یادگیری زبان با خواندن کتاب داستان

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و از روش های کسل کننده متداول در آموزشگاه ها خسته شدید ، بهتر است روشی دیگر را امتحان کنید . راه های متفاوتی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که میتواند زبان آموز را ترغیب به یادگیری زبان کند و روش های خسته کننده را کنار بگذارد . مانند یادگیری زبان با خواندن کتاب داستان ، یادگیری زبان با دیدن فیلم و گوش دادن به موسیقی . کتاب داستان ها یک ابزار فوق العاده برای یادگیری زبان انگلیسی هستند که در این مطلب به شما میگوییم چگونه میتوان به درستی از آن استفاده کرد.

مزایای خواندن کتاب داستان انگلیسی

۱-      افزایش دایره لغات

۲-      یادگیری قواعد گرامری در جمله

۳-      آشنا شدن به اصطلاحات و عبارات جدید

۴-      تقویت مهارت شنیداری

یادگیری زبان انگلیسی با خواندن کتاب

روش صحیح خواندن کتاب داستان برای یادگیری زبان

۱-      انتخاب کتاب مناسب

·         برای شروع باید یک کتاب را انتخاب کنید که در سطح شما باشد . بهتر است کتابی را که انتخاب میکنید بالا تر از سطح شما نباشد به دلیل این که شما با حجم زیادی از  لغات جدید مواجه میشود و باید دائم در حال پیدا کردن معنای لغات جدید باشید. اگر در هر صفحه حدودا” ۴-۳ کلمه بریتان ناآشناست ولی موضوع را متوجه می‌شوید، این کتاب مناسب سطح شماست. اما اگر به هیچ عنوان متوجه داستان کتاب نمی‌شوید، کتاب مناسبی را انتخاب نکرده اید.

·         موضوع کتاب باید برای شما جذاب باشد ، پس حتما به این مساله دقت کنید ، چرا که یک موضوع کسل کننده که شما به آن هیچ علاقه ای ندارید میتواند شما را از خواندن ادامه کتاب بازدارد. شما میتوانید از فروشنده ، استاد خود برای انتخاب کتاب کمک بگیرید و یا خلاصه ای از داستان را مطالعه کنید. همچنین شما میتوانید کتابی را مطالعه کنید که نسخه فارسی آن را در دست داشته باشید.

۲-      خواندن کتاب همراه با فایل صوتی

برای شروع کتاب را همراه با فایل صوتی مطالعه کنید. اگر کتاب مناسبی را انتخاب کرده باشید ، متوجه موضوع کلی داستان میشوید.  بهتر است فارغ از اینکه معنی کدامیک را میدانید سعی کنید با استفاده از مفهوم سایر جملات و کلمات مفهوم کلی را دریافت کنید و در دانستن معنی تک تک لغات وسواس به خرج ندهید و در حین مطالعه کتاب  لغات نا آشنا را یادداشت کنید.

 

بیشتر بخوانید : دانلود رایگان ۲۲ آهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان

۳-      درآوردن معنی لغات

معنی لغاتی که در مرحله اول یادداشت کردید و معنای آن را نمیدانستید را پیدا کنید . سعی کنید از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید . شما با مطالعه هر کتاب در سطوح ابتدایی به طور کلی با حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه ، در سطوح متوسط بین ۱۲۰۰ تا ۲۳۰۰ کلمه و در سطح پیشرفته با حدود ۳۰۰۰ لغت جدید اشنا می‌شوید و از این طریق دایره لغات شما افزایش پیدا می‌کند.

۴-      مطالعه مجدد کتاب

دوباره کتاب را به همراه فایل صوتی آن گوش کنید. این بار با توجه به اینکه معنی همه کلمات را می‌دانید باید متوجه همه داستان با جزییات آن بشوید. بهتر است بین این مراحل وقفه کمتری باشد تا نتیجه بهتری بگیرید.

۵-      گوش دادن به فایل صوتی به تنهایی

در مرحله آخر، پیشنهاد می‌کنیم فایل صوتی را به تنهایی گوش دهید. این بخش مهارت لیسنیگ شما را تثبیت می‌کند.

یادگیری زبان با خواندن کتاب داستان

نکاتی برای یادگیری زبان با خواندن کتاب داستان

۱-      کتاب اصلی را در کنار متن ترجمه شده به انگلیسی بخوانید و جمله ها و کلمات نا آشنا را در نسخه انگلیسی چک کنید. اما تقلب نکنید و فقط آنها را در ترجمه بخوانید!

۲-      شما با گوش دادن به فایل صوتی و به طور همزمان نگاه کردن به متن ، مهارت شنیداری خود را تقویت کرده و با لهجه و تلفظ کلمات آشنا میشوید.پس هیچ گاه فایل صوتی را فراموش نکنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *