اعتراض به نمره آیلتس

به تازگی در آزمون آیلتس شرکت کردید و از نمره خود راضی نیستید؟ آیا فکر میکنید نمره شما بیشتر آن چیزی است که در کارنامه ثبت شده ؟ اصلا نگران نباشید چون اگر از نتیجه آزمون آیلتس خود راضی نیستید و فکر میکنید که ممکن است اشتباهی رخ داده باشد ، میتوانید به کارنامه آزمون آیلتس خود اعتراض کنید. در این مطلب به شما میگوییم که اعتراض به نمره آیلتس و درخواست تجدید نظر آن چگونه است ؟

اگر از نتیجه آزمون خود راضی نیستید دو راه پیش رو دارید.

۱-     شرکت مجدد در آزمون آیلتس

۲-     اعتراض به نتیجه آزمون خود

اگر شما راه حل دوم را انتخاب کردید باید شرایط خود را بسنجید و از تصمیم خود مطمئن شوید و در این باره کاملا تحقیق کنید. در زیر سوالات متداولی را که داوطلبان طی این چند سال سابقه تدریس از ما پرسیده اند را به شما پاسخ میدهیم.

چگونه درخواست بررسی مجدد نمرات آیلتس خود را ارائه دهید؟

شما ابتدا باید فرم  ” “Enquiry on Results را پر کنید. سپس این فرم را به مرکز آیلتس خود ارائه میدهید . امتحان شما به دفاتر آیلتس در انگلستان یا استرالیا فرستاده خواهد شد تا توسط ممتحنین مجددا امتیازدهی شود

درخواست تجدید نظر آزمون ایلتس.

به چند بخش از آزمون آیلتس میتوانم اعتراض کنم ؟

هنگامی که شما فرم اعتراض به آزمون آیلتس را پر میکنید از شما خواسته میشود که بخش های مورد نظرتان را بنویسید. شما هیچ محدودیتی در انتخاب این بخش ها ندارید و میتوانید ۴ بخش را انتخاب کنید.

آیا اعتراض به هر بخش هزینه ای جداگانه دارد؟

خیر . شما یک هزینه کلی را برای اعتراض به نمره آیلتس پرداخت میکنید و فرقی نمیکند که شما یک بخش را انتخاب کرده باشید با ۴ بخش .

از آنجایی که در هزینه  و زمان تفاوتی ایجاد نمیشود ما به شما پیشنهاد میکنیم در هر ۴ بخش آزمون آیلتس اعتراض خود را ثبت کنید.

 

بیشتر بخوانید : معیار های تصحیح و نمره دهی آزمون آیلتس

 

خیلی از داوطلبان از ما میپرسند که آیا به نتیجه آزمونم اعتراض کنم یا نه ؟ ما در پاسخ نمیتوانیم جواب دقیق به شما بدهیم ولی نکاتی را میگوییم که خودتان باید بررسی کنید.

برای مثال آیا شما میتوانید هزینه اعتراض را پرداخت کنید یا نه ؟ هزینه اعتراض به نمره آیلتس چیزی برابر با هزینه شرکت مجدد در آزمون خواهد بود.

سوال بعدی که باید از خودتان بپرسید این است که چه قدر فرصت دارید تا کارنامه خود را برای موسسه ، دانشگاه و … خود ارسال کنید؟ فرایند تجدید نظر در آزمون آیلتس زمان بر است و اگر نمره شما تغییر کند ولی زمان ارسال شما گذشته باشد ، مطمئنا دیگر به درتان نمیخورد.

سوال بعدی این که فکر میکنید در کدام بخش ها اشتباهی صورت گرفته است ؟ پاسخی که شما به سوال های تست های لیسنینگ و درک مطلب (ریدینگ) می دهید، معمولا یک کلمه و یا حتی یک حرف می باشد. هنگامی که ممتحنین در ابتدا به پاسخ های شما نگاه می کنند، اغلب برای آن ها خیلی کم این سوال پیش می آید که آیا آن ها صحیح هستند یا خیر. حتی اگر دست خط شما نا خوانا باشد، این احتمال که با تصحیح یک ممتحن دیگر، نمرات شما تغییر کند، بسیار پایین است.

در نتیجه اگر که نمراتی را که از آن ها راضی نیستید مرتبط با تست های لیسنینگ و ریدینگ هستند، درخواست بررسی مجدد نمرات آیلتس معمولا به ندرت موجب ایجاد تغییر در نمره ها می گردد.

 

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت و ارسال کارنامه آیلتس

 

مراحل اعتراض به نمره آزمون آیلتس

اولین نکته ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید بگذارید که زمان زیادی از تاریخ شرکت در آزمون آیلتس شما بگذرد تا درخواست تجدید نظر خود را ارائه دهید و توصیه می شود که تا ۶ هفته پس از شرکت در آزمون شما فرصت انجام چنین کاری را خواهید داشت.

۱-   تماس با مرکزی که در آن آزمون دادید

اولین کاری که نیاز است انجام دهید این است که با مرکز برگزار کننده آزمون خود تماس بگیرید و فرم “Enquiry On Results” یا (EOR)، را دریافت و تکمیل کنید. همچنین هنگامی که با مرکز برگزاری آزمون تماس می گیرید از اینکه سوال کنید هزینه ارائه فرم EOR چقدر است اطمینان حاصل کنید، زیرا مراکز مختلف هزینه متفاوتی را دریافت می کنند.

۲-   تکمیل فرم مربوطه و ارائه مدارک

پس از این که فرم را پر کردید آن را به مرکزآزمون خود تحویل دهید و مجددا ذکر کنید که میخواهید به کدام بخش ها اعتراض کنید.

اعتراض به نمره آیلتس

۳-   بررسی آزمون شما

هنگامی که شما درخواست خود را به همراه گزارش نمرات و هزینه ارسال می کنید، همه چیز به دفاتر آیلتس در انگلستان یا استرالیا ارسال می گردد و طول روند انجام کار به مدت ۶ الی ۸ هفته زمان می برد.پس باید در این مدت منتظر اعلام نتیجه خود باشد.

۴-   دریافت نتیجه بررسی

پس از این که روال کار و بررسی آزمون شما به پایان رسید ، شما یک ایمیل دریافت میکنید. این ایمیل شامل اطلاعاتی در مورد آزمون شما است و مشخص میگردد که آیا تغییری در نمرات آیلتس شما ایجاد شده است یا خیر. اگر که نمرات شما همانند قبل باشد، به شما مدرک آیلتس اصل بازگردانده خواهد شد.

اما اگر تغییری در نمرات شما ایجاد شده باشد، یک مدرک جدید توسط مرکز برگزاری آیلتس برای شما صادر خواهد گشت.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *