تاریخ آزمون آیلتس

از جمله سوال هایی که داوطلبان آیلتس از ما میپرسند این است که چگونه تاریخ آزمون آیلتس خود را انتخاب کنیم تا به تمام برنامه هایمان در زمان مناسب برسیم ؟ این سوال بسیار مهم است چراکه انتخاب نادرست زمان آزمون ممکن است شما را از مهاجرت تحصیلی و یا کاریتان عقب بیندازد و شما مجبور باشد چند ماه دیگر صبر کنید. در این مقاله نکاتی را به شما میگوییم که بتوانید یک تاریخ درست را برای آزمون آیلتس خود انتخاب کنید تا دچار مشکل و سردرگمی نشوید.

عوامل موثر در انتخاب تاریخ آزمون آیلتس

برای انتخاب تاریخ درست باید چندین عامل را در نظر بگیرید و بررسی کنید تا بتوانید یک تاریخ مناسب را انتخاب کنید. در زیر هر یک از این عوامل را جداگانه تحلیل میکنیم.

۱- نوع آزمون آیلتس

همان طور که میدانید آزمون آیلتس در دو نوع کاغذی و کامپیوتری برگزار میشود . هر یک از این آزمون ها دارای شرایط و ضوابط مختلفی هستند که شما باید قبل از شرکت در آزمون با آن آشنا باشید . از جمله مواردی که میتواند در تعیین تاریخ آزمون آیلتس شما تاثیر گذار باشد ، زمان اعلام نتایج این آزمون است . اعلام نتایج آزمون کتبی آیلتس پس از ۱۳ روز است در حالی که آیلتس کامپیوتری ۳ روز است .

۲- زمان مورد نیاز برای ارسال نتیجه

در هر نوعی از آزمون آیلتس که شرکت کنید ، میتوانید نتایج آزمون خود را به دو روش پستی و الکترونیکی برای مراکز مختلف ارسال کنید. این روش ها به سرعت صورت نخواهد گرفت مثلا برای ارسال الکترونیکی دو روز و برای ارسال پستی هفت روز زمان نیاز خواهید داشت . پس حتما به این نکته توجه کنید تا در روند کار شما اختلال ایجاد نشود.

۳- عدم دستیابی به نمره دلخواه

خیلی از افراد هستند که فکر میکنند آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون آیلتس را دارند اما هنگامی که در این آزمون شرکت میکنند نمیتوانند نمره خوب و حد نصاب را کسب کنند . قبولی در این آزمون هیچ وقت تضمین نشده چرا که ممکن است با توجه به شرایط ، شما نتوانید همه توانایی های خود را نشان دهید . به همین دلیل شما باید احتمال دهید که اگر قبول نشدید فرصت دوباره برای آزمون دیگر را دارید و یا نه ؟! همچنین ممکن است شما فکر کنید که اشتباهی در تصحیح نمره شما رخ داده و بخواهید اعتراض به نمره آیلتس داشته باشید. این روند نیز چند روز طول خواهد کشید به همین دلیل شما باید همه این موارد را پیش بینی کنید.

تاریخ آزمون آیلتس

۴- زمان مورد نیاز برای آمادگی دوباره

فرض کردیم که شما در آزمون آیلتس قبول نشدید و الان برای آزمون دیگری میخواهید برنامه ریزی کنید. شما دوباره باید زمانی را صرف آمادگی در آزمون بگذارید سپس دوباره ثبت نام کنید و منتظر اعلام نتایج باشید.  در این حین شما باید به تاریخی که قرار است مدرک خود را تحویل دهید توجه کنید .

چه تاریخی دقیقا برای ثبت نام آیلتس مناسب است؟

به طور کلی به شما پیشنهاد میکنیم ۶۰ روز قبل از زمان تحویل کارنامه خود به مرکز مربوطه ، در آزمون آیلتس شرکت کرده تا در صورت قبول نشدن فرصت شرکت دوباره را داشته باشید و همچنین زمانی را برای اعلام نتایج و ارسال نتایج صرف کرده باشید.

اگر شما جزو داوطلبانی هستید که هنوز در آزمون آیلتس شرکت نکردید و آمادگی لازم را ندارید ، میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس ما شرکت کنید تا در کمترین زمان بالاترین سطح یادگیری را داشته باشید.

تماس

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .
۰۹۱۲-۳۱۰۹۸۵۶
۰۲۱-۲۶۴۲۱۳۵۲

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – بلوار میرداماد

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *