تدریس خصوصی دولینگو

در مطالب قبلی در مورد اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی با شما صحبت کرده بودیم . یکی از این اپلیکیشن های معروف و محبوب زبان آموزان اپلیکیشن دولینگو بود. در سال های اخیر دولینگو برای رقابت با آزمون های بین المللی آیلتس و تافل ، آزمون مخصوص خود را برگزار میکند. این آزمون در شرایط امروزی به دلیل وجود ویروس کرونا بسیار پرطرفدار شده و اکثر داوطلبان آزمون های بین المللی به آن روی آورده اند چرا که میتوانند با پرداخت هزینه ای کم ، به راحتی در منزل خود در این آزمون شرکت کنند و کارنامه خود را به سراسر دنبا ارسال کنند.در این مطلب قصد داریم سوالات رایج زبان آموزان در کلاس های تدریس خصوصی دولینگو پاسخ دهیم ، پس همراه ما باشید.

آزمون دولینگو مهارت های زبان انگلیسی شما را میسنجد و مبتنی بر کامپیوتر است. دولینگو یک آزمون انطباقی (Adaptive) است  به این معنا که هر سوالی که پاسخ صحیح میدهید ، یک مرحله جلو رفته و سطح سوال سخت تر میشود. اگر سوالی را اشتباه پاسخ دهید دوباره به سطح قبلی برمیگردید تا آمادگی لازم برای سوالات سخت تر را پیدا کنید. هدف از آزمون­‌های تطبیقی ارائه سؤالاتی است که سطح دشواری­ آن­ها منطبق بر میزان مهارت و دانش داوطلبان است. در واقع آزمون دولینگو براساس توانایی شما در زبان انگلیسی سوالاتش را طراحی می‌­کند، بنابراین در مقایسه با آزمون­‌های سنتی، به طور دقیق‌­تر و کارآمدتری مهارت­‍ها را مورد ارزیابی قرار می­‌دهد.

این آزمون در سال های گذشته مورد پذیرش ۵۰۰دانشگاه و کالج در سراسر دنیا  قرار گرفته است . دانشگاه­‌های برتری مانند FDU ,Duke ,UCLA ,Columbia ,NYU ,Yale.به همین دلیل شما میتوانید در مورد این آزمون از دانشگاه و یا موسسه مورد نظرتان سوال کنید و اگر این آزمون را تایید کردند در آن شرکت کنید.

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo)

به طور کلی میتوان گفت آزمون دولینگو (Duolingo) دارای سه بخش اصلی است:

بخش اول : Quick Setup

بخش اول  شامل معرفی قوانین و مقررات وضع شده در آزمون دولینگو است و شما ۱۰ دقیقه فرصت دارید آن را مطالعه کنید.(به این بخش هیچ نمره ای تعلق نمیگیرد.)

بخش دوم : Adaptive Questions

بخش زیادی از آزمون را سوالات انطباقی تشکیل میدهد که مدت زمان آن ۲۵ دقیقه است . هدف از این بخش بررسی دانش شما در موارد زیر است:

  • واژگان انگلیسی (English vocabulary)
  • نحوه نگارش و قرارگیری کلمات و عبارات به صورت درست در جمله (syntax)
  • تلفظ واژگان انگلیسی (phonetics)
  • بیان واژگان انگلیسی با استرس(تاکید) و آهنگ درست (stress and intonation of English words)
  • مهارت‌­های خواندن، نوشتن و گوش دادن

سوالات در آزمون دولینگو هیچ ترتیب خاصی ندارد . فقط دو سوال در انتها وجود دارد که شامل، یک پاسخ نوشتاری طولانی­‌تر (۵۰ تا ۱۰۰ کلمه) و یک پاسخ گفتاری (۳۰-۹۰ ثانیه) است که باید با کلیک بر روی گزینه “Recording” صدای خود را ضبط کنید.

نمره شما در آزمون دولینگو براساس ارزیابی مهارت­‌های ذکر شده در بالا مشخص خواهد شد.

بخش سوم : Video Interview & Writing Sample

این بخش دارای دو تسک است که شامل انجام یک مصاحبه ویدئویی و نوشتن یک نمونه رایتینگ میشود. این بخش به طور کلی ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد.

هر دو این تسک ها همراه با نمره آزمون شما برای موسسات و دانشگاه­‌هایی که می­‌خواهید، ارسال می­‌شوند. در واقع این بخش، این امکان را به تیم پذیرش می‌­دهد تا در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و برای خود شما هم فرصتی است برای نشان دادن مهارت زبان انگلیسی­‌تان.

  • در تسک اول، دو موضوع به شما پیشنهاد می­‌شود که  شما ۳۰ ثانیه زمان دارید تا از میان آن­ها یکی را انتخاب کرده و درحالی که ویدئو شما ضبط می­‌شود، به صورت شفاهی به مدت ۱ تا ۳ دقیقه، در مورد آن موضوع صحبت کنید.
  • در تسک دوم، مانند تسک اول، می­‌بایست از میان دو موضوع پیشنهادی، یکی را انتخاب کنید و در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه پاسخ خود را به صورت یک متن بنویسید.

به علاوه یک تایمر وجود دارد که زمان را به شما نشان می­‌دهد، بنابراین نگران از دست دادن زمان در این بخش نباشید.

عملکرد شما در بخش سوالات تطبیقی، تعیین کننده سوالات بخش مصاحبه ویدئویی و نمونه رایتینگ است.

شما می‌توانید پاسخ‌­های خود را قبل از ارسال نتایج خود به دانشگاه‌­ها، بررسی کنید و اگر از عملکرد خود راضی نیستید، مجددا در آزمون دولینگو شرکت کنید.

تدریس خصوصی دولینگو

مدارک و شرایط مورد نیاز قبل از شروع آزمون دولینگو (Duolingo)

شما باید قبل از شروع آزمون همه مدارک مورد نیاز را آماده کنید تا هنگام آزمون با هیچ مشکلی مواجه نشوید.برای شرکت در آزمون دولینگو به شرایط و مدارک زیر نیازمندید.

  • پاسپورت و شناسنامه
  • یک اتاق آرام و روشن
  • ۶۰ دقیقه وقت آزاد
  • اتصال اینتزنت قابل اطمینان که در طول مدت زمان آزمون قطع و وصل نشود.
  • یک کامپیوتر

کامپیوتری که با آن آزمون دولینگو را می‌­دهید باید ویژگی‌­های زیر را داشته باشد:

  • مرورگر مناسب، مانند Chrome یا Opera
  • دوربین جلو
  • یک مکروفون
  • بلندگو

قوانین و مقررات آزمون دولینگو Duolingo

  1. استفاده از افزونه­‌های Plug-in یا Add-on (مانند Grammarly) بر روی مرورگر مجاز نیست. پس قبل از شروع آزمون آن را از کامپیوتر خود حذف کنید.
  2. برای انجام آزمون تنها از یک آدرس ایمیل یا حساب کاربری دولینگو می‌­توانید استفاده کنید و اگر حساب کاربری دومی دارید، مسدود خواهد شد.
  3. ارتباط چشمی خود را با صفحه کامپیوتر حفظ کنید. ( شما فقط در زمان تایپ میتوانید به صفحه کلید نگاه کنید.)
  4. وب کم را در محلی مناسب قرار دهید. اگر وب‌کم شما در محلی قرار دارد که در مرکز فوقانی مانیتور نیست، ممکن است این پیغام را دریافت کنید که مثلا، وب کم نباید در کنار کامپیوتر یا روی میز قرار گیرد، بنابراین دوربین باید مستقیماً در بالای مانیتور و در مرکز آن قرار بگیرد.
  5. یادداشت برداری ممنوع است.
  6. استفاده از تلفن ، گوشی موبایل ، تبلت ، آی پد و کروم بوک ممنوع است.
  7. استفاده از هدفون و ایرپاد ممنوع است.
  8. در یک اتاق آرام و پرنور تنها باشید.
  9. گوش های شما باید قابل مشاهده باشد و پوشانده نشده باشد. (به عنوان مثال پوشیده از مو، کلاه و غیره نیست).
  10. با شخص دیگری‌ صحبت نکنید
  11. از وسایل نوشتاری یا کاغذ استفاده نکنید.
  12. تنها به صفحه مانیتور نگاه کنید.
  13. مطمئن شوید که چهره شما توسط عینک آفتابی یا سایر لوازم جانبی پوشیده نشده­‌است.

اگر هر یک از قوانین آزمون زبان انگلیسی دولینگو را نقض کنید، دولینگو مجاز است بدون بازپرداخت هزینه آزمون، نتیجه آزمون شما را تایید نکند یا نتایج آزمون‌­های قبلی را بی اعتبار سازد. بسته به میزان تخلف، ممکن است داوطلبان از شرکت دوباره در آزمون دولینگو برای همیشه محروم شوند.

پس از اتمام آزمون، یک ناظر، ویدیو تست شما را بررسی می­‌کند تا مطمئن شوند از تمام قوانین در طول آزمون پیروی کرده‌­اید.

تقلب در آزمون دولینگو (Doulingo)

این آزمون امنیت بسیار بالایی دارد و هرگر نمیتوان در آن تقلب کرد زیرا در هنگام برگزاری آزمون تعدادی Safeguard حضور دارند تا مطمئن شوند شرکت‌کنندگان، تقلب نمی­‌کنند.

شما باید پاسپورت و مدارک خود را به دوربین نشان دهید، مجاز به استفاده از هدفون نیستید، باید تنها فردی باشید که در یک اتاق روشن حضور دارد و می‌بایست در تمام مدت جلو دوربین قابل مشاهده باشید. بنابراین بسیار دشوار خواهد بود که در طول آزمون کسی به شما کمک کند یا بتوانید تقلب کنید.

تدریس خصوصی دولینگو

منابع آزمون دولینگو(Duolingo)

یکی از سوالاتی که بسیاری از زبان آموزان  در کلاس های تدریس خصوصی دولینگو میپرسند این است که چه منابعی را برای آمادگی در آزمون دولینگو باید استفاده کرد. در پیدا کردن منابع این آزمون گاهی شما به مشکل برمیخورید چرا که این آزمون همانند آیلتس و تافل نیست که تعداد زیادی منابع رایگان و دردسترس داشته باشد ، ولی ما چند منبع را به شما معرفی میکنیم.

  • کتاب Grammar in Use جهت افزایش سطح گرامر
  • گوش دادن به داستان های کوتاه زبان انگلیسی در سطح ۴ یا ۵ توصیه ما کتاب Far from Madding Crowd یا Moonstone است.
  •  کمک گرفتن از کتاب های مخصوص تقویت لیسنینگ
  • استفاده از جزوات و منابع مخصوصی که در کلاس های تدریس خصوصی دولینگو در مجموعه ما ارائه میشود.

انواع سوالات آزمون دولینگو (Duolingo)

۱- پر کردن جاهای خالی در متن (Gap-fill Reading Passage)

در سوالات Gap-fill Reading Passage آزمون دولینگو، متنی به شما داده می­‌شود که دارای جاهای خالی است  که برای هر جای خالی تعدادی کلمه پیشنهاد می‌­شود و شما باید از میان کلمات داده شده، جواب مناسب را انتخاب کنید.

۲- پرکردن حروف گمشده (C-test Questions)

در سوالات C-test متنی کوتاه (حدود ۴ تا ۵ خط) به شما داده می‌­شود که جملات ابتدایی و انتهایی آن کامل نوشته شده است، باقی متن دارای لغاتی است که جای نیمه دوم حروف آن­ها خالی است و شما باید در مدت زمان ۳ دقیقه، براساس مفهومی که از متن دریافت می‌­کنید و موضوع مورد بحث در متن، این لغات را تشخیص داده و جمله را کامل کنید.سوالات C-test دانش نگارش انگلیسی (syntax) داوطلبان را از طریق تشخیص دیکته لغات ارزیابی می­‌کنند.

پر کردن حروف گمشده

۳- انتخاب واژه انگلیسی (English Word Selection)

بخش سوالات English Word Selection آزمون دولینگو، شامل دو نوع سوال می‌­باشد:

۱٫ بخش اول، انتخاب واژه(کتبی) یا (English Word Selection (Written

در سوالات (English Word Selection(written، تعدادی واژه انگلیسی واقعی مانند، resentment, vanquish و تعدادی واژه که ظاهرا مانند لغات انگلیسی هستند مثل واژه­‌های، commemoral, executrive ارائه می‌­شود  و شما باید واژه­‌های انگلیسی درست را از میان آن­ها تشخیص دهید، اما لازم نیست که حتما معنی یا مفهوم آن­ها را بدانید.

ساختار آزمون دولینگو

۲٫ بخش دوم، انتخاب واژه(صوتی) یا (English Word Selection (Audio

در سوالات (English Word Selection (Audio مانند نوع نوشته شده آن­ها، تعدادی واژه انگلیسی واقعی و شبه انگلیسی ارائه داده می­‌شود. اما  این بار این واژه­‌ها به صورت فایل‌­های صوتی هستند، که با کلیک بر روی هر کلمه، واژه مربوطه پخش شده، و شما ۹۰ ثانیه وقت خواهید داشت تا واژه­‌های انگلیسی درست را از میان این ۹ واژه تشخیص دهید.

این نوع از سوالات میزان دانش واژگان انگلیسی و مهارت گوش دادن داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می‌­دهند.

ساختار آزمون دولینگو

۴- گوش بدهید و بنویسید! (Listen and Write)

شما در بخش یک دقیقه زمان دارید تا به یک جمله انگلیسی گوش دهید و آن را لغت به لغت بنویسید. این جمله را تا سه بار می­‌توانید پخش کنید.

جملات بعدی به تدریج طولانی­‌تر می­شوند، بنابراین علاوه بر شنیدن تمام کلمات یک جمله باید بتوانید آن را خوب به خاطر بسپارید. این نوع از سوالات آزمون دولینگو مهارت گوش دادن و نوشتن داوطلبان را می‌­سنجد بنابراین نیازی به فهم معنا و مفهوم جملات بیان­ شده نیست.

سوالات آزمون دولینگو

۵- بخوانید و صحبت کنید (Read and Speak)

در بخش سوالات Read and Speak آزمون دولینگو، می‌­بایست جمله‌­ای که در گیومه نوشته شده را با صدای بلند بخوانید. در این بخش ۲۰ ثانیه فرصت دارید تا با کلیک بر روی گزینه Recording جمله مربوطه را بخوانید و صدای خود را ضبط کنید. در اینجا هم، جملات بعدی به تدریج طولانی­‌تر می­‌شوند.

هدف از طرح این سبک از سوالات، ارزیابی مهارت­‌های خواندن (به ویژه با صدای بلند)، گوش دادن و تولید جمله قابل فهم است که تحت تأثیر خصوصیاتی مانند لهجه، ریتم و استرس لغات می­‌باشد.

سوالات آزمون دولینگو

۶- سوالات Extended Speaking در آزمون دولینگو

در این بخش از آزمون مهارت اسپیکینگ شما سنجیده میشود. این بخش شامل دو نوع سوال است که به گونه­‌ای طراحی می‌­شوند که داوطلبان با هر سطحی از زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار دهند. میزان سختی این سوالات به نحوه عملکرد شما در بخش تطبیقی بستگی دارد.

انواع سوالات بخش Extended Speaking عبارتند از:

۱٫  توصیف تصویر (Picture Description Task)

در سوالاتpicture description ، تصویری از انسان­‌ها، حیوانات یا یک شي ارائه می‌­شود و شما ۳ ثانیه زمان خواهید داشت تا در میکروفون لپ تاپ خود بگویید، این شکل چه چیزی را نشان می­‌دهد. معمولا گفتن تنها یک کلمه کافی است.

سوالات توصیف تصویر، سوالات مشکلی نیستند، فقط کافی است، بدون داشتن استرس، با دقت و سریع به آن­ها پاسخ دهید.

این سوال مهارت صحبت کردن شما (تلفظ، مکان درست استرس یا تاکید روی واژگان، لهجه) را بررسی می­‌کند.

انواع سوالات آزمون دولینگو

۲٫  پاسخگویی شفاهی (Independent Speaking Tasks)

سوالات Independent Speaking Tasks به صورت سه تسک مطرح می‌­شوند. هریک از تسک­‌های  ۱ و ۲، ۴ سوال نوشتاری دارند. و برای هر تسک ۳۰ ثانیه زمان دارید تا سوالات را بخوانید و با کلیک بر روی گزینه Start در مدت زمان۹۰ ثانیه پاسخ خود را به صورت شفاهی بیان کنید.

تسک ۳، شامل یک سوال است که به صورت شفاهی پخش شده و ۹۰ ثانیه زمان خواهی داشت تا پاسخ آن را بیان کنید.

۷- سوالات Extended Writing

سوالات Extended Writing آزمون دولینگو، مهارت نوشتاری شما را میسنجد . این بخش شامل ۴ سوال است که به صورت دو تسک یا دو نوع سوال مطرح می­شوند.

۱٫ توصیف تصویر (Picture Description Task)

در بخش Picture Description Task، سه تصویر ارائه می­‌شود که برای هر کدام ۶۰ ثانیه فرصت دارید تا یک یا چند جمله در توصیف آن بنویسید. این تصاویر به گونه­‌ای انتخاب می‌­شوند که داوطلبان این فرصت را داشته باشند تا توانایی نوشتاری خود را در جنبه­‌های مختلف نشان دهند.

اگر نام چیزی را در تصویر نمی­‌دانید، نترسید و با استفاده از واژه­‌هایی که می­‌دانید آن را توصیف کنید. این یک روش بسیار کاربردی برای زمانی است که یک واژه را به خاطر نمی­‌آورید.

۲٫ پاسخ­گویی نوشتاری (Independent Writing Task)

در بخش Independent Writing Task بیاد به سوال یا سوالاتی که در مورد یک موضوع خاص (مانند، سهم دانشمندان و هنرمندان در جامعه) مطرح شده است، پاسخ دهید. شما ۵ دقیقه فرصت خواهید داشت تا بین ۵۰ تا ۱۰۰ لغت بنویسید.

این سوال میزان دانش واژگان و هر دو مهارت رایتینگ و ریدینگ شما را ارزیابی می­‌کند.

تدریس خصوصی دولینگو

نحوه نمره­‌دهی در آزمون دولینگو (Duolingo)

نمره­‌دهی در آزمون دولینگو کاملا اتوماتیک و سریع باشد. برای سوالات جای خالی، انتخاب واژه انگلیسی درست، گوش دادن و نوشتن جمله، نمره­‌دهی براساس درست یا غلط بودن پاسخ شماست. اما هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی نمره‌­دهی برای سوالات خواندن و صحبت کردن در دسترس نیست، اما احتمالا نمره این نوع از سوالات آزمون دولینگو براساس الگوریتمی محاسبه می­‌شود که موارد زیر را مورد ارزیابی قرار می­‌دهد:

  • سرعت صحبت کردن
  • مدت زمان مکث­‌ها
  • زیر و بمی صدا و لهجه

در واقع در آزمون دولینگو مهارت زبان انگلیسی شما با استفاده از مقیاسی که بین ۱۰-۱۶۰ متغیر است، اندازه گیری می­‌شود. نمره نهایی همراه با توضیحات مختصری ارائه می‌­شود که بیان می­‌کند، نمره آزمون شما به چه معناست و در چه سطحی از زبان انگلیسی هستید.

ریزنمرات آزمون دولینگو

آزمون دولینگو به تازگی برای تمامی داوطلبین ریزنمرات را به نمایش می‌گذارد. نحوه نمره‌دهی در آزمون دولینگو با بقیه آزمون‌های بین‌المللی مقداری متفاوت است و شامل ۴ مورد می‌شود که عبارتند از: Literacy , Comprehension, conversation and production

Literacy در آزمون دولینگو به چه معناست؟

این بخش در برگیرنده سه نوع از سوالات آزمون دولینگو شامل:   (C-test, writing, yes/no (text می‌باشد.

Comprehension در آزمون دولینگو به چه معناست؟

Comprehension  در لغت به معنای درک مطلب و مفاهیم می‌باشد. این بخش در آزمون دولینگو بستگی به موفقیت شما در قسمت‌های: (C-test, dictation, elicited speech, yes/no (text), yes/no (audio دارد.

conversation  در آزمون دولینگو به چه معناست؟

conversation در لغت به معنای مکالمه می‌باشد که شامل بخش‌های  Speaking, dictation, elicited speech, yes/no (audio است.

Abilities CERF Scales
·فهم کلمات و عبارات انگلیسی
·فهم و درک طلاعات پایه‌ای زبان انگلیسی و بیان توانایی­‌های خود به طور کلی
A1/A2 ۱۰-۵۵
·فهم نکته و اطلاعات اصلی یک سخنرانی یا مطلب در مورد مسائل روزمره مانند کار و مدرسه
·توصیف تجربیات، اهداف، انتخاب­‌ها و برنامه‌­ریزی­‌ها، هرچند که با مکث و تامل باشد.
B1 ۶۰-۸۵
· برآورده کردن اکثر اهداف ارتباطی آزمون، حتی در مورد موضوعات ناآشنا
· فهم نکته اصلی در مطالبی با موضوعات حقیقی و همچنین با موضوعات انتزاعی·توانایی برقراری ارتباط با یک گوینده ماهر به راحتی
B2 ۹۰-۱۱۵
· فهم تنوع کلامی زبان­ انگلیسی نوشته شده و صحبت شده در آزمون مثلا مکالمه محاو‌ره‌ای که برای موقعیتی خاص استفاده می‌شود.
·درک زبان ضمنی، تجسمی، عمل‌­گرا و اصطلاحی (زبان انگلیسی مکتوب)·توانایی استفاده از زبان انگلیسی به طور موثر و انعطاف پذیر در اکثر موقعیت­های اجتماعی، علمی و حرفه­‌ای
C1/C2 ۱۲۰-۱۶۰

برگزاری دوره‌های تدریس خصوصی دولینگو (Duolingo) در مای پی تی ای

شما میتوانید برای آمادگی در آزمون دولینگو و کسب نمره بالا از اساتید با سابقه ما کمک بگیرید و در کلاس های تدریس خصوصی زبان در مجموعه ما شرکت کنید.تمامی کلاس های ما به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌های آزمون دولینگو، می توانید با ما تماس بگیرید و مشاورین ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

۰۹۱۲-۳۱۰۹۸۵۶
۰۲۱-۲۶۴۲۱۳۵۲

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – بلوار میرداماد

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *