ترس از آیلتس

آزمون آیلتس میتواند سرنوشت افراد را تغییر دهد ، چراکه بعضی برای ادامه تحصیل و بعضی دیگر برای مهاجرت در آزمون آیلتس شرکت میکنند و عدم رسیدن به نتیجه مناسب آن ها را از هدفشان دور خواهد کرد.همین مضوع باعث میشود که شما در آزمون آیلتس اضطراب داشته باشید و به فکر نتیجه نهایی این آزمون باشید . این ترس از آیلتس و استرس باعث کاهش عملکرد شما در آزمون خواهد شد چرا که استرس باعث میشود شما توانایی فکر کردنتان را از دست دهید.

طبق تجربیات ما در چندین سال برگزاری کلاس های تدریس خصوصی آیلتس متوجه شدیم که اکثر داوطلبان در بخش های خاصی استرس و نگرانی بیشتری دارند از این رو امروز به بررسی این بخش ها میپردازیم تا شما با آن آشنا شوید .

ترس از مهارت لیسنینگ آیلتس

 اگه جواب‌ها رو تو بخش Listening ایلتس از دست بدم، چه اتفاقی میفته؟

یکی از بزرگ ترین ترس های داوطلبان آیلتس مربوط به بخش لیسنینگ میشود . معمولا داوطلبان میترسند که نتواند جواب را از لیسنینگ متوجه شوند و تمرکزشان تا انتهای پخش فایل صوتی از بین برود . این ترس از لیسنینگ آیلتس کاملا طبیعی است و ما به شما حق میدهیم ولی تنها راه حل تمرین و تکرار فراوان است .شما با تمرین زیاد میتوانید این مهارت خود را تقویت کنید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید در نتیجه نقاط ضعف شما از بین خواهد رفت و در این حین شما یاد خواهید گرفت که اگر جوابی را دست دارید ، هول نشوید و به ادامه فایل صوتی با دقت گوش دهید . به شما پیشنهاد میکنم که در انتهای هر فایل صوتی جواب های خود را بررسی و تحلیل کنید تا دفعه بعد این اشتباهات را مرتکب نشوید.

ترس از مهارت ریدینگ آیلتس

اگر امتحان ریدینگ را به موقع کامل نکنم چه؟

در بخش ریدینگ شما باید جواب ها را به سرعت در پاسخنامه وارد کنید و استرس این بخش به این دلیل است که بعضی افراد نمیتوانند در زمان باقی مانده جواب ها را وارد پاسخنامه کنند. شما باید در مرحله ای که خود را برای آزمون آیلتس آماده میکردید ، مدیریت زمان را هم یاد میگرفتید. شما با مدیریت زمان میتوانید سه بخش را کامل مطالعه کنید و جواب های خود را به موقع وارد پاسخنامه کنید . پیشنهاد ما در این بخش این است که زمان زیادی را صرف یک سوال به خصوص نکنید. به جای آن، حدس بزنید و به سراغ سوال بعدی بروید.  در نهایت اگر وقت اضافه پیدا کردید میتوانید آن سوال را دوباره  چک کنید.

ترس از مهارت رایتینگ آیلتس

 اگه چیزی برای نوشتن نداشته باشم، چه اتفاقی میفته؟

در قسمت opinion essay  ممکن است شما نتوانید در مورد موضوع مطرح شده چیزی بنویسید و ایده ای به ذهنتان نرسد. این مشکل برای افرادی پیش می آید که کمتر اهل کتاب و مکالمه و ارتباط با افراد مختلف هستند . برای حل این مشکل میتوانید مقالات متفاوت را مطالعه کنید و نمونه های این بخش را تمرین کنید . مهم ترین نکته در این بخش درست نوشته شدن essay از نظر ساختاری و گرامر و کلمات و … است و این که ایده شما درست و غلط است اهمیت چندانی ندارد .

ترس از مهارت اسپیکینگ آیلتس

 اگه چیزی برای گفتن نداشتم، چه اتفاقی میفته؟

یکی دیگه از بخش هایی که باعث ترس از آیلتس میشه ، مصاحبه است . در این بخش صدای شما ضبط خواهد شد و شما باید به سرعت به سوال های ممتحن جواب دهید و فرصتی برای فکر کردن ندارید . پس بهتر است قبل از شرکت در آزمون آیلتس این مهارت خود را تقویت کنید و رایج ترین تاپیک های اسپیکینگ آیلتس را مطالعه کنید.

ترس از آیلتس

روش های مقابله با استرس امتحان

  • از اشتباه کردن نترسید و ناراحت و ناامید نشوید . هر شکست مقدمه پیروزی هست ، پس قوی تر از دفعه قبل شروع کنید .
  • سوال کنید و از دیگران کمک بخواهید تا راهنماییتون کنند . مثلا میتوانید از استادتان یا افرادی که در این زمینه تجربه بیشتری دارند کمک بگیرید تا کم کم نقاط ضعفتون رو به نقاط قوتتون تبدیل کنید.
  • تمرین و تکرار رو فراموش نکنید. برای آمادگی در آزمون آیلتس میتونید توی آزمون ماک آیلتس شرکت کنید و خودتان را بسنجید و اشتباهاتتان را متوجه شوید و از میزان استرس خود کم کنید.
  • با دوستان و اطرافیان خود حرف بزنید و از تجربه ی دیگران استفاده کنید ، شنیدن تجربه ی دیگران میتواند کمک خوبی برای شما باشد . داستان های انگیزشی میتواند در کم کردن هجوم افکار منفی کمک کند.
  • چالش افکار منفی – افراد مبتلا به اضطراب امتحان همیشه مطمئن هستند بدترین نتیجه را دریافت میکنند. مراقب افکار با کلمات مانند “همیشه” و “هرگز” باشید ، این کلمات معمولا دقیق نیست. مثلا  اگر فکر می کنید، “من همیشه در امتحان آیلتس شکست میخورم”، از این به بعد  فکر کنید: “من این کار را به خوبی انجام دادم”. فکر نکنم سخت باشه فقط تمرین نیاز هست.
  • تعدادی عبارات یا جملات نجات دهنده را یاد بگیرید.یادگیری تعدادی عبارات یا جواب هایی مشخص برای بعضی سوالات انگلیسی، ایده ی فوق العاده ای است.
    برای مثال، اگر حرف شخصی را متوجه نمی شوید جملاتی مشابه این ها را بگویید
    ‘I’m sorry, could you repeat that?’ یا ‘I’m sorry, I didn’t understand what you said.’
  • خجالت نکشید! این بزرگ ترین مانع برای بیش تر افراد است. با این حال آگاه باشید که بسیاری از افراد بیش تر از یک زبان بلد هستند و می ‌دانند که یادگیری زبانی‌ جدید چه قدر سخت است.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد . شما میتوانید راه هایی که برای غلبه بر استرس آزمون آیلتس را امتحان کردید با ما در میان بگذارید و به دیگر داوطلبان کمک کنید. اگر فکر میکنید استرس شما به دلیل نداشتن آمادگی لازم برای این آزمون است میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت کنید تا در کمترین زمان مهارت های خود را تقویت کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *