هزینه آزمون آیلتس

همیشه افرادی که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند به دنبال جدیدترین هزینه آزمون آیلتس هستند . این قیمت آزمون آیلتس هرساله دچار تغییرات میشود و با توجه به بالا و پایین رفتن دلار شما شاهد نوسان قیمت خواهید بود . در این مطلب میخواهیم به صورت گسترده تری در مورد هزینه آزمون آیلتس صحبت کنیم و بدانیم که این هزینه صرف چه مواردی میشود و اگر هزینه تغییر کرد تکلیف پولی که پرداخت کرده ایم چه میشود.

هزینه آزمون آیلتس در ایران

موسسه IDP استرالیا ، هزینه آزمون آیلتس را برای ایرانیان ۲۲۰ دلار  تعیین کرده است و در حال حاضر این قیمت به دلار ثابت است . بر اساس بخشنامه شماره ۴۹۹۵۳ در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۰۵ سازمان سنجش و آموزش کشور، هزینه جدید ثبت نام آزمون آیلتس را مبلغ ۶,۱۵۱,۰۴۰ تومان اعلام کرده است که به تمامی مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ شده است. اما با توجه به دلار روز این قیمت تغییر خواهد کرد و شما باید تفاوت آن را پرداخت کنید و اگر کاهش هزینه داشتیم ادامه هزینه به شما بازگردانده میشود.

هزینه آیلتس صرف چه چیزی میشود ؟

  • مقدار زیادی از هزینه ای که شما پرداخت میکنید برای IDP فرستاده میشود و این هزینه صرف تهیه سوالات و تصحیح کارنامه میشود.
  • مقدار دیگری از هزینه به مراکز برگزاری آزمون آیلتس تعلق میگیرد و صرف مکان ، مراقبین و ممتحن اسپیکینگ میشود .
  • مقداری دیگر از هزینه پرداختی آیلتس سازمان سنجش به عنوان نماینده برگزار کننده در کشور اخذ میکند.

آیا قیمت آزمون آیلتس همواره ثابت است ؟

نه این قیمت ثابت نیست و هرساله با توجه به دلار و همچنین قیمت پیشنهادی از سوی IDP تغییر میکند . برای مثال سال ۱۳۹۰ قیمت شرکت در آزمون آیلتس ۷۰۰ هزار تومان بود و سال ۱۳۹۹  هزینه به ۶ میلیون رسید. جدا از هزینه آزمون شما باید هزینه ای را برای ارسال کارنامه نیز بپردازید.

هزینه آزمون آیلتس

در صورت تغییر مبلغ آیلتس مابه‌التفاوت آن چطور محاسبه می‌شود؟

شما برای ثبت نام آزمون آیلتس باید هزینه ای را علی الحساب پرداخت کنید اما اگر پیش از آزمون مبلغ نهایی تغییر کرد چه باید کرد ؟در چنین شرایطی پس از اعلام هزینه آیلتس توسط سازمان سنجش، در صورت افزایش قیمت، داوطلبان مبلغ مابه‌التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز می‌کنند و در صورت کاهش قیمت، مراکز باید مابه‌التفاوت را به متقاضیان شرکت در آزمون بازگردانند.

البته این تغییرات قیمت ، دائمی نیستند و در بسیاری از موارد همان مبلغی که به عنوان علی‌الحساب اعلام شده است هزینه نهایی و قطعی آزمون خواهد بود.

آیلتس در ایران و یا خارج

بعضی افراد ترجیح میدهند که برای شرکت در آزمون آیلتس به کشور های همسایه سفر کنند تا نمره مطلوب تری بگیرند. باید بگویم از نظر نمره ، کشور های مختلف هیچ تفاوتی با هم ندارند و شما فقط باید پول بیشتری بابت تهیه بلیط هواپیما و اجاره اقامتگاه بدهید.

در نهایت اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید…

با توجه به قیمت بالا آزمون آیلتس امکان شرکت چندباره در این آزمون وجود ندارد پس بهترین راه این است که با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنید تا همان بار اول قبول شوید .شما میتوانید برای تقویت مهارت های خود در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت کنید تا بتوانید در کمترین زمان بیشتر یادگیری را داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *