آیلتس در ایران یا خارج

همان طور که میدانید در ایران چندین مرکز برگزاری آیلتس مانند ، دین و دانش ، ایرسام فام ، آیلتس تهران و …. وجود دارد و همه داوطلبان آیلتس میتوانند به راحتی به این مراکز دسترسی داشته باشند. اما چرا بسیاری از متقاضیان آیلتس ، کشور های دیگری را برای آزمون آیلتس انتخاب میکنند؟ به نظر شما آیلتس در ایران یا خارج چه فرقی دارند؟

مراکز برگزار کننده آیلتس

برگزار کنندگان اصلی آزمون در همه کشورها، سه عضو مالک آزمون یعنی دپارتمان ESOL دانشگاه کمبریج، موسسه آموزشی idp استرالیا و British Council یا کنسول گری بریتانیا هستند.

شایعاتی شده مبنی بر این که مراکزی که زیر نظر IDP هستند بسیار سخت گیر از از مراکزی هستند که زیر نظر British Council فعالیت میکنند. در ایران مراکز برگزار کننده آیلتس زیر نظر idp  است . به همین دلیل بسیاری از افراد به کشور های دیگری مانند ترکیه و دبی سفر میکنند.

این نکته را هم  بدانید که خیلی از این مراکز خارج از ایران، کیفیتی مناسب ندارند و مشکلاتی از قبیل شلوغ بودن ، تهویه نامناسب و…. را دارند. پس رفتن به همچنین مراکز ریسک است.

آیلتس در ایران یا خارج

فرایند نمره دهی آیلتس در ایران یا خارج

باید در همین ابتدا به شما بگویم که برگزاری و تصحیح آزمون  آیلتس در ایران با کشور های دیگر هیچ تفاوتی ندارد. چرا؟؟؟

به دلیل این که برای تصحیح ریدینگ و لیسنینگ آیلتس ، هیچ انسانی دخالت ندارد و فقط برگه های پاسخ نامه آیلتس توسط نرم افزار تصحیح می شود.به همین دلیل شما در هر جای دنیا که آزمون دهید در این دو نمره تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

برای مهارت اسپیکینگ نیز ، ممتحن ایرانی دقیقا مثل ممتحنین بین المللی و طبق معیارهای تصحیح و ارزیابی اسپیکینگ نمره میدهد و صدای مصاحبه شما ضبط می شود تا در صورت نیاز و اعتراض متقاضی، به آن مراجعه شود.

برای مهارت رایتینگ نیز ، سربرگ برگه را جدا میکنند و برای هر برگه یک کد را در نظر میگیرند. سپس، برگه ها به مرکز idp Australia ارسال شده تا توسط ممتحنین رسمی تصحیح و ارزیابی شود.

شایعاتی است که اگر Examiner شما یک Native باشد، معمولا نمره بهتری در بخش های Speaking و Writing خواهید گرفت که این موضوع باعث می شود خیلی ها تصمیم بگیرند در خارج از ایران امتحان آیلتس بدهند.

در واقع این افراد فکر میکنند که ممتحن های ایرانی حرفه ای نیستند و یا از سر لجبازی میخواهند به آن ها نمره کمتری دهند . اما مطمئنا این اتافاق نخواهد افتاد چون آن ها شما را از قبل نمیشناسند و یا خصومت شخصی ندارند.

آیلتس در ایران یا خارج

چرا امتحان در مراکز خارجی پیشنهاد نمیشود؟

همان طور که گفتیم این مراکز با هم تفاوتی نداشته و همه آن ها طبق استاندارد ، نمره دهی میشوند. افرادی که به کشور های دیگری برای آزمون آیلتس سفر میکنند ، هزینه های بسیار بالایی را برای بلیط ، هتل ، غذا و…. پرداخت میکنند و ممکن است استرس سفر باعث به هم ریختگی شما شود و همه این موارد در عملکرد شما تاثیر گذار است.

شما فقط بر روی آمادگی در آزمون آیلتس و همچنین تقویت مهارت های خود تمرکز کنید و درگیر این شایعات نشوید. راه های مختلفی برای آمادگی در آزمون آیلتس وجود دارد مانند تدریس خصوصی آیلتس ، آیلتس خود آموز و…. شما میتوانید روش مناسب خود را انتخاب کنید.

امیدوارم شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و نمره بالایی کسب کنید. همچنین اگر تجربه ای در این باره دارید با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *