تغییرات لیسنینگ آیلتس

آزمون آیلتس یک آزمون بسیار معتبر است که در سطح جهان برای سنجش مهارت زبان افراد برگزار می شود.این آزمون کاملا استاندارد است و افراد برای موفقیت در آن باید با ساختار آزمون آیلتس و جزئیات آن آشنا باشند.در سال های اخیر تغییراتی در آزمون آیلتس مشاهده شده که خود سایت آیلتس آن را به صورت رسمی اعلام کرده است . ما در این مقاله قصد داریم تغییرات لیسنینگ آیلتس را به شما بگوییم تا در آزمون دچار مشکل و یا سردرگمی نشوید.

ساختار لیسنینگ (Listening) آیلتس

در ابتدا در مورد ساختار لیسنینگ آیلتس به شما اطلاعاتی میدهیم تا با جزئیات آن آشنا شوید . اولین مهارتی که در آزمون آیلتس بررسی میشود مهارت شنیداری یا لیسنینگ است . شما در این بخش ۳۰ دقیقه زمان دارید تا به ۴ فایل صوتی گوش دهید و سوالات را پاسخ دهید .محتوای این آزمون به صورت زیر است :

  • قسمت اول: شامل یک مکالمه بین دو نفر در محیطی اجتماعی می باشد.
  • قسمت دوم: یک سخنرانی  در ارتباط با موضوعی اجتماعی می باشد، مثل صحبتی درباره امکانات محلی یک شهری.
  • قسمت سوم: در این قسمت یک مکالمه بین افراد مختلفی در ارتباط با مسائل آموزشی یا پرورشی می باشد. برای مثال یک تور دانشگاهی که در طی آن دانشجویی درباره یک تکلیف با اساتید یا دانشجویان دیگر صحبت می کند.
  • قسمت چهارم: یک سخنرانی در ارتباط با موضوعی دانشگاهی (آکادمیک). برای مثال سخنرانی یک استاد در دانشگاه.

هدف از این بخش ارزیابی توانایی درک دیدگاه های اصلی، نگرش و اهداف سخنوران و همچنین درک جزئیات و توانایی دنبال کردن مطالب است.

تغییرات لیسنینگ آیلتس

بررسی سوالات لیسنینگ آیلتس

۱- سوالات چند گزینه ای : شما در این قسمت یک جمله دارید که میتوانید با سه گزینه جمله را تکمیل کنید.

۲- سوالات وصل کردنی :شما باید گزینۀ عددگذاری‌شده متن listening را به گزینه‌های مرتبط در برگه سوالات وصل کنید .

۳- طبقه بندی نقشه -نمودار : در این بخش شما باید اسامی را در نقشه و یا نمودار پر کنید.

۴- تکمیل مطلب/ نمودار/ خلاصه/ جدول: در این قسمت جاهای خالی در متن ، نمودار و .. وجود دارد که شما باتوجه به اطلاعات موجود باید آن را تکمیل کنید. شما می‌توانید پاسخ سوال هایتان را  از برگه سوالات انتخاب کنید ، یا واژه‌های جاافتاده‌ای که از قطعه ضبط‌شده می‌شنوید را بین گزینه‌ها علامت بزنید. زبان‌آموزا تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند واژه‌هایی که تو قطعه ضبط شده می‌شنوند را عوض کنند.

۵- تکمیل جمله :شما باید یه تعدادی جمله را بخوانید و اطلاعات کلیدی آن ها از کل یا بخشی از متن listening خلاصه کنید و سپس جاهای خای را پر کنید.

۶- سوالات با پاسخ کوتاه : شما تعدادی سوال را مطالعه میکنید و باید با توجه به اطلاعاتی که کسب کردید ، جواب های کوتاه بدهید.

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

 

تغییرات لیسنینگ آیلتس

این تغییرات به صورت جزئی بوده و در ساختار کلی آزمون آیلتس تغییری ایجاد نکرده است .

۱- اولین تغییر در متن بخش لیسنینگ است به صورتی که کلمه section حذف شده و کلمه part را جایگزین آن قرار دادند و شما part1 , part2 ,… را در آزمون خواهید دید.به طور کلی ۴ پارت وجود دارد که هر کدام ۱۰ سوال دارند.

۲- دومین تغییر این که شماره صفحات را حذف کردند و شما دیگر شماره ای در انتهای صفحات نخواهید دید.

۳- سومین تغییر مربوط به مثالی است که در ابتدای آزمون به آن اشاره میشد. این مثال را حذف کردند و شما باید از همان اول با دقت به لیسنینگ گوش دهید.

 

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید .اگر هنوز برای شرکت در آزمون آیلتس آمادگی ندارید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس  مجموعه ما شرکت کنید تا با استفاده از جدید ترین متد های آموزشی مهارت های خود را تقویت کنید.

 

تماس

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .
۰۹۱۲-۳۱۰۹۸۵۶
۰۲۱-۲۶۴۲۱۳۵۲

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – بلوار میرداماد

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *