لهجه در آیلتس

سوالی که برای بسیاری از داوطلبان آیلتس پیش می آید این است که آزمون آیلتس بریتیش است یا امریکن ؟ یا برگزار کنندگان این آزمون کدام لهجه را میپذیرند؟ در اسپیکینگ آیلتس لهجه بریتیش بهتر است یا امریکن؟ اگر این ها دغدغه شما هم است همراه ما باشید تا به صورت دقیق بگوییم که شما باید با چه لهجه ای در این آزمون صحبت کنید و بهترین لهجه در آیلتس کدام است.

لهجه امریکن یا بریتیش؟

بسیاری از افراد معتقدند که چون آزمون آیلتس توسط شورای فرهنگی انگلستان (British Council) و بخش ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج انگلستان مدیریت می‌شود، بهتر است با لهجه بریتیش صحبت شود و این لهجه بر لهجه آمریکایی ارجحیت دارد .به همین دلیل به سمت یادگیری لهجه بریتیش میروند تا امتیاز بالاتری کسب کنند .  این یک نظر شخصی است و هیچ منبع موثقی ندارد .

باید بگویم که آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی جامع در سطح جهان است ، به همین دلیل این تصور که از لهجه خاصی تبعیت میکند کاملا اشتباه است . قسمت Listening آزمون آیلتس ترکیبی از همه لهجه های آمریکایی، بریتانیایی استرالیایی ، کانادایی و نیوزلندی می باشد تا برای همه عادلانه باشد. پس به طور قطع به شما میگویم لهجه در آیلتس هیچ اهمیتی ندارد . نمره شما فقط بر اساس نوع تلفظ، روانی و درستی صحبت است .

اگر هنوز هم بر این مساله تاکید دارید که کدام لهجه را یاد بگیرید باید به شما بگویم  ، بر روی هر لهجه ای که مسلط تر هستید تمرکز کنید و سعی کنید آن را تقویت کنید . یعنی اگر از ابتدا با لهجه بریتیش صحبت کردید ، با همین لهجه ادامه دهید . مهم ترین چیز در آزمون آیلتس تلفظ است و نه لهجه … پس در اسپیکینگ آیلتس حواستان باشد که تلفظ صحیح لغات را ادا کنید تا از نمره شما کم نشود.

 

لهجه در زبان انگلیسی

فاکتورهای نمره دهی در بخش تلفظ

  • تلفظ صحیح صداها
  • بیان درست استرس کلمات
  • بیان درست استرس جمله
  • وزن (rhythm) صحیح
  • زیر و بمی (intonation) صحیح صدا در جملات

تفاوت لهجه و تلفظ در آزمون آیلتس

ما در زبان انگلیسی یک لهجه داریم و یک تلفظ که بسیاری از زبان آموزان این دو را با هم اشتباه میگیرند.  لهجه شما ممکن است امریکن ، استرالیایی ، بریتیش و … باشد . نکته اصلی تلفظ است که شما باید به درستی ادا کنید و روان صحبت کنید . اگر تلفظ کلمه را اشتباه بگویید ممکن است فرد مقابل متوجه منظور شما نشود . پس حتما به این مساله توجه کنید.

 

بیشتر بخوانید : تقویت تلفظ لغات فقط در یک هفته

 

راهکار های تقویت تلفظ در انگلیسی

  • گوش دادن به پادکست به طور منظم
  • استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان
  • گوش دادن یه آهنگ و فیلم های انگلیسی
  • استفاده از تکنیک سایه
  • شرکت در کلاس های مکالمه

مراکز رسمی آیلتس چه می گویند ؟

IDP Australia ، British Council و Cambridge همه در وب سایت رسمی آیلتس Ielts.org بیان می کنند که اگر چه تمامی طراحان آیلتس از کشور هایی هستند که دارای زمینه بریتیش هستند ، آزمون آیلتس طوری طراحی شده است که بین المللی باشد و قسمت Listening آن ترکیبی از همه لهجه های استرالیایی ، کانادایی ، نیوزاندی ، امریکایی و بریتانیایی می باشد تا برای همه عادلانه باشد. پس مطمئن باشید که آیلتس هم American  است وهم British  .

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر میخواهید روان تر صحبت کنید و مکالمه خود را تقویت کنید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه مجموعه ما شرکت کنید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *