آزمون آیلتس UKVI

شاید کمتر اسم آزمون آیلتس UKVI به گوشتان خورده باشد و بیشتر با دیگر انواع آزمون آیلتس همچون آیلتس جنرال ، آکادمیک و لایف اسکیلز آشنا باشید. میتوان گفت که هر یک از آزمون های آیلتس با هدفی خاص برگزار میشوند ، این آزمون نیز برای کسانی برگزار میشود که قصد مهاجرت و یا ادامه تحصیل در کشور انگلستان را دارند. آزمون UKVI که مخفف United Kingdom Visas and Immigration است برای مهاجرت به انگلستان و زندگی در این کشور تنها آزمون قابل قبول است و هر چهار مهارت نوشتن (Writing)، خواندن (Reading)، شنیدن (Listening) و مکالمه (Speaking) را مورد بررسی قرار می‌دهد.  آزمون آیلتس UKVI که تنها آزمون مورد تایید اداره مهاجرت انگلستان است و با سایر آزمون ها تفاوت جزئی دارد . چیزی که این آزمون را با سایر آزمون ها متفاوت میکند این است که قوانین این آزمون را سازمان ویزا و مهاجرت کشور انگلستان تعیین می‌کند و باید در مراکزی برگزار شود که تحت نظارت اداره مهاجرت انگلیس باشد.

نحوه‌ ثبت نام آزمون IELTS UKVI

روش ثبت نام آیلتس UKVI با سایر آزمون های آیلتس مثل آکادمیک و جنرال فرقی ندارد و به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار میشود. وقتی ثبت‌نام را به صورت اینترنتی انجام دادید زمان آزمون شفاهی آن ۱۲ روز قبل از آزمون برای شما پیامک می‌شود. توجه داشته باشید که تنها میتوانید در موسسات مورد تایید اداره مهاجرت انگلستان ثبت نام کنید.

تفاوت آزمون آیلتس UKVI کامپیوتری و کاغذی

ساختار هر دو آزمون کامپیوتری و کاغذی شبیه به هم است و تفاوتی ندارد . تنها تفاوت این دو آزمون در این است که در آزمون کامپیوتری مهارت‌های Writing، Listening و Reading را به صورت کامپیوتری انجام ‌میشود و آزمون اسپیکینگ پس از آن به صورت حضوری برگزار می‌شود.

نمره موردنیاز آزمون آیلتس UKVI برای انواع ویزا

شما برای این که بتوانید ویزای مورد نظرتان را دریافت کنید باید نمره ی خاصی بگیرید و این نمره برای هر نوع ویزا متفاوت است.

آزمون آیلتس UKVI

۱) ویزای جنرال Tier 1

ویزای Tier 1 ویزای عمومی است و در سطح C1 است و حداقل نمره‌ی قابل قبول برای آن ۷ است.

۲) ویزای استعدادهای خاص Tier 1

ویزای Tier 1 Exceptional talent برای استعدادهای خاص صادر می‌شود و دارای سطح B1 است و نمره‌ی ۴ آزمون آیلتس UKVI را نیاز دارد.

۳) ویزای کارآفرینی Tier 1

ویزای Tier 1 Entrepreneur برای افرادی است که قصد کارآفرینی دارند و با سطح B1 نیاز به نمره‌ی ۴ آزمون IELTS UKVI دارد.

۴) ویزای عمومی Tier 2

ویزای Tier 2 General نیز از نوع عمومی و دارای سطح A1 است و نیاز به نمره‌ی ۴ دارد.

۵) ویزای ورزشکاری Tier 2

ویزای Tier 2 Sportsperson Visa نیز برای ورزشکاران است و دارای سطح A1 است که نیاز به نمره‌ی ۴ دارد.

۶) ویزای دانش آموزی Tier 4

ویزای Tier 4 student visa برای دانش‌آموزان قبل از دانشگاه است و با سطح B1 نمره‌ی قبولی در آن ۴ است.

۷) ویزای خانواده یک فرد مقیم

ویزای Family of a settled person برای کسانی که نمره‌ی آزمون IELTS UKVI را اخذ کرده‌اند، است و نیاز است تا خانواده‌ی آن‌ها IELTS Life Skill را در سطح A1 کسب کنند.

این بخش ها حداقل نمره ای است که شما نیاز دارید و اگر نمره بالا تری بگیرید امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد.اگر خواهان نمره بالاتری هستید حتما به بخش دانلود رایگان منابع آیلتس سر بزنید.

آزمون آیلتس UKVI

درخواست کارنامه اضافی آزمون آیلتس UKVI

طبق قوانین شما میتوانید ۵ نسخه از کارنامه خود را به سازمان های مختلف ارسال کنید و یک کپی از آن را خودتان داشته باشید. توجه داشته باشید در نگهداری این کارنامه دقت کنید چراکه کارنامه المثنی صادر نخواهد شد.

اعتراض و درخواست تجدید نظر نمره آزمون آیلتس UKVI

اگر فکر میکنید در نمره شما اشتباهی شده است شما میتوانید اعتراض خود را نسبت به آن مهارت ثبت کنید و درخواست تجدید نظر کنید. شما باید هزینه ای را پرداخت کنید سپس آزمون شما بررسی خواهد شد و نتیجه آن تا ۲۱ روز بعد برایتان ارسال خواهد شد.حواستان باشد درخواست تجدیدنظر تنها تا ۶ هفته پس از برگزاری امتحان قابل انجام است.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما میتوانید برای آمادگی بیشتر در این آزمون در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس مجموعه ما شرکت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *