آزمون آزمایشی تافل

روش های زیادی برای آمادگی در آزمون تافل وجود دارد مثل تدریس خصوصی تافل ، منابع خود آموز و … . یکی از روش های آمادگی آزمون تافل که در کنار سایر روش ها توصیه میشود ، شرکت در آزمون آزمایشی تافل (TOEFL iBT Mock Exam)است. همان طور که میدانید برای آمادگی در آزمون تافل نیازمند تمرین و تکرار فراوان هستید ولی این امکان وجود ندارد که شما بتوانید به طور مکرر در آزمون تافل شرکت کنید و آزمون و خطا انجام دهید به همین دلیل شرکت در آزمون آزمایشی تافل میتواند به شما کمک کند.

هزینه شرکت در آزمون تافل بسیار بالا است به همین دلیل زبان آموزان سعی میکنند با بیشترین آمادگی در آزمون تافل شرکت کنند. آزمون آزمایشی تافل هزینه بسیار کمتر از آزمون اصلی تافل دارد و برای افرادی مناسب است که میخواهند خود را محک بزنند.

مزایای آزمون آزمایشی تافل

آزمون آزمایشی و یا همان آزمون ماک تافل بسیار به آزمون اینترنتی تافل شباهت دارد  و به زبان آموزان پیشنهاد میشود قبل از شرکت در آزمون تافل ، این آزمون را امتحان کنند. سوالات این آزمون بسیار مشابه آزمون اصلی تافل است . این آزمون بسیار کاربردی است و مزایایی دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم.

۱-    آگاهی از وضعیت فعلی خود

۲-    آشنایی با شرایط کلی آزمون

۳-    شناسایی نقاط ضعف و قوت خود

۴-    آگاهی از نمره خود با هزینه بسیار کم در آزمون تافل.

۵-    دریافت نزدیکترین نمره به نتیجه نهایی درآزمون اصلی

۶-    امکان شرکت در آزمون به صورت حضوری و غیرحضوری

۷-    برگزاری آزمون ها با آخرین تغییرات امتحان تافل در سال ۲۰۲۰

۸-      ارائه سریع کارنامه امتحان

۹-    کاهش استرس داوطلبان در آزمون اصلی

آزمون ماک تافل 

نحوه برگزاری آزمون ماک تافل

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم این آزمون بسیار شبیه آزمون اینترنتی تافل است و شامل هر چهار مهارت اصلی یعنی ریدینگ ، رایتینگ ، اسپیکینگ و لیسنینگ میشود.

نرم افزار TOEFL iBT Mock Test که مورد استفاده قرار می گیرد دقیقا با همان رابط کاربری اصلی می باشد و شما همه جزییات آزمون اصلی را از نظر زمانبندی ، سرعت تایپ ، توضیحات و … تجربه خواهید کرد.

آزمون آزمایشی تافل با همان شرایط تافل اینترنتی شبیه سازی شده و در طی یک روز و در ساعت مشخصی برگزار میشود.

همچنین زمان بندی این آزمون نیز مطابق با استاندارد های  ETS است .

نمره مهارت های Listening , Reading در همان روز آزمون به شما اعلام خواهد شد اما برای مهارت Writing با استفاده از سیستم TOEFL Criterion Service امتحان شما تصحیح می شود که طبق استاندارد های ارائه شده ETS نمره به شما ارائه می شود.

*در تمامی آزمون ها از Headphone و میکروفون استفاده می شود.*

چه کسانی باید در آزمون آزمایشی تافل شرکت کنند؟

  •   اگر شما به تازگی قصد شرکت در آزمون تافل را پیدا کردید  و می خواهید با ساختار آزمون TOEFL آشنا شوید به شما توصیه می شود در این آزمون آزمایشی شرکت کنید.
  • اگر شما در حال آماده شدن برای آزمون TOEFL هستید و می خواهید سطح مهارت خود در هر کدام از قسمت های reading، listening، speaking و writing را ارزیابی کنید، این آزمون آزمایشی را از دست ندهید. با این کار با نقاط ضعف و قوت خود آشنا میشوید و میتوانید برای تقویت مهارت های خود تلاش کنید.

هزینه آزمون آزمایشی تافل

لازم است بدانید هزینه شرکت در آزمون ماک تافل ۱۰۰ هزار تومان است و دوبار در ماه برگزار میشود. روزهای برگزاری آزمون منعطف میباشد و برای ثبت نام در این آزمون باید ۳ تا ۷ روز قبل از آزمون ثبت نام را انجام دهید. برای آگاهی از هزینه دقیق و به روز میتوانید از مراکز برگزار کننده این آزمون سوال کنید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *