع در یادگیری زبان، بیشتر زبان آموزان از بروز اشتباه بخصوص زمان صحبت کردن، می ترسند. مدرس نباید اصلا زبان آموز را به دلیل اشتباه کردن مجازات کند و طوری با او برخورد کند که او جلوی دیگر زبان آموزان خجالت بکشد.

بلکه باید برای او بهتر توضیح بدهد و با مثال یا روشهای دیگر او را متوجه جمله ی درست بکند.

احساس ترس در یادگیری زبان به سرعت باعث دل زدگی زبان آموزان می شود و مدرس می تواند کمک بسیاری در حسی که زبان آموزان به یادگیری زبان پیدا می کنند، داشته باشد.

حتما برای کوچک ترین جمله و کاری که درست و کامل انجام می دهند آنها را تشویق کنید و رضایت خود را از کارشان یا نوشته آنها نشان دهید. دقیق به صحبت ها و نوشته های آنها توجه کنید و اشتباهات آنها را یادداشت کنید.

ضمناً به طور آشکار از زبان آموزانی که توجه بیشتری به درس و قوانین کلاس دارند، قدردانی و تشکر کنید. این کار به خود شما هم انرژی زیادی می دهد.در بحث ها تشویق کنید.

دانش آموزان خود را به شرکت در کار گروهی و مشارکت در بحث ها تشویق کند.

بر جو کلاس مسلط باشد.

معلم باید شرایط را به درستی درک  و تحلیل کند و با توجه به شرایط تصمیم درست بگیرد و کلاس را به بهترین شکل مدیریت کند ، البته نه به این معنی که کلاس خشک و یکنواخت شود.

منظم ولی در عین حال منعطف باشد.

حواس مدرس بیشتر به یادگیری زبان آموز باشد تا اتمام جدول درسی و مطمئن شود زبان آموزان وقتی از کلاس خارج می شوند به خوبی مطالب آن روز را یاد گرفته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *