رفتار سنجی در آزمون آیلتس

در این مطلب میخواهیم کمی در مورد رفتار سنجی در آزمون آیلتس صحبت کنیم. همان طور که میدانید آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی برای سنجش سطح زبان افرادی است که زبان مادری آن ها انگلیسی نیست . به همین دلیل آزمون آیلتس یک آزمون بسیار جامع و پر مخاطب محسوب میشود که امروزه طرفداران آن بسیار زیاد شده است و نتایج آن در بیش از ۸۰۰۰  مرکز علمی و آموزشی در جهان معتبر است .

این آزمون در سراسر جهان برگزار میشود و افراد با زبان ، فرهنگ و ملیت های متفاوت در آن شرکت میکنند . به دلیل این جامعیت ، طراحان آیلتس نه تنها بر روی دانش زبانی افراد تمرکز دارند بلکه برای مباحث روان شناسی افراد نیز تیمی متخصص دارند.

برای طراحی آزمون آیلتس ، تیمی حرفه ای که از کارشناسان مختلف و متخصصان حوزه های مرتبط تشکیل شده است ، با هم کار میکنند و بخش های مختلف این آزمون را طراحی میکنند.

شاخه روان شناسی نیز برای طراحان این آزمون اهمیت ویژه ای دارد چرا که مخاطبان این آزمون از سرار دنیا دور هم جمع شدند و آیلتس باید اعتبار و ارزش خود را ثابت کند.

علم روانشناسی یکی از علوم پایه محسوب میگردد و حضور یک یا چند روانشناس در تیم طراحی آیلتس ، سبب ایجاد هارمونی روانی در این آزمون مهم می‌شود و سطح اعتبار و درستی سنجش آزمون را هر چه بیشتر بالا می‌برد.

این روان شناسان بر روی نحوه چیدمان سوالات ، ترتیب قرار گرفتن سوالات سخت و آسان ، انتخاب واژگان کلیدی و .. نظارت دارند و با توجه به واقعیات موجود در خصوص مسائل روحی و روانی آزمون، شرایط را برای طراحی یک آزمون موثق بین المللی با استانداردهای موجود فراهم میکند.

رفتارسنجی در آزمون آیلتس

 

بیشتر بخوانید : چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

 

شما نیز باید قبل از شرکت در آزمون آیلتس آمادگی لازم را پیدا کنید و با سوالات و بخش های مختلف آن آشنا باشید.

روش های زیادی برای آمادگی در آزمون آیلتس وجود دارد مانند روش خودآموز آیلتس ، شرکت در کلاس های گروهی و شرکت در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس.

متاسفانه کیفیت کلاس های گروهی در آموزشگاه های زبان بسیار پایین آمده و شما نسبت به هزینه ای که پرداخت میکنید ، نمیتواند از نتیجه آزمون آیلتس خود رضایت کامل را داشته باشید و به دلیل تعداد زیاد زبان آموز در این کلاس ها استاد نمیتواند بر روی مهارت های مختلف شما تمرکز کند.

ولی در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شما میتوانید با سرعت بیشتری به یادگیری بپردازید و از آنجایی که شما فقط در این کلاس ها حضور دارید ، استاد میتواند بر روی هر مهارت شما به صورت جداگانه تمرکز کند و تمامی اشکلات شما را برطرف کند.

همچینن در این کلاس ها به شما معتبر ترین منابع آیلتس معرفی میشود.

اساتید مجموعه ما سال ها در این زمینه فعالیت داشته اند و با تمام پیچ و خم های پیش رو اشنا هستند میتواند به شما بیشترین کمک و راهنمایی را بکنند.

تماس با ما

برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.
۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶- ۰۲۱۲۶۴۲۱۳۵۲

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *