تقویت حافظه برای یاد گیری زبان انگلیسی

تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی

به عنوان یک زبان آموز شما باید بتوانید دو کار را خوب انجام دهید:

مطالب و اطلاعات جدید را یاد بگیرید.

اطلاعات یاد گرفته شده را به یاد بیاورید.

بسیاری معتقدند یادگیری یک زبان جدید بهترین راه برای جلوگیری از فراموشی و تقویت حافظه است که البته تا حدود بسیار زیادی درست است. مثلا اگر بخواهیم یادگیری زبان را با یادگیری موضوعی دیگر مثل ریاضی مقایسه کنیم یک عامل باعث می شود که زبان تاثیر گذار تر باشد و آن تمایل شخص ( نیاز افراد ) به بازیابی سریع تر اطلاعات است. به عنوان مثال اگر از شما یک سوال به زبان دیگر بپرسند شما باید سریع جواب آن را بدهید و همین سرعت باعث می شود مغر در پی تقویت خود باشد. برای حفظ یک کلمه یا به خاطر سپردن یک تصویر، ارتباطی میان آن و یک تصویر دیگر بیابید.

با تصویرسازی حقایق، کار به یاد سپردن را برای مغزتان آسان می کنید. زمانی که تصویر به یاد شما می آید آن اطلاعات را نیز به یاد می آورید. بدیهی است که هرچه بیشتر از مغزتان کار بکشید، عملکرد مغز بهبود می‌یابد. مثلا یادگیری یک ساز جدید موجب خواهد شد در تبدیل اطلاعات دیداری (نُت موسیقی) به یک کار عملی (نواختن ساز) مهارت بیشتری پیدا کنید. برای این کار باید تخیل خود را قوی کنید. سعی کنید هر اطلاعات جدیدی را با حافظه تصویری خود درگیر کنید و استفاده از تصاویر ، فیلم ها و … بسیار موثر هستند.

دسته بندی نیز راهی برای به یاد سپردن گروهی از اشیاء و … است. به یاد سپردن لیست متفاوت و بی نظم خرید، کار سختی است، اما با دسته بندی آسان می شود. مثلا همه ی میوه ها را در یک ستون، لبنیات در گروهی دیگر و محصولات گوشتی در ستون دیگر قرار دهید. و معادل انگلیسی آنها را نیز مقابلشان یادداشت کنید. با این کار هم به راحتی و بدون استرس خرید می کنید و هم کلمات زیادی را که کاربرد روزانه دارند را به خاطر می سپارید. غنی کردن دانش لغوی خود به کمک کلمات متضاد و مترادف، اجزای کلمه، گروه بندی واژگان، تصاویر، ارتباط دادن لغات، ریشه و منشا کلمات قویا توصیه می شود. گرچه این امر ممکن است به نظر کمی زمانبر باشد، قطعا ارزش این همه کار سخت را خواهد داشت زیرا از این طریق می توانید تعداد واژگان خود را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهید.

استفاده از یک دفترچه مخصوص برای واژگان جدید تکنیکی مفید است. با اضافه کردن لغات جدید به این دفترچه و مرور چندین باره آنها می توانید به گونه ای موثر بر بسیاری از واژگان تسلط پیدا کنید. به مرور، متوجه خواهید شد که قادر هستید بسیاری از لغاتی را که به تازگی فرا گرفته اید در مکالمات روزمره تان با دوستان و افراد دیگر به کار برید.

البته باید توجه داشته باشید که علاوه بر کارهایی که در مطلب بالا ذکر کردیم داشتن خواب کافی ُ تغذیه مناسب ُ ورزش و فعالیت فیزیکی مناسب تاثیر بسیار زیادی در تقویت حافظه برای یادگیری زبان انگلیسی دارند.

شما میتوانید برای یادگیری سریع لغات زبان از جعبه لایتنر زبان استفاده کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *