یکی از راه های تقویت زبان انگلیسی گوش دادن به پادکست هایی است که توسط افراد حرفه ای در این زمینه ضبظ میشود . پیدا کردن استاندارد ترین پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی کار آسانی نیست به همین دلیل ما در این مطلب بهترین پادکست ها را معرفی میکنیم تا شما بتوانید آن ها را دانلود و استفاده کنید .

۱-  English Class 101

اولین پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی که به شما معرفی میکنیم english class 101  است . این پادکست انگلیسی بیشتر از ۱۶۰۰ اپیزود دارد  و مهم ترین مزیت آن این است که از سطح مبتدی شروع میکند و تا سطح پیشرفته میرود .همچنین این پادکست بسیار روان  قابل فهم است به همین دلیل شما با هر سطح دانش زبانی میتوانید  از آن استفاده کنید.

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۲-   پادکست بهتر شدن در انگلیسی – Better at English

این پادکست مکالمات واقعی بین کسانی است که زبان مادریشان انگلیسی نیست و در مورد مسائل و موضوعات مختلف صحبت میشود و برای کسانی که سطح زبانشان متوسط است بسیار مناسب است .استفاده از این پادکست و کمک گرفتن از کتاب و کلاس های آموزشی سطح زبان شما را بسیار بالا میبرد چرا که این پادکست پر از اصطلاحات و لغات دشوار، عبارات غیر رسمی و خیابانی‌ست.

 

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

۳-  Learning English from Voice of America News

همان طور که در مقالات قبلی گفتیم یادگیری زبان انگلیسی با اخبار بسیار مفید است چرا که در مورد مسائل مختلفی همچون سبک زندگی ، علم و فناوری و…  صحبت میشود . خبرگزاری VOA  برای کسانی که دوست دارند زبان انگلیسی را با اخبار یاد بگیرند یک پلن ویژه قرار داده است و پادکست های مخصوص خودش را تولید میکند. در این پادکست ها شما میتوانید به داستان زندگی جوان های آمریکایی گوش دهید. این پادکست برای سطوح مختلف طراحی شده و شما با هر سطح زبانی میتوانید آن را گوش دهید.

 

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

۴- Business English Pod

در دنیای پیشرفته  امروز که روابط بین کشور ها بسیار گسترده شده است ، یکی از شروط استخدام داشتن مهارت زبان انگلیسی است . بسیاری از شرکت ها برای ایجاد روابط بین المللی و مبادلات به کارمندانی نیازداند که بتوانند خوب صحبت کنند و بتوانند قرار داد های کاری را به خوبی مطالعه کنند . Business English Pod به افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی برای ایجاد روابط کاری نیازدارند کمک میکند و پادکست های با سرعت های مختلف دارد تا برای مخاطبان قابل فهم باشد.

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

۵-  Culips

این پادکست به ۴ دسته تقسیم میشود. که در زیر هر کدام را جداگانه توضیح میدهیم.

دسته اول :این اپیزود های انگلیسی زبانی ساده و روان دارند و سرعتش آهسته است و موضوع گفت‌و‌گوها، اتفاقات روزمره است و برای تقویت لیسنینگ مناسب هستند.

دسته دوم : در اپیزودهای Chatterbox، میزبان پادکست با شخصی درباره یک داستان جالب گفت‌و‌گو می‌کند. در این نوع گفت‌و‌گوها، سرعت گفت‌و‌گو همراه با متن استاندارد است، اما هنوز از کلمات ساده و روان استفاده می‌شود.

دسته سوم : در نوع دیگری از اپیزودها با نام Catchword، بر عبارات، لغات، و اصطلاحات جالب و غیررسمی رایج میان مردم انگلیسی زبان تمرکز می‌شود.

دسته چهارم : در نوع چهارم گفت‌وگوهای این پادکست با نام Realtalk، اپیزودها بر محوریت اصطلاحات و لغات واقعی و روزمره افراد در موقعیت‌های مختلف، مثلاً اینکه چگونه در یک رستوران از کیفیت غذا شکایت کنیم، شکل می‌گیرد.

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

۶-  ELT Podcasts

این پادکست چندسالی است که آپدیت نمیشود با این حال دارای اپیزود های با کیفیت و خوبی برای تمام سطوح است که لیسنینگ شما را تقویت میکند.

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

۷-  Breaking News English

این پادکست نیز یک پادکست خبری است و دارای ۵ سطح مختلف است که هر سطح با سرعت مختلف ضبط شده است .این پادکست ها برای همه سطوح قابل استفاده است .هر داستان همراه با متن معمولاً در سطوح مختلف تکرار می‌شود با این تفاوت که در سطوح پایه‌ای، کلمات و عبارت ساده و در سطوح پیشرفته‌تر، عبارات و اصطلاحات سخت‌تر جایگزین لغات ساده می‌شوند.

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

۸-  English as a Second Language podcast (ESL pod)

این پادکست زبان انگلیسی دارای بیش از ۱۸۰۰ اپیزود و دفترچه راهنمای ۸ تا ۱۰ برگی برای یادگیری است. این پادکست به دو دسته تقسیم میشود . دسته اول در مورد موضوعات روزمره مثل خانواده ، شغل و روابط اجتماعی صحبت میکند . دسته دوم در مورد موضوعات فرهنگی همچون کتاب و فیلم و سیاست صحبت میکند.

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

۹-  Quality Time ESL

این پادکست ۴ بخش دارد و مجموعه The Essential English مخصوص دانشجویان مبتدی و آنهایی است که دانش انگلیسی‌شان بسیار کم است. سه مجموعه دیگر این پادکست مطالب ترکیبی را شامل می‌شود که بر ساختارهای گرامری و افزایش دایره واژگان دانشجو تمرکز می‌کند.

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۱۰ –  Luke’s English Podcast

این پادکست ها توسط یک معلم زبان انگلیسی به اسم لوک با لهجه بریتانیایی ضبط میشود و به گونه ای صحبت میکند که برای هم قابل فهم است . چیزی که این پادکست را نسبت به دیگر پادکست ها متمایز میکند این است که لوک مطالب جالب و خنده داری را تعریف میکند که باعث جذابیت پادکست هایش میشود.

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

۱۱-   The American Life

یکی ار محبوب تربن پادکست های آمریکایی  The American Life  است . این پادکست مخاطبانش را به سفری به مناطق مختلف و لهجه‌های مختلف از مناطق مختلف آمریکا می‌برد  داستان های جالبی را تعریف میکند .هر اپیزود از این پادکست دارای تم خاص خودش است که معمولاً با اپیزودهای پیشین ارتباط دارد.

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

۱۲-   Global News from BBC

بی بی سی نیز یکی دیگر از خبرگزاری های انگلیسی زبان است .  این پادکست دو بار در روز آپدیت می‌شود و داستان‌ها و خبرهایی از سرتاسر دنیا را به اطلاع میرساند. از آنجایی که این پادکست توسط خبرگزاری انگلیسی بی‌بی‌سی تولید می‌شود، می‌توانیم از کیفیت مطالب آن به شکل ۱۰۰% مطمئن باشیم

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۱۳- پادکست های British Council Podcasts

کسانی که سطح مبتدی هستند میتوانند این پادکست را از سطح مقدماتی دانلود و استفاده کنند . این پادکست دارای سطح بندی های متفاوت است و دارای تمرین و جواب های زیادی است .

پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۱۴- پادکست گویش عالی انگلیسی – Splendid Speaking

این پادکست های زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته که به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند طراحی شده‌اند و برای یادگیری زبان، روش‌های جذابی به کار می‌گیرند. برای مثال این پادکست دارای مصاحبه های ویژه بین کسانی است که زبان مادریشان انگلیسی نیست.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *