مهارت اسپیکینگ PTE

معرفی مهارت اسپیکینگ PTE

بخش دوم از قسمت اول آزمون (گفتاری و نوشتاری)،مهارت اسپیکینگ PTE  متقاضیان را در زبان انگلیسی آکادمیک می سنجد.

 

قسمت اول: گفتاری و نوشتاری PTE

بخش طبیعت فعالیت محدودیت زمانی
اول معرفی متقاضی یک دقیق
دوم روخوانی ۳۰ الی ۳۵ دقیقه
تکرار جمله
توصیف عکس
بازگویی سخنرانی
پاسخ کوتاه
سوم و چهارم خلاصه سازی متن نوشتاری ۲۰ دقیقه
پنجم خلاصه سازی متن نوشتاری یا نگارش مقاله Essay ۱۰ یا ۲۰ دقیقه
ششم نگارش مقاله Essay ۲۰ دقیقه

 

 

مهارت اسپیکینگ PTE آکادمیک PTE Academic Speaking، دومین بخش آزمون می باشد و آن را Section 2 نامگذاری کرده اند. این مهارت پنج بخش دارد.

وقتی اسپیکینگ PTE آکادمیک PTE Academic Speaking شروع می شود، یک صفحه تحت عنوان Speaking Instruction یا توضیحات اسپیکینگ دیده می شود.

این صفحه به متقاضی PTE نشان می دهد علائم و جعبه های آزمون اسپیکینگ پی تی ای آکادمیک PTE Academic Speaking چه انواع و اشکالی داشته و هر کدام به چه معناست.

برای مثال، عبارت Current Status نشان می دهد که یک صوت چه وضعیتی دارد؛ در حال پخش است، تمام شده است، و یا اینکه میکروفون در حال ضبط صدای شماست.

بخش Speaking Instruction از دو قسمت شنیداری Listening و گفتاری Speaking تشکیل شده است. یکی نشان گر صوت و یا ویدیوهایی که برای متقاضی PTE پخش می شود و دیگری نشان دهنده روند ضبط صدای وی در طول امتحان است.

مربع یا باکسی که وضعیت ضبط Recording Status را نشان می دهد به متقاضی PTE می گوید که چه زمانی میکروفون شروع به ضبط می کند و زمانش کِی به اتمام می رسد.

متقاضی PTE نمی تواند دوباره صدایش را ضبط کند و فقط یک بار فرصت دارد. درضمن، اگر متقاضی PTE بیشتر از ۳ ثانیه مکث کرده و صدایی تولید نکند، میکروفون دیگر ضبط نخواهد کرد و آن بخش تمام می شود.

در مهارت اسپیکینگ PTE آکادمیک PTE Academic Speaking، متقاضی PTE می بایست در پاسخ به سوالات کاملا روان Fluent بوده، افت و خیر Intonation صحیح داشته، و تلفظ و تکیه stress را کاملا درست اجرا کند طوری که یک هر کسی که به زبان انگلیسی صحبت می کند بتواند بفهمد متقاضی PTE چه می گوید.

آزمون پی تی ای آکادمیک PTE Academic  می تواند تلفظ های ملی و منطقه ای انگلیسی را درست مثل یک انگلیسی زبان تشخیص بدهد.

مهارت اسپیکینگ PTE آکادمیک PTE Academic Speaking پنج نوع سوال دارد. طول زمان این مهارت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه بوده و به ترکیب آیتم های آن آزمون خاص دارد. بعضی از این فعالیت ها ترکیبی Integrated‌ بوده و همزمان با مهارت اسپیکینگ Speaking، مهارت های خواندن Reading و شنیداری Listening را مورد ارزیابی قرار می هد.

برای آمادگی در این آزمون در دوره های تدریس خصوصی PTE  شرکت کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *