همه چیز در مورد موفقیت در آزمون PTE

آزمون پی تی ای یک آزمون بین المللی است و برای افرادی که زبان مادریشان انگلیسی نیست طراحی شده تا سطح زبان آنان را ارزیابی کند . موفقیت در آزمون PTE مستلزم تقویت هر چهارت مهارت اصلی زبان انگلیسی است . همان طور که میدانید آزمون PTE  هر چهار مهارت ریدینگ ، رایتینگ ، لیسنینگ و اسپیکینگ شما را میسنجد ، پس شما باید در هر یک از مهارت ها نمره ی بالایی کسب کنید.

در این مقاله قصد داریم تکنیک و نکاتی که برای موفقیت در آزمون PTE  لازم دارید برای شما مطرح کنیم.

۱- آمادگی در آزمون پی تی ای

بسیاری از افراد بدون آمادگی در آزمون PTE  شرکت میکنند و نمیتوانند نمره دلخواه خود را کسب کنند و سرخورده میشوند. ما به شما نمیگوییم آزمون پی تی ای امتحانی سخت است ولی شما حتما باید قبل شرکت در آزمون ، با ساختار آزمون پی تی ای آشنا باشید.پس اگر یک هفته تا روز آزمون فرصت دارید و هنوز مطالعه را شروع نکردید نباید انتظار نمره بالا و دلخواهتان را داشته باشید.

۲- ارزیابی مکرر خود

قبل از شروع مطالعه برای آزمون پی تی ای سطع فعلی خود را بسنجید. سپس متوجه خواهید شد در کدام یک از مهارت ها ضعیف هستید و نیاز به تمرین بیشتری دارد. در این زمان است که میتوانید برای خود و مهارت هایتان فکر چاره ای باشید. خود را هر چند وقت یکبار ارزیابی کنید تا سطح پیشرفت خود را ببینید.

۳- نمونه سوالات و آزمون آزمایشی

شما برای آمادگی در آزمون پی تی ای میتوانید نمونه سوالات این آزمون را از اینترنت دانلود کرده و پاسخ دهید و  با بخش های مختلف آن آشنا شوید  و با حل سوالات خود را بیازمایید .

همچنین میتوانید در آزمون های آزمایشی پی تی ای شرکت کنید تا محیط امتحان را برای خود شبیه سازی کنید.

موفقیت در آزمون پی تی ای

۴- دایره لغت گسترده

دایره لغت بالا یکی از شروط لازم برای موفقیت در هر آزمونی است ، به خصوص در بخش اسپیکینگ آزمون پی تی ای که شما باید بتوانید به راحتی و بدون مکث صحبت کنید .

راه های زیادی برای حفظ و یادگیری سریع لغات وجود دارد مانند جعبه لایتنر زبان و یا مطالعه کتاب های مخصوص یادگیری لغات.

سعی کنید لغات و اصطلاحات پرکاربرد و ضروری را یاد بگیرید و مسلط باشید. شما میتوانید روزانه ۲۰ کلمه جدید را یاد بگیرید.

۵- از فلش کارت ها استفاده کنید.

فلش کارت ها بهترین ابزار برای به یاد آوردن چیزهای جدید است که یاد می ‌گیرید. یک مجموعه از اصطلاحات pte  و دایره لغات خود آماده کنید که به خاطر آوردن آن ها آسان نیست و با استفاده از آن ها آماده‌ سازی برای شما آسان خواهد بود.

۶- تقویت مهارت اسپیکینگ

شما باید به این مهارت توجه ویژه ای داشته باشید چرا که بسیاری از زبان آموزان در این قسمت نمره کم میاورند . شما باید سریع  روان صحبت کنید و از مکث کردن های طولانی اجتناب کنید .

محیطی که شما در آن امتحان میدهید محیطی پر سر و صدا و شلوغ است و ممکن است شما تمرکز خود را از دست بدهید ، به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم قبل از شرکت در آزمون پی تی ای در مکان های پر سر و صدا با کمک یک میکروفون صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید .

این کار در طولانی مدت باعث افزایش تمرکز شما میشوذ. همچنین به شما پیشنهاد میکنیم در هنگامی که سر امتحان هستید و بخش Speaking آزمون PTE شروع می‌شود، بلافاصله شروع به صحبت نکنید. یکی دو ثانیه صبر کنید تا بقیه داوطلبان شروع به حرف زدن کنند و سپس شما شروع کنید. با این کار، مغز شما به صدای محیط عادت کرده و دیگر حواستان پرت نخواهد شد. اما از طرف دیگر اگر بلافاصله پس از شروع آزمون حرف زدن را شروع کنید، صدای صحبت بقیه حتما حواس شما را پرت خواهد کرد.

منابع آزمون PTE چیست

۷- تقویت مهارت لیسنینگ

شما برای تقویت مهارت لیسنینگ خود باید فایل های صوتی زیادی رو گوش بدید و تقویت این مهارت جز با تمرین و تکرار میسر نخواهد بود . شما همچنین میتوانید از فیلم و یا موزیک برای تقویت این مهارت استفاده کنید.

۸- کلاس های تدریس خصوصی

بسیاری از موسسات آموزشی زبان ، کلاس های تخصصی تدریس خصوصی پی تی ای را برگزار میکنند و برای شما برنامه ریزی دقیق و اصولی دارند .

از مزایای این کلاس ها میتوان به برنامه ریزی روزانه و دقیق برای هر یک از مهارت ها اشاره کرد. استاد در پایان هر جلسه سطح یادگیری شما را بررسی میکند.

همچنین اساتید خوب پی تی ای به شما منابع معتبر و به روز پی تی ای را معرفی میکنند و برای رسیدن به نمره مورد نظر به شما کمک میکند . اساتید با سابقه پی تی ای با تمام پیچ و خم های آزمون آشنا هستند و میتوانند به شما تکنیک هایی بی نظیر را آموزش دهند.

امیدواریم ای مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *