اسکنینگ و اسکیمینگ

یکی از مشکلات عمده ای که زبان آموزان در آزمون های زبان انگلیسی دارند ، کسب نمره پایین در مهارت ریدینگ است . آن هم به دلیل این که زمان کم میاورند و در تند خوانی مشکل دارند. در این مقاله میخوایم دو تکنیک فوق العاده برای تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی به نام اسکنینگ و اسکیمینگ را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در کمترین زمان ، بیشترین اطلاعات را از متن مورد نظرتان دریافت کنید. شما با استفاده از این دو تکنیک میتوانید در بخش ریدینگ هر آزمونی مثل آیلتس ، تافل ، پی تی ای  و …. نمره بالا کسب کنید.

بررسی تکنینک skiming  (سطحی خوانی)

در این تکنیک شما یک دور متن را سریع نگاه میکنید و تا موضوع کلی متن را متوجه شوید ، ولی بر روی جزئیات تمرکز نمیکنید.

بخش های قابل بررسی در اسکیمینگ

۱-    عنوان کلی متن و اولین پاراگراف

۲-    همه عنوان های اصلی و فرعی

۳-    اولین جمله از چند پاراگراف

۴-    کلمات بولد (برجسته)، کج، نمودارها، لیست ها و تصاویر

تکنیک اسکنینگ

بررسی تکنیک scanning  (مرور دقیق)

 در این تکنیک شما تمرکز بیشتری بر روی جزئیات دارید و قسمت های مهم را با یک خودکار رنگی خط میکشید. شما میتوانید سوالات را مطالعه کرده  تا متوجه شوید که به دنبال چه اطلاعاتی هستید و سپس با خواندن متن به دنبال کلمات خاص باشید.

بیشتر بخوانید : بهترین روش برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس

بخش های قابل بررسی در اسکنینگ

اعداد تاریخ اسم خاص و…. 

مثال : فرض کنید میخواهید یک اسم را در دفترچه تلفن خود پیدا کنید. شما نیازی به خواندن خیلی دقیق متن ندارید . شما همه اسم ها را نگاه میکنید ولی فقط و فقط به دنبال اسم خاصی که دنبالش هستید میگردید. بنابراین، چشمان شما بر روی متن حرکت می کند تا پاسخ های احتمالی سوالاتی که در ذهن دارید را بیابید. شما می توانید از چپ به راست یا راست به چپ، از بالا به پایین یا پایین به بالا اسکن کنید

اسکیمینگ و اسکنینگ.

نکاتی برای تقویت مهارت اسکیمینگ و اسکنینگ در شبیه‌سازی آزمون

نکته ۱: قبل از شروع آزمون اطلاعات دقیقی از تعداد سؤالات و زمان­بندی آزمون برای بخش reading به دست بیاورید. بدانید دقیقاً چقدر زمان برای خواندن یک متن دارید. این زمان­بندی را باید قبل از شروع آزمون در تمرینات خود بارها تکرار کنید تا نتیجه بهتری در آزمون داشته باشید.

نکته ۲: متن­‌های علمی و عمومی را در اخبار و مقالات علمی دنبال و مطالعه کنید. از کلمات دشوار نهراسید. آنها را بنویسید و با تکرار و تمرین آن­ها را در خاطرتان ملکه کنید.

نکته ۳: شرایط آزمون را برای خود شبیه­‌سازی کنید و زمان­بندی مورد نظرتان را اعمال کنید. سعی کنید در این بین ضعف‌­های خود در سریع‌­خوانی و درک­ مطلب را شناسایی کرده و پیش از آزمون آن‌ها را اصلاح نمایید.

  شما میتوانید با شرکت در کلاس کلاس های تدریس خصوصی آیلتس ، به تقویت مهارت ریدینگ خود بپردازید و با تمام نکات مهمی که برای کسب و نمره بالا به آن نیاز دارید آشنا شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *