افزایش تمرکز در یادگیری زبان

بسیاری از زبان آموزانی که سال ها مشغول یادگیری زبان هستند از عدم تمرکز در یادگیری زبان گله میکنند و میگویند ما اصلا نمیتوانیم هنگام مطالعه تمرکز داشته باشیم. شما به علت های مختلفی ممکن است که تمرکز خود را از دست دهید و حواستان پرت شود . بهتر است برای گام اول ابتدا دلایل حواس پرتی خود را پیدا کنید و سعی کنید آن را برطرف کنید و در مرحله دوم باید راه هایی را برای افزایش تمرکز در هنگام مطالعه پیدا کنید . ما در این مطلب به بررسی هر دو مرحله میپردازیم.

عواملی که مانع یادگیری شما میشود

همان طور که اشاره کردیم در هنگام مطالعه ممکن است موضوعاتی حواس شما را پرت کند . بعضی از این موضوعات قابل حل هستند و بعضی نه …سعی کنید آن دسته از مسائلی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند و قابل حل است را پیدا کنید و آن را برطرف کنید.

۱. عدم رشد قشر یادگیری مغز و تازگی کارکرد آن

۲. استرس امتحان و مدرک

۳. محیط، زمان، شیوه و نوع مطالعه

  1. وسایل الکترونیکی و شبکه های اجتماعی

راه های افزایش تمرکز برای یادگیری زبان

۱- چالش بزارید.

یک چالش برای خود راه اندازی کنید . چالش سازی یعنی اجبار مغز به فکر کردن درست. این کار را در حین تمرین مکالمه هم می‌توانید انجام دهید. به این صورت که هنگامی که در حال ترجمه و یا مطالعه یک متن هستید ، با خودتان بگید قواعد گرامری خاصی را که در هنگام مطالعه میبینم را پیدا میکنم و دورش را خط میکشم . در این صورت ذهن شما مدام در حال گشتن برای پیدا کردن آن گرامر است.

افزایش تمرکز در یادگیری زبان

۲– بازی کنید.

مغز شما به ورزش نیاز دارد و بسیاری از بازی های فکری به تقویت حافظه و افزایش تمرکز شما کمک خواهد کرد. سعی کنید این بازی ها را پیدا کنید و با زبان انگلیسی آمیخته کنید. ما در مقالات قبلی در مورد بهترین بازی ها برای یادگیری زبان انگلیسی صحبت کردیم . شما میتوانید این بخش را مطالعه کنید و زبان انگلیسی خود را به بهترین نحو تقویت کنید.

۳- خواب کافی داشته باشید.

نداشتن خواب کافی ، ذهن شما را خسته و در نتیجه عملکرد ذهن شما را کند میکند .خلاقیت، عملکرد شناختی، توانایی حل مسئله و حافظه همگی بستگی به داشتن خواب کافی دارند.

افزایش تمرکز در یادگیری زبان

۴- نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.

سوءمصرف بلندمدت الکل آسیب‌های جدی به مغز و حافظه وارد می‌کند. پس حتی اگر به الکل اعتیاد هم نداشته باشید، بهتر است مصرف این نوشیدنی را تا حد ممکن محدود کنید.

۵- مدیتیشن انجام دهید.

یکی دیگر از روش های افزایش تمرکز در یادگیری زبان مدیتیشن است. مدیتیشن نفس‌های عمیق و تمرکز بر روی نقطه‌ای یا خیره شدن در حالت چشمان بسته می‌باشد. این روش را امتحان کنید و به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید.

 

بیشتر بخوانید : تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۶- محل مطالعه خود را تغییر دهید.

ممکن است محل مطالعه شما مناسب نباشد . برای مثال نور شما را اذیت کنید و یا صندلی و میز شما استاندارد نباشد . این ها همه عواملی هستند که حواس شما را پرت خواهند کرد .به همین دلیل اگر شما احساس کردید چنین شرایطی شما را اذیت میکند میتوانید این مشکل را به راحتی حل کنید و محل مطالعه خود را عوض کنید.

افزایش تمرکز در یادگیری زبان

۷- زنگ تفریح داشته باشید.

بعضی افراد ساعت ها در یک جا مینشینند و مطالعه میکنند ، خستگی فراوان عملا جلوی یادگیری شما را می‌گیرد. سعی کنید ساعتی را برای مطالعه و ساعتی را برای استراحت تعیین کنید تا عملکرد مغز شما بهتر شود .

۸- موزیک گوش دهید.

یکی از روش هایی که به افزایش تمرکز در یادگیری زبان کمک میکند موسیقی است . موسیقی باعث خلاقیت و نوآوری میشود و ذهن شما را آرام میکند .توصیه می‌کنیم از موزیکی استفاده کنید که نسبتا برای شما ناآشنا باشد، وگرنه بخشی از توجه شما به سمت موسیقی رفته و تمرکز شما را پایین خواهد آورد.

امیدواریم با انجام راه کارهای بالا بتوانید تمرکز خود را به دست آورید و راحت و سریع مطالب را به خاطر بسپارید. اگر شما روش های دیگری میشناسید میتوانید به ما معرفی کنید .

مجموعه مای پی تی ای برگزار کننده دوره های تدریس خصوصی آیلتس ، تافل ، پی تی ای و مکالمه است . شما میتوانید برای تقویت مهارت های زبان خود در یکی از این کلاس ها شرکت کنید .

تماس

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .
۰۹۱۲-۳۱۰۹۸۵۶
۰۲۱-۲۶۴۲۱۳۵۲

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – بلوار میرداماد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *