معرفی بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

لیسنینگ آزمون آیلتس یکی از بخش های مهم آیلتس است که دغدغه بسیاری از داوطلبان است .اگر لیسنینگ شما ضعیف است و به دنبال بهترین منابع لیسنینگ آیلتس میگردید تا بتوانید مهارت گوش دادنتان را تقویت کنید با ما همراه باشید . در بسیاری از موسسات و مجموعه های آموزشی تدریس خصوصی آیلتس به شما منابعی معرفی میشود که ممکن است این حجم از کتاب ها شما را سردرگم کند . ما در این مطلب تعدادی از بهترین منابع معتبر لیسنینگ آیلتس را برای شما گرداوری کردیم تا بتوانید به نحو احسن از آن استفاده کنید.

کتاب های تقویت لیسنینگ آیلتس

  • کتاب Tactics for Listening

میتوان گفت هر زبان آموزی با این کتاب ها آشنایی دارد . این کتاب به گونه ای تهیه شده است که تمام مباحث روزمره زبان انگلیسی را پوشش می دهد.این ۳ کتاب ، از بهترین منابع در زمینه لیسنینگ است که دانشگاه آکسفورد منتشر کرده و سالهاست مورد استقبال معلمان تدریس خصوصی آیلتس قرار گرفته است.کتاب Basic برای سطح پایه توصیه میشود و ۲ کتاب بعدی برای سطح pre-intermediate یا ماقبل متوسطه توصیه می شوند.

هر کتاب از مجموعه Tactics for Listening دارای ۲۴ درس است که هر درس به موضوعات روزمره ای مانند حمل و نقل، همسایه ها، مشاغل، سرگرمی ها، فیلم… می پردازد. در پایان کتاب می توانید لغات مهم استفاده شده در کتاب را به تفکیک درس مشاهده کنید.نویسنده کتاب Jack C Richards می باشد و در این مجموعه انگلیسی با لهجه آمریکایی مورد توجه قرار گرفته است.

منابع لیسنینگ آیلتس

  • کتاب (real listening and speaking (1,2,3,4

این مجموعه کتاب که توسط  انتشارات کمبریج منتشر شده ، دارای ۴ سطح است و شامل تمامی سطوح مقدماتی تا پیشرفته میشود.  این کتاب تقویت کننده مهارت لیسنینگ عمومی شما است  و تاثیر چشمگیری در بهبود این مهارت دارد و در تسک اول آزمون آیلتس به شما کمک میکند.

هر کتاب از مجموعه حاضر شامل ۱۶ درس می باشد. به طور کلی دروس ارائه شده در این مجموعه در مورد موضوعاتی همانند کار، تحصیل، مسافرات و همچنین معاشرت با دوستان هستند . بنابراین زبان آموزان با استفاده از فعالیت های ارائه شده در کتاب در این موضوعات به تسلط بالایی خواهند رسید. این کتاب نیز شامل فایل صوتی است .

منابع لیسنینگ آیلتس

 

  • کتاب Listen Here

این کتاب توسط انتشارات کمبریج تنظیم و منتشر شده است . در این کتاب که دارای ۲۸ درس است ، به موضوعات مختلف و متنوعی اشاره شده همچون تور های تفریحی و معرفی مکان های جذاب یک شهر. این کتاب  در هر درس دو متن ضبظ شده دارد  و برای بخش دوم لیسنینگ آزمون آیلتس مفید است. کتاب Listen Here یک ویژگی خیلی خوب دارد که آن را از کتاب های هم رده خود متمایز می کند و آن این است که طیف گسترده ای از لهجه های مختلف زبان انگلیسی در کتاب استفاده شده اند: از لهجه بریتانیایی محلی تا استاندارد و نیز لهجه های انگلیسی استرالیایی و آمریکایی.

کتاب Listen Here به دو روش قابل استفاده است: هم به عنوان یک منبع مکمل در کنار کتاب اصلی می تواند توسط معلم در کلاس تدریس شود و هم می تواند به عنوان یک منبع خود خوان آیلتس توسط خود زبان آموز استفاده شود.

 

منابع لیسنینگ آیلتس

 

بیشتر بخوانید : تغییرات لیسنینگ آیلتس در ۲۰۲۰

 

 

  • کتاب Improve your IELTS listening

این کتاب جزئی از مجموعه Improve Your Skills است که توسط انتشارات مک میلان به چاپ رسیده است و شامل درسنامه های مختلف است  و لیسنینگ شما را تقویت میکند. این کتاب به منظور استفاده خودآموز چاپ شده تا شما را برای نمره‌ی ۶ تا ۷٫۵ در مهارت های Speaking و Listening آزمون آیلتس آماده کند.این کتاب دارای تمرین های متنوعی از آزمون آیلتس است که در پایان کتاب پاسخ های آن آمده است.

منابع لیسنینگ آیلتس

  •  کتاب  Get Ready For IELTS Listening

این کتاب مخصوص کسانی است که سطح زبانشان a2 است و برای زبان آموزانی با سطح Pre-Intermediate  تهیه شده است. هر درس در این کتاب شامل ۳ بخش است .

بخش اول برای بهبود دایره لغات و نحوه درست نوشتن کلمات است

بخش دوم برای تکنیک های لیسنینگ آیلتس می باشد

بخش سوم تمرین های شبیه سازی شده  متناسب با لول زبان آموز، می باشد.

منابع لیسنینگ آیلتس

  • کتاب Collins Listening for IELTS

یکی از کامل ترین و بهترین مجموعه های خودخوان آزمون آیلتس مجموعه Collins می باشد. Collins چندین کتاب در زمینه آزمون آیلتس منتشر کرده است . این کتاب شامل لغات مفید و طبقه بندی شده است و شامل سوالات مختلف است . همچنین این کتاب تعداد زیادی نمونه سوال دارد.

 

منابع لیسنینگ ایلتس

  • کتاب IELTS Advantage

آیلتس ادونتج یکی از بهترین منابع لیسنینگ آیلتس است که بخش‌های دیگر مهارت‌های آزمون را نیز دارد. این کتاب در ۹ درس طراحی شده و شامل نمونه لیسنینگ آیلتس است. این کتاب برای افرادی که نیاز به کسب نمره آیلتس بالای ۷ و بیشتر دارند، توصیه می‌شود.

منابع لیسنینگ آیلتس

منابع اینترنتی برای تقویت لیسنینگ آیلتس

Pearson Longman iTest

شما میتوانید به سایت i-tests.com  مراجعه کنید و پس از ثبت نام  به صورت رایگان دسترسی کاملی بر Listening های عالی و با کیفیت را داشته باشید.

Parapal و Self Access

منابع دیگر وبسایتهای  Parapal و Self Access برای انجام تمرین های خوب و عالی آزمون آیلتس به شما کمک بسیاری می کند.

OUP

این وبسایت دارای ساختار های آزمون آیلتس نمی باشد اما منبع بسیار خوبی برای تمرینات پیرامون Listening آزمون آیلتس می باشد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما میتوانید با کمک بهترین استاد آیلتس در مجموعه ما لیسنینگ خود را تقویت کنید و نمره بالا کسب کنید.

تماس

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .
۰۹۱۲-۳۱۰۹۸۵۶
۰۲۱-۲۶۴۲۱۳۵۲

آدرس : تهران – خیابان شریعتی – بلوار میرداماد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *