تحلیل بخش intergrade تافل

همان طور که میدانید آزمون تافل از ۴ بخش برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی شما تشکیل شده است. یکی از این بخش ها رایتینگ است که شامل چند تسک مختلف میشود . یکی از تسک ها که به بخش Integrated تافل معروف است بسیار نمره آور بوده و مورد توجه قرار گرفته است. این مطلب شامل نکاتی در مورد این بخش است که در زیر توضیح میدهیم.

بخش intergrade تافل چیست ؟

این بخش از آزمون ، از جمله بخش های آسان و امتیاز آور است .شما در این بخش بیست دقیقه فرصت دارید تا یک مقاله بنویسید ولی باید شرایط را بدانید. ابتدا شما سه دقیقه فرصت دارید تا یک متن کوتاه سه ، چهار پاراگرافی را بخوانید و سپس متن از صفحه حذف میشود و باید به یک پادکست که مرتبط با متن است گوش دهید. در نهایت مقاله خود را با توجه به متنی که خواندید و پادکستی که گوش دادید ، بنویسید. نکته اصلی در این بخش این است که همزمان سه مهارت ریدینگ ، رایتینگ و لیسنینگ سنجیده میشود.

بسیاری از داوطلبان در مقاله خود ، همان مطالبی را مینویسند که در متن نوشتاری بود ، باید بدانید این کاملا اشتباه است و نمره ای نخواهید گرفت. شما باید متن را پارافریز کنید و به نحوه دیگری بیان کنید.

سوالی که برای بخش Integrated تافل باید به آن پاسخ دهید ، تقریبا همیشه یک چیز است و اساسا به هر شکلی که بیان شده باشد، از شما می‌خواد که Lecture و Reading رو خلاصه کنید و توضیح بدید که این دو با هم چه ارتباطی دارند که معمولا به دو صورت است:

(۱) هر دوی آن‌ها در مورد یک موضوع خاص با هم هم‌عقیده هستند و Lecture توضیحات بیشتری در مورد مطالب Reading مطرح میکند.

(۲) مطالبی که داخل Lecture گفته می‌شود کاملا متناقض هست با مطالب Reading و عملا فردی که داره صحبت می‌کنه، با آوردن چند تا دلیل موضوعات مختلفی رو که توی Reading گفته شده بود نقض می‌کند.

برای نوشتن جواب، شما باید خلاصه Reading و Listening رو بنویسید .

تحلیل بخش intergrade تافل

نکاتی برای بخش Integrated تافل

۱٫سعی کنید اطلاعات هر دو قسمت نوشتاری و شنیداری را تفسیر کنید و نکات کلیدی را در بیاورید.

۲٫هرگز متن لیسنینگ و ریدینگ را عینا ننویسید .درصورت کپی‌کردن امتیاز از دست می‌دهید. درحقیقت، اگر تمامی رایتینگ شما تنها شامل اطلاعات کپی‌شده از متن نوشتاری باشد امتیاز ۰ دریافت می‌کنید.

۳٫ از عبارات خاص نقل قول استفاده کنید مانند : بنابر متن (according to the reading) یا پروفسور درباره … بحث می‌کند (professor discusses) تا از اطلاعات هر دو منبع نقل قول نمایید.

۴٫سعی کنید بسیار روان و مستقیم بنویسید ، برای این کار میتوانید از زمان حال ساده استفاده کنید.

۵٫ از عبارت‌های متصل‌کننده و سایر ابزارهای ارتباط‌دهنده ( مترادف‌ها، ضمایر، صفت‌های اشاره) به‌منظور ارتباط‌دادن و منسجم نمودن ایده‌های خود بهره بگیرید.

۶٫ تعداد کلمات خود را درنظر بگیرید. حداقل از ۱۵۰-۲۲۵ واژه استفاده کنید تا رایتینگ خود را به‌طور تمام و کمال بسط دهید.

۷٫ دقیقه پایانی زمان خود را برای ویرایش و بازنگری متن خود کنار بگذارید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.اگر برای شرکت در آزمون تافل آمادگی لازم را ندارید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی تافل شرکت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *