تقویت تلفظ زبان انگلیسی

اگر در حال یادگیری زبان هستید و فکر میکنید که در مهارت های مختلف و گرامر سطح متوسطی دارید و نیازمند تقویت تلفظ لغات خود هستید ، از همین حالا شروع کنید . چه بسا افرادی که سطح گرامری بالایی دارند و لغات بسیاری بلد هستند اما به دلیل تلفظ نادرست افراد متوجه تلفظ آن ها نمیشوند . به همین دلیل تلفظ صحیح در زبان انگلیسی بسیار مهم است.امروز میخواهیم ۱۲ روش برای تقویت تلفظ لغات به شما بگوییم که اگر به صورت مکرر و مداوم انجام هید میتوانید در عرض یک هفته به سطح بالایی برسید.

روش های تقویت تلفظ لغات

۱- تماشای ویدیو های آموزشی مربوط به تلفظ

با توجه به پیشرفت و توسعه تکنولوژی ما شاهد تعداد زیادی کانال آموزشی در یوتیوب و صفحاتی در شبکه های اجتماعی هستیم که به صورت تخصصی برای آموزش زبان انگلیسی برای افراد فیلم تهیه میکنند و به رایگان در اختیار عموم قرار میدهند. شما میتوانید از این منابع استفاده کنید و تلفظ صحیح لغات و کلمات را بیاموزید. همچنین اگر شما امکان مشاهده فیلم در هر مکانی ندارید میتوانید آن را به MP3  تبدیل کنید و در هر مکانی مانند اتوبوس ، تاکسی و ماشین گوش دهید .

۲-  پادکست گوش بدهید.

درست همانند فیلم های آموزشی ، پادکست هایی وجود دارد که به تقویت تلفظ زبان شما کمک میکند . میتوانید آن ها را دانلود کنید و در موقعیت های مختلف گوش دهید.این کار به صورت مداوم  باعث میشه به طور طبیعی ذهن شما متوجه تلفظ‌ها بشه و صداها رو روانتر و واضح‌تر بسازه. به شما پیشنهاد میکنیم از پادکست هایی استفاده کنید که سخنگوی آن ها افراد native  باشند.

۳- با صدای بلند بخوانید.

اگر آشنایی کمی با تلفظ کلمات دارید این راهکار میتواند برای شما مفید باشد. برای این که این کار را به درستی انجام دهید میتوانید ابتدا به فایل صوتی مربوط به متنتان گوش دهید و برای بار دوم خودتان به تنهایی و با صدای بلند از روی متن بخوانید تا راحت تر کلمات را تلفظ کنید. هنگامی که همزمان هم میشنوید و هم تلفظ میکنید ، شما متوجه میشوید که کدام کلمه را اشتباه بیان کردید .

۴-  صحبت‌های خودتان رو ضبط کنید.

هنگامی که در حال مطالعه یک متن با صدای بلند هستید صدای خود را ضبط کنید و سپس گوش دهید . در این صورت کامل متوجه ایرادات خود میشوید. این کار باعث می شود تا پس از شنیدن صدای خود به اشتباهاتی که در نوع تلفظ لغات دارید پی ببرید و با تصحیح آنها به سراغ دیکشنری بروید. به این ترتیب می توانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

 

تقویت تلفظ زبان انگلیسی

۵- تک تک صداها phonemes را بشناسید.

از لغاتی که فقط در یک آوا متفاوت هستند مانند: pop, pep, pip, pap برای تمرین استفاده کنید تا با تلفظ صحیحی که دارند آشنا شوید. .تمرین و تکرار این آواها در زبان انگلیسی کمک می کند تا به تدریج به هنگاه مواجهه به لغات جدیدتر بتوانید آن را نیز به درستی تلفظ نمایید.

۶- به سرعت صحبت نکنید.

بعضی افراد فکر میکنند هر چه تند تر صحبت کنند بهتر است. توجه داشته باشید که برای  روان صحبت کردن نیازی نیست که سرعت صحبت کردنتان را بالا ببرید چون ممکن است کلمات را اشتباه تلفظ کنید و همین اشتباه مدت ها در ذهنتان بماند. اما اگر آهسته صحبت کنید میتوانید تمرکز بیشتری بر روی تلفظ  کلماتتان داشته باشید.

۷-  تقلید صدا انجام دهید.

تکرار کردن نوع تلفظ کلماتی که در فیلم ها و موزیک های انگلیسی می شنوید به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری پیشرفت کنید. الگو قرار دادن هنرپیشه و خواننده مورد علاقه تان می تواند کمک بزرگی برای تقویت لهجه شما باشد و می تواند شما را مرحله به مرحله تا رسیدن به جایگاه مورد نظرتان همراهی کند. برای این کار استفاده از تکنیک سایه بسیار فوق العاده است.

 

تقویت تلفظ زبان

۸- به هجاها توجه کنید.

حالت دهان و زبان مناسب را برای تولید هر صدا یاد بگیرید و به صورت مکرر تمرین کنید. به مثال های زیر توجه کنید.

برای تولید صدای R لبهای خود را گرد کنید. وقتی صحبت می کنید لب ها را کمی به سمت جلو و زبان خود را به سمت وسط دهان بکشید.پس از تمرین حرف R به تنهایی سعی کنید تلفظ کلماتی مانند right، sorry و road را تمرین کنید.

برای تلفظ صدای L زبان خود را پشت دندان خود بچسبانید. نوک زبان شما باید سقف دهان درست پشت دندان های جلویی بالا را لمس کند. دهان خود را باز کنید اما با آن شکلی ایجاد نکنید.

ابتدا با گفتن la ، laچندین بار تمرین کنید. پس از اتمام این کار، سعی کنید کلماتی مانند light، love و lamp را تلفظ کنید.

برای تلفظ th زبان خود را بین دندان های خود قرار دهید. برای تولید صدای th، زبان خود را دقیقاً زیر دندان های بالا قرار دهید، اما دندان ها را لمس نکنید. همانطور که آن را تلفظ می کنید، هوا باید بین زبان و دندان های بالا جریان داشته باشد.

تلفظ th را چندین بار تمرین کنید. سپس سعی کنید کلماتی مانند that ، this و teeth را بگویید.

 

بیشتر بخوانید : چرا نوشتن تلفظ کلمات انگلیسی به فاسی اشتباه است ؟

 

۹- از یک برنامه دیکته استفاده کنید.

برخی برنامه ها کلمات گفتاری شما را به متن تبدیل می کنند . این برنامه بسیار برای تقویت تلفظ لغات مناسب خواهد بود چراکه اگر شما اشتباه تلفظ کنید متنی که نوشته میشود نیز متفاوت با آنچه شما گفته اید است و یا اگر یک کلمه را به اشتباه تلفظ کنید، این برنامه ها با پرسیدن اینکه آیا منظور شما کلمه دیگری بوده است، شما را اصلاح خواهند کرد.

۱۰-  تلفظ عبارات دشوار را تمرین کنید

عباراتی که بدلیل داشتن صداهای مشابه زیاد تلفظ دشواری دارند را تمرین کنید. این یک روش عالی برای تمرین مهارت ها برای زبان آموزان پیشرفته است. سعی کنید عبارات زیر را به طور صحیح بگویید. سپس وقتی روی آنها مسلط شدید، سرعت خود را بالا ببرید.

She sells sea shells on the sea shore.

Peter Piper picked a peck of pickled peppers.

Red lorry, yellow lorry, red lorry, yellow lorry.

تقویت تلفظ لغات

۱۱- نوع لهجه خود را مشخص کنید.

رایج ترین لهجه هایی که در زبان انگلیسی وجود دارند لهجه های بریتانیایی و آمریکایی هستند. تفاوت های بسیار زیادی در لهجه امریکایی یا بریتانیایی وجود دارد  به همین دلیل قبل از شروع مشخص کنید میخواهید کدام لهجه را تقویت کنید.

 

بیشتر بخوانید : بهترین روش های تقویت لهجه زبان

 

۱۲- از دیکشنری مناسب استفاده کنید.

داشتن یک دیکشنری خوب و معتبر از ضروریات یادگیری زبان است. با استفاده از دیکشنری خود، ابتدا phonetics را یاد بگیرید و تمرین کنید و سپس تلفظ لغات را در دیکشنری چک کنید. دیکشنری های گویا می توانند در مدل سازی تلفظ لغات سخت بسیار موثر باشند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.اگر قصد دارید اسپیکینگ خود را برای آزمون آیلتس تقویت کنید به شما پیشنهاد میکنیم در بهترین کلاس اسپیکینگ آیلتس و یا کلاس های تدریس خصوصی مکالمه  ثبت نام کنید. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

تماس با ما

۰۹۱۲-۳۱۰۹۸۵۶
۰۲۱-۲۶۴۲۱۳۵۲

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – بلوار میرداماد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *