تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی

سوالی که برای اکثر والدین پیش می آید این است که تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی چیست ؟

آیا سن خاصی برای فراگیری زبان دوم وجود دارد؟ یادگیری زبان در سن پایین بهتر است یا در سنین بالا ؟

امروزه بسیاری از والدین از لحظه تولد کودک‌شان برای او شروع به برنامه‌ریزی می‌کنند و انواع آموزش‌ها را برای او تدارک می‌بینند. از انواع کلاس‌های آموزشی ورزش، موسیقی گرفته تا…. آموزش زبان دوم یا حتی سوم.

همه موافق هستند که سن عامل بسیار مهمی در یادگیری زبان است . با این حال، اینکه تا چه سنی ،  هنوز هم سوال بی جوابی باقی مانده است.

در این مقاله به بررسی تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی میپردازیم.

عوامل زیادی می توانند یادگیری زبان دوم را تحت تاثیر قرار دهند: عوامل بیولوژیکی، زبان اول، هوش، محیط یادگیری، احساسات، و انگیزه.

یکی از عواملی که به آن بسیار اشاره می شود تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی است.

بررسی ها و تحقیقات مختلف بر روی تاثیر سن بر یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم نشان می دهند، افرادی که در سنین پایین تر یادگیری زبان انگلیسی را شروع می کنند، نسبت به افرادی که در سنین بالاتر یادگیری را شروع می کنند، سطح بالاتری از مهارت ها را کسب می کنند.

به طور کلی یادگیری زبان انگلیسی قبل از سن ۷ یا ۸ سالگی روند و سرعت بیشتری دارد، علت آن هم یادگیری و جذب بیشتر کودکان نسبت به بزرگسالان است.

در کودکان یادگیری زبان بخشی از شیمی مغز آنها است. در واقع می توان گفت کودکان برای جذب اطلاعات ساخته شده اند، آنها بدون این که متوجه بشوند، به طور ناخودآگاه مطالب را یاد می گیرند.

از طرف دیگر یادگیری مطالب در کودکان بزرگتر و بزرگسالان به صورت آگاهانه انجام می شود به همین دلیل یادگیری برای آنها نسبت به کودکان سخت تر و دشوار تر می باشد و حتی گاهی اوقات به راحتی مطالب را فراموش می کنند.

از طرف دیگر با ورود کودکان به مدرسه، آموزش آنها اکثراً با زبان مادری صورت می پذیرد، بنابراین یادگیری زبان دوم به دلیل ایجاد حفظ توازن بین دو زبان برای آنها ایجاد مشکل می کند و روند و سرعت یادگیری را کاهش می دهد.

برخی از متخصصین بر این باورند که هر چه زودتر بچه شروع به یادگیری زبان کند بهتر است.

این امر ممکن است این تصور را به وجود آورد که هر چه زودتر شروع به یادگیری زبان کنید زمان بیشتری برای یادگیری خواهید داشت در مقایسه با کسانی که دیرتر شروع میکنند.

محقق دیگری در مورد خطرات دو زبانه بودن برای بچه هایی که در سنین اولیه شروع به یادگیری می کنند صحبت می کند.

به عنوان مثال این بچه در هیچ کدام از دو زبان به مهارت کامل دست نخواهد یافت و در مقایسه با کوچکترها آن هایی که سن بیشتری دارند موفق تر هستند چرا که زمان کمتری احتیاج دارند تا به همان اندازه بیاموزند.

عامل دیگری که باعث یادگیری سریع زبان انگلیسی در کودکان می شود، عدم ترس آنها برای یادگیری است.

افراد کم سن، نسبت به افراد بزرگسال اشتیاق بیشتری برای پیدا کردن روش های جدید برای یادگیری دارند و آنها از اشتباه کردن ترسی ندارند و به همین دلیل میزان موفقیت آنها در یادگیری بیشتر است، در حالی که افراد بزرگسال به خاطر ترس از شکست، از امتحان شیوه های جدید اجتناب می کنند.

اگر تصمیم دارید برای یادگیری زبان دوم فرزند تان برنامه ریزی کنید، به شما توصیه می کنیم، از برنامه های که مناسب سن کودک تان است، استفاده کنید.

به دلیل این که شرایط یادگیری، تعامل، قدرت و شیوه یادگیری کودکان در سنین مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد، پس قبل از انتخاب برنامه برای فرزند خود با کسانی که در این زمینه آشنایی و تخصص کافی را دارند، مشورت کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مجموعه مای پی تی ای برگزار کننده دوره های آموزش زبان و آزمون های بین المللی آیلتس و تافل و پی تی ای است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *