آمادگی در آزمون pte

آزمون پی تی ای یکی از آزمون هایی است که امروزه به دلیل مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . این آزمون همانند آزمون های آیلتس و تافل یک آزمون بین المللی معتبر است .اگر قصد دارید در آزمون پی تی ای شرکت کنید بهتر است نکاتی را برای آمادگی در آزمون pte  بدانید تا بتوانید نمره بهتری را کسب کنید. راه های مختلفی برای آمادگی در آزمون پی تی ای وجود دارد مانند مطالعه منابع معتبر ، شرکت در کلاس های گروهی و تدریس خصوصی pte  که ما در زیر به بررسی همه آن ها میپردازیم.

ساختار آزمون PTE را بشناسید.

برای آمادگی آزمون PTE  ابتدا ساختار آزمون PTE را بررسی کنید و با قسمت های مختلف آن آشنا شوید .  درک فرمت آزمون و انواع سوالات برای دستیابی به نتیجه بهتر ضروری است.

آزمون PTE  به سه بخش ۱- صحبت کردن و نوشتن ۲- شنیدن ۳- خواندن تقسیم میشود .  برای آمادگی در هر یک از این بخش ها شما باید مدت زمانی را صرف کنید و به تقویت مهارت های خود بپردازید. بهتر است قبل از شرکت و ثبت نام در آزمون پی تی ای در مورد مدت زمان آزمون برای هر یک از مهارت ها ، تعداد سوالات ، نحوه ثبت سوال و …. اطلاعات کاملی را به دست آورید تا در زمان امتحان از نمونه پیش روی خود تعجب نکنید و تسلط و تمرکزتان را از دست ندهید.

آمادگی در آزمون پی تی ای

با نحوه نمره دهی آزمون آشنا باشید.

شما باید با با نحوه نمره دهی آزمون PTE آشنا باشید تا بدانید چه مواردی برایشان اهمیت بیشتری دارد و شما باید آن مورد را مورد توجه بیشتری قرار دهید . همان طور که میدانید آزمونPTE  به صورت کامپیوتری تصحیح میشود . این سوالات به دو صورت صحیح میشوند .نمرات بعضی سوالات بنابر درست یا غلط بودن پاسخ آن داده می‌‌شود. در حالی که بعضی سوالات از سه جنبه درستی، جنبه‌های نگارشی سوال و کیفیت و مهارت‌های پاسخ‌دهی بررسی می‌شوند.

جنبه های نگارشی : در این قسمت بررسی میشود که شما چند بار از یک کلمه در پاسخ دهی استفاده کردید و این که آیا از کلمات و لغت های هم معنی استفاده کردید یا نه ؟

مهارت‌های پاسخ‌دهی  : در این قسمت مکالمه شما بررسی میشود . این که شما چه قدر روان صحبت میکنید و تلفظ لغات شما چگونه است…

نمرات در سنجش توانایی‌ها بر اساس عملکرد آن دسته از سوالاتی که این مهارت‌ها را به طور خاص ارزیابی می‌کنند، داده می‌شود. سوالاتی که به صورت یکپارچه و ارتباط مهارت‌ها طراحی شده‌اند، مثل:‌ سوالاتی برای خواندن و نوشتن باهم یا سوالاتی برای گوش دادن و صحبت کردن توأم.

نکته : به طور کلی محدوده نمره دهی در آزمون pte  بین ۱۰ تا ۹۰ است.

کلاس خصوصی پی تی ای

منابع معتبر را مطالعه کنید.

منابع آزمون پی تی ای نسبت به منابع آزمون آیلتس و تافل کمتر است ولی میتوان گفت کتاب های معتبری در این زمینه چاپ شده که میتواند به شما کمک کند . بهتر است این کتاب ها را به کمک یک معلم خصوصی خوب pte پیدا کنید و مطالعه کنید تا مهارت های شما تقویت شود.

منابع آزمون pte

هر روز تمرین کنید.

تمرین و تکرار را فراموش نکنید . سعی کنید هر روز برای تقویت مهارت های خود برنامه ریزی کنید و مطالعه داشته باشید و از هر فرصتی برای نوشتن به زبان انگلیسی استفاده کنید.برای تمرین بیشتر و آشنایی با فرمت، زمانبندی و نوع آزمون PTE شرکت در آزمون‌های ماک را فراموش نکنید. این آزمونها در ارزیابی و سنجش شما نقش بسزایی خواهند داشت.

راهنمایی‌های عمومی برای آزمون

  • حواستان باشد مدارک خود را همان گونه که از شما خواسته شده در روز آزمون همراه خود داشته باشید.
  • سعی کنید در زمان مقرر در محل آزمون حضور داشته باشید و دیر نکنید.
  • از نشانه گذاری‌های درست برای نوشتن استفاده کنید: حروف بزرگ، کاما، نقطه و …
  • به سوال با دقت و در همان موضوع خواسته شده پاسخ دهید. مثلا اگر از شما می‌خواهد از ورزش صحبت کنید یا بنویسید، از «ورزش» سخن بگویید نه «علم»
  • به سرعت پاسخ دهید و در مکالمات و صحبت کردن زمان را هدر ندهید.
  • وقت زیادی را صرف یک سوال نکنید و برای جوابگویی به سوالات برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید.

کلاس خصوصی

اشتباهات رایج در آزمون

در بعضی مواقع ممکن است شما نا خواسته کارهایی را انجام دهید که در نمره شما تاثیر داشته باشد و نمرتان کم شود. بهتر است این اشتباهات را از قبل بدانید تا مرتکب نشوید.

وقتی ضبط صدا را شروع کردید آن را متوقف نکنید:

توجه داشته باشید که سیستم ضبط صدا در آزمون به گونه ای است که اگر شما ۳ ثانیه سکوت کنید و حرفتان را قطع کنید ، سیستم ضبط صدا قطع خواهد شد و ادامه صحبت های شما دیگر ضبط نمیشود . پس حتما به این نکته توجه کنید تا نمره شما به این دلیل کثر نشود .

برای خلاصه کردن بخش نوشتاری فقط یک جمله بنویسید:

شما در بخش نوشتاری باید جمله را به طور خلاصه بنویسید . در این قسمت سعی کنید فقط یک جمله بنویسید و از حروف ربط استفاده کنید و از نوشتن جملات متعدد پشت سر هم خودداری کنید.

در خلاصه بخش لیسنینگ جملات متعددی را بنویسید:

اغلب داوطلبان قوانین بخش خلاصه نویسی در لیسنینگ و رایتینگ را اشتباه می‌کنند. در حالیکه در بخش نوشتن توصیه می‌شود که از جملات چندگانه استفاده نکنید، در بخش گوش دادن بهتر است از جملات متعدد استفاده کنید تا بتوانید کلمات گفتاری را به شیوه‌ی بهتری بیان کنید.

آمادگی در آزمون pte

نکاتی برای Fill in the blanks ریدینگ PTE

۱- بیش از ۲ دقیقه روی این task زمان نگذارید.

شما باید به صورت طبیعی بر روی این بخش ۱٫۵ تا ۲ دقیقه زمان صرف کنید . برای این کار به شما پیشنهاد میکنیم از تکنیک اسکیمینگ استفاده کنید تا سرعت عمل شما بالا رود . از آن جایی که متن این بخش بسیار کم و کوتاه است ، شما با کمک تکنیک اسکیمینگ میتوانید یک ایده کلی از متن به دست آورید و راحت تر جاهای خالی را پر کنید.

۲- مراقب نکات تخصصی باشید.

در پر کردن جاهای خالی عجله نکنید . بعد از پُر کردن تمام جاهای خالی، دوباره متن را چک کنید و مطمئن شوید کلماتی که می‌خواستید در جاهای خالی بگذارید درست هستند و هیچ جای خالی باقی نمانده است.

۳- از دانش گرامرتان استفاده کنید.

هنگامی که شما متن را اسکیم میکنید یک دیدگاه کلی نسبت به متن و جاهای خالی آن پیدا میکنید . یکی از مهم ترین نکاتی که در این قسمت ها باید رعایت کنید نکات گرامری است که ممکن است باعث گمراهی شما شود . پس حواستان را جمع کنید و به نکات ریز گرامری توجه بیشتری داشته باشید. تقویت گرامر شما در این بخش به سرعتتان کمک زیادی خواهد کرد .

۴- دانش واژگان‌تان را تقویت کنید.

تنوع متنی که در این بخش استفاده میشود بسیار زیاد است به همین دلیل ممکن است در این قسمت با کلماتی مواجه شوید که برایتان نا اشنا و جدید باشد.به همین دلیل باید دایره واژگان خود را گشترس دهید و برای حفظ کلمات از روش های مختلفی مثل جعبه لایتنر و … استفاده کنید .

۵- با collocation کلمات آشنا باشید.

نکته‌ی مهم دیگری که باید آن را برای این task در نظر بگیرید آشنایی با collocations هست. ۲ نوع  collocations  وجود دارد، کلمات collocation آکادمیک و کلمات collocation گرامری.

برای مثال،

“You can achieve your desired score with practice.”

در این جمله، عبارت desired score یک نمونه از collocation هست. کلمات خاصی همچون یک عبارت کنار هم قرار می‌گیرند که به آن collocation کلمات گفته میشود.

“You need to be aware of grammar in order to get good score in this task.”

این هم نمونه‌ی از کلمات collocation گرامری می باشد. به فعل و حرف اضافه‌ی استفاده شده دقت کنید.

آیا می‌دانستید PTE پیرسون فهرستی از ۲۵۰۰ collocations را منتشر کرده است؟ شما حتماً باید به این فهرست حداقل یکبار نگاهی بندازید.

۶- از استراتژی حذف استفاده کنید.

گاهی اوقات شما نمیتوانید به راحتی به جواب درست برسید. برای این که زمان شما هدر نرود میتوانید از تکنیک حذف استفاده کنید .  در این حالت، یا می‌توانید گزینه‌های بی‌ربط با معنی کلمه‌ای که باید با جمله تطابق داشته باشد را حذف کنید یا می‌توانید کلمات را بررسی کرده و به‌ دنبال معنی‌ آنها باشید.

۷- استفاده‌ی درست از کلماتی که دارای معانی مشابه هستند را یاد بگیرید.

این نکته طبیعتاً در task Fill in the blanks رخ میدهد. شما ممکن است با ۲ کلمه‌ای مواجه شوید که دارای معنی مشابهی هستند و سردرگم شوید که کدام کلمه را در آن جای خالی بگذارید. در اینجا می‌توانید درباره‌ی جواب درست به ۲ شکل تصمیم بگیرید. ابتدا بر اساس گرامر. در آن جای خالی به دنبال حروف اضافه، فعل یا اسم باشید و بعد به دنبال Context جمله. جمله‌ی قبل و بعد آن را بخوانید. دقت کنید و ببینید آیا هیچ تناقض یا تضادی در آن جملات وجود دارد یا نه. به این‌صورت، می‌فهمید کدوم کلمه درست می باشد.

مثلاً ۲ گزینه‌ی “Foresee” و “Predict” پیش روی شماست. هر دوی این کلمات دارای معنی مشابهی هستند، پس چگونه باید تصمیم بگیرید که جواب درست کدام است؟ در این حالت، گرامر و Context می‌تواند شما را راهنمایی کند تا گزینه‌ی درست را انتخاب و نهایی کنید.

آمادگی در آزمون pte

نکاتی برای بهبود نمره در نوشتن essay

۱- نسبت به دستورالعمل‌های متن سوال همچون تعداد کلمه (۳۰۰-۲۰۰ کلمه) دقت کنید.

۲- موضوع را بخوانید و از نوع essay آگاهی داشته باشید.

۳- مطمئن بشوید که به زبان انگلیسی آکادمیک می‌نویسید.

۴- از points bullet استفاده نکنید.

۵- پاراگراف‌های صریح و فشرده بنویسید.

۶- از زبان دست و پا شکسته (نامفهوم) در هر صورت اجتناب کنید.

۷- از عبارت‌ها درست استفاده کنید.

۸- انواع گوناگون جمله همچون جملات ساده، مرکب و پیچیده را در نوشته‌تان نشان دهید.

۹- نسبت به گرامر، زمان‌ها، مفرد/جمع دقت کنید.

۱۰- مطمئن شوید spellings صحیح را می‌نویسید.

۱۱- در شروع و بین جمله‌ها، به حروف بزرگ دقت کنید.

۱۲- نقطه‌گذاری صحیح به نمره اضافه میکند.

۱۳- از ایده‌هایتان با مثال‌های مرتبط حمایت کنید.

۱۴- هیچگاه کلی ایده را در یک پاراگراف نیارید چون احتمال اینکه خیلی از آن‌ها بی‌ربط با ایده‌ی اصلی باشند، زیاد است.

۱۵- با اختصاص ۳-۲ دقیقه، همیشه essay را بعد از کامل شدن بازبینی کنید.

۱۶- تمام اشتباهات کوچک و بزرگی را که در گذشته در spelling داشتید، بررسی کنید.

آمادگی در آزمون pte با شرکت در تدریس خصوصی پی تی ای

اگر هنوز برای شرکت در آزمون پی تی ای آماده نیستید و نیازمند یک معلم خصوصی خوب برای تقویت مهارت های خود هستید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی پی تی ای مجموعه ما شرکت کنید . اساتید این مجموعه با چندین سال سابقه تدریس خصوصی در آزمون های بین المللی میتوانند به شما کمک کنند .

تماس

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .
۰۹۱۲-۳۱۰۹۸۵۶
۰۲۱-۲۶۴۲۱۳۵۲

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – بلوار میرداماد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *