یادگیری زبان انگلیسی با بازی

روش های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دار که میتواند شما را به خواندن و یادگیری زبان علاقه مند کند. یکی از این روش ها یادگیری زبان انگلیسی با بازی است . حس برنده شدن و سرگرمی مانع از خسته شدن شما میشود . برای یادگیری زبان انگلیسی با بازی نیاز به وسیله خاصی ندارید و ما در مطلب به شما بازی هایی را معرفی میکنیم که بتوانید تنهایی ، گروهی و یا با استفاده از یک تلفن هوشمند از آن استفاده کنید.

۱- Verb Opposites یا چینش کلمات متضاد

اگر به دنبال یادگیری لغات انگلیسی هستید این بازی برای شما میتواند بسیار کارامد باشد. شما میتوانید کلمات متضاد را در زمانی معین تشخیص دهید ، در کنار هم قرار دهید و در این بازی امتیاز کسب کنید.این بازی بسیار ساده بوده و همه میتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.اگر شما در سطح مقدماتی هستید میتواند به گسترش دایره لغات شما کمک بزرگی بکند.

این بازی در وب سایت https://www.eslgamesplus.com/  وجود دارد.

یادگیری زبان انگلیسی با بازی

۲- Verb Synonyms Vocabulary Game یا چینش کلمات مترادف

طرز کار این بازی هم دقیقا مشابه بازی قبل است ، با این تفاوت که شما باید کمات مشابه و مترادف را پیدا کنید و در کنارهم قرار دهید. زمان را فراموش نکنید ، سعی کنید در زمان تعیین شده بازی را به پایان برسانید.

این بازی در وب سایت https://www.eslgamesplus.com/  وجود دارد.

یادگیری زبان انگلیسی با بازی

 

 

بیشتر بخوانید : دانلود رایگان ۲۰ آهنگ برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۳- Farm Animals Swap Spelling Game یا بازی حیوانات مزرعه

این بازی که به بازی حیوانات مزرعه نیز مشهور است توانسته است نظر کاربران مختلفی را به سمت خود جلب نماید. شما در این بازی با تعیین حروفی که شکل صحیح نوشتار یا املای حیوانات را نشان می دهد می توانید مرحله به مرحله پیشرفت کنید و همچنین بتوانید به نتایج درخشانی در زمینه یادگیری واژگان زبان انگلیسی و تشخیص و تفکیک کلمات مختلف دست پیدا کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید تا به دور از سر و صدا و در محیطی زیبا از بازی های زبان انگلیسی به نحو موثری استفاده کنید بازی Farm Animals Swap Spelling Game را از دست ندهید.

این بازی در وب سایت https://www.eslgamesplus.com/  وجود دارد.

 

یادگیری زبان با بازی

 

۴-  Hangman یا داربازی

هنگ من یک بازی جهانی است که همه میتوانند به سادگی آن را بازی میکنند. این بازی باید حداقل دو بازیکن داشته باشد. بازی به این صورت است ک بازیکن شماره یک، کلمه‌ای با تعداد حروف مشخص را انتخاب می‌کند و به ازای هر حرف یک خط تیره می‌گذارد.

سپس بازیکن شماره دو باید حروفی که در آن کلمه هست را حدس بزند. اگر بازیکن شماره دو حرفی را درست حدس زد، بازیکن شماره یک باید تمام خط تیره‌هایی که آن حرف وجود دارد را به بازیکن شماره دو بگوید ولی اگر بازیکن شماره دو حرفی را اشتباه حدس زد، بازیکن شماره یک برای دار زدن بازیکن شماره دو  آماده می‌شود. مثلا سر یا بدن مردی را روی کاغذ می‌کشد و با هر حدس اشتباه قسمتی از بدن مرد کشیده می‌شود. معمولا بازیکن شماره دو می‌تواند هشت حدس غلط داشته باشد و بعد از آن به دار آویخته می‌شود و این یعنی بازی را باخته است.

یادگیری زبان انگلیسی با هنگ من

۵-  Crossword Puzzles یا جدول کلمات

بازی Crossword Puzzle  همان جدول کلمات است که همه آن را می‌شناسیم و با قوانین آن آشنا هستیم. در این بازی‌ها، سرنخ‌هایی به فرد داده می‌شود تا کلمه را حدس بزند. کلمات در ستون های عمودی و افقی وجود دارند و شما با هر حدس به آن نزدیک میشوید.

یادگیری زبان انگلیسی با بازی

 

بیشتر بخوانید : معرفی فیلم های جذاب و دیدنی برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۶- ruzzle

این بازی بسیار جالب و سرگرم کننده است .در این بازی تعدادی حروف به هم ریخته در اختیار شماست تا هر تعداد کلمه که می‌توانید بسازید. هر کلمه‌ای که بسازید امتیاز می‌گیرید. خوبی این بازی این است که شما میتوانید هم تنها، یا با یک دوست یا با  یک غریبه‌ بازی کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با بازی

۷- Johnny Grammar’s Word Challenge

قواعد این بازی بسیار ساده است: در مدت ۶۰ ثانیه باید به هر تعداد سوال املا (هجی کلمات)، لغت یا گرامر که می‌توانید جواب دهید. چالش‌ها در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: کلمات، گرامر و تلفظ (هجی کلمات). سه سطح آسان، متوسط و سخت هم برای هر دسته در نظر گرفته شده است.

یادگیری زبان انگلیسی با بازی

۸- Babbel

این برنامه قبلا به عنوان اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی معرفی شده بود. این برنامه خیلی روان و سریع هست . کار کردن با آن خیلی راحت است، کلیک میکنید و میرید جلو و در آخر کلی لغت و عبارت جدید بلدید!

یادگیری زبان انگلیسی با بازی

۹- اسم و فامیل

با این بازی همه آشنایی دارند . یک برگه ی کاغذ رو به ۶ستون مختلف تقسیم کنید و در هر ستون name، country ، animal ، fruit ، thing،  points بنویسید.

 بازیکن اول یک حرف از الفبا را انتخاب میکندو شما باید همه ستون ها را پر کنید.  هر جواب صحیح ۱۰ امتیاز دارد. اگر دو یا چندنفر جواب یکسان داده باشند، هرکدام ۵ امتیاز می گیرند.

بازی برای یادگیری زبان

۱۰- Call My Bluff

این بازی به این صورت است که شما باید ۳ جمله راجع به خودتان روی تخته بنویسید که یکی از آن‌ها راست و ۲ مورد از آن دروغ باشد.سپس به دوستانتان  وقت بدهید تا سؤال‌هایشان را درمورد هر جمله از شما بپرسند تا طبق واکنش‌ها و جواب‌های شما به نتیجه برسند که کدام یک حقیقت است. هرکس درست حدس بزند، برنده‌ی بازی است.

یادگیری زبان با بازی

۱۱- پانتومیم

پانتومیم، بازی مناسبی برای تمرین افعال و زمان آن‌ها است. شما کلماتی را از قبل تعیین میکنید .سپس به گروه تقسیم میشوید. یک فرد از هر گروه را انتخاب کنید تا یکی از کاغذها را به طور شانسی بردارند و آن را مقابل تخته برای هم‌تیمی‌هایشان بازی کنند. در بعضی از کلاس های تدریس خصوصی مکالمه از این روش برای یادگیری و تقویت مکالمه زبان آموزان استفاده میکنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *