نوشتن متن انگلیسی

بسیاری از افرادی که مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستند با دغدغه نوشتن یک متن انگلیسی خوب روبه رو هستند و میخواهند متنی بدون غلط و کاملا اصولی بنویسند .

برای نوشتن یک متن انگلیسی خوب باید به نکاتی توجه کنید که در زیر به آن اشاره میکنیم.

  • نکات گرامری رعایت شوند.
  • بهترین لغات ممکن انتخاب شود.
  • جملات کوتاه اما رسا و گویا بیان شود.
  • اصول نگارشی رعایت شوند.
  • از اصطلاحات و عبارات عامیانه به ‌درستی استفاده شود.

چرا نوشتن متن انگلیسی اهمیت دارد ؟

در بسیاری از موقعیت های مختلف شما نیاز به نوشتن دارید ، بسیاری از افراد به دلیل مهاجرت ، سفر، کار و یا شغل خود مجبورن که مکاتبات انگلیسی داشته باشند و به همین دلیل به تقویت مهارت رایتینگ خود میپردازند . شما باید بدانید که نوشتن نامه و یا گزارش کار انگلیسی دارای قواعد و اصول خاص خودش است و این مهارت جز با تمرین و تکرار فراوان میسر نخواهد شد.

علاوه براین مساله ای که بسیار پر اهمیت است این است که شما  در هنگام ارتباط کلامی میتوانید با کمک حرکات دست و چهره وبسیاری از عوامل دیگر حس خود را بیان کنید و منظورتان را برسانید ولی در هنگام نوشتن شما بسیار محدود خواهید شد و باید به درستی بنویسید تا خواننده بتواند به درستی سخن شما را درک کند . به همین دلیل است که نوشتن متن انگلیسی خوب بسیار پر اهمیت است.

یک معلم خوب زبان انگلیسی میتواند به شما در این مسیر کمک کند.

ما در این مقاله به شما تکنیک هایی را میگوییم که میتواند قدم بزرگی برای رسیدن به سطح بالای مهارت رایتینگ باشد.

نکاتی برای نوشتن متن انگلیسی خوب و اصولی

۱- تمرین و تکرار

شرط موفقیت و پیروزی در هر کاری تمرین و تکرار فراوان است . با تمرین زیاد ست که شما متوجه اشتباهات مداوم خود میشوید و میتوانید آن را اصلاح کنید.پس به شما پیشنهاد میکنیم که در هر لحظه و هرجایی و با هر بهانه ای دست به قلم شوید و بنویسید.

مثلا ممکن است در طول روز بخواهید مطلبی بنویسید که بعدا فراموش نکنید و یا به خود یاداوری کنید ، چه بهتر است این متن را برای خود انگلیسی بنویسید.

میتوانید به اخبار انگلیسی گوش دهید و لغات و عبارت جدید را برای خود یادداشت کنید و در جمله ای به کار ببرید .

همچنین میتوانید از تکنیک جذاب داستان نویسی استفاده کنید. اصلا مهم نیست داستانی که مینویسید واقعی و یا خیالی باشد . هر چه به ذهنتان میرسد را فقط بنویسید.

میتوانید خاطراتتان را به انگلیسی بنوسید و در قالب نامه برای دوستتان بفرستید .

به طور کلی شما میتوانید خود را در هر لحظه و هر سال به چالش بکشید.

نوشتن یک متن انگلیسی خوب

۲- خلاصه نویسی

خلاصه نویسی از جمله روش های مفید و کاربردی است که بسیاری از معلمان و اساتید آن را به شما پیشنهاد میکنند. در این روش شما میتوانید داستان ، اخبار و یا حتی متن کتاب درسی خود را به صورت خلاصه و مختصر بنویسد و مهم تر از همه این که لغات و اصطلاحات تخصصی را درمتن خود جای دهید و جملات جدید بسازید.

۳- دفترچه لغات و اصطلاحات

یک دفترچه لغات و اصطلاحات داشته باشید و کلمات جدیدی که یا میگیرید را در آن بنویسید ، همچنین شما میتوانید لغات هم معنی و مشابه آن را در کنارش یاد داشت کنید و در طول روز با خود مرور کنید.

۴- رعایت حروف بزرگ

در متن انگلیسی، حرف اول برخی کلمات در جایگاه‌های مختلف جمله، باید به‌صورت حروف بزرگ نوشته شوند. حرف اول اسامی خاص، اسم افراد، شهرها و کشورها و بسیاری موارد دیگر حتماً باید بزرگ نوشته شوند. نکات مربوط به اسامی خاص را یاد بگیرید و در نوشتن متن انگلیسی رعایت کنید.

۵- رعایت جایگاه آپاستروف

می‌دانید که علامت آپاستروف (`) در ترکیب‌های ملکی و در مخفف شدن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما دیده می‌شود که برخی زبان‌آموزان در موقعیت‌های مختلفی به‌اشتباه از آپاستروف استفاده می‌کنند. بدیهی است استفاده از آپاستروف در جایگاه نادرست، علاوه بر کاهش ارزش و صحت متن، موجب تغییر معنی و مفهوم جمله نیز شود.

۶- نقل قول

شما باید با اصول نگارشی استفاده از نقل قول آشنا باشید. همان طور که میدانید ما در زبان انگلیسی دو نوع نقل قول داریم .۱- نقل قول مستقیم و ۲- نقل قول غیر مستقیم. علامت گیومه (“…”)فقط  باید در نقل‌قول‌های مستقیم استفاده شود و اگر در نقل قول های غیر مستقیم استفاده شود،  ازلحاظ اصول نگارشی اشتباه است.

۷- قالب نوشتن مخصوص متن

برای نوشتن متن های مختلف باید از الگو های متفاوتی استفاده کنید. همان طور که میدانید . الگوی متن یک انشاء با الگوی متن یک مقاله علمی یا یک نامه اداری متفاوت است. الگوهای متن‌های مختلف را یاد بگیرید و در جایگاه مناسب خود به کار گیرید.

چگونه متن انگلیسی خوب بنویسم

۸- پرهیز از پراکنده گویی در پاراگراف

سعی کنید از پراکنده گویی اجتناب کنید و از موضوع اصلی خارج نشوید. بلکه هرچه یک متن انگلیسی، ساده و قابل‌فهم‌تر باشد و بتواند با جملات کوتاه و به‌سادگی، منظور نویسند را منتقل کند، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است.

۹- رسمیت متن

در زبان انگلیسی کلماتی وجود دارند که دارای چند معنی هستند و یا کاربرد های متفاوت دارند . شما باید با کاربرد این کلمات آشنا باشید و آن را در جای درست به کار ببرید. به‌عنوان یک مثال ساده، کلمات hello و hi دو نوع از رسمیت را در سلام گفتن می‌رساند. دقت نکردن به این موارد، از ارزش و اعتبار متن می‌کاهد و در موارد مهم‌تر، موجب القای مفهوم غلط به خواننده می‌شود.

۱۰ – اهمیت گرامر در متن انگیسی و اصول نگارشی

این دو از مهم ترین مسائلی است که در نوشتن یک متن انگلیسی باید آن را رعایت کنید. نکات مربوط به زمان‌های جمله، ترکیبات وصفی و اضافی، به کار بردن قیود و بسیاری نکات دیگر، در نوشتن جملات درست و انتقال مفهوم درست، اهمیت ویژه‌ای دارند.

بسیاری از زبان آموزانی که در پی یادگیری مهارت نوشتاری هستند اصول نگارشی را به کلی فراموش میکنند  با این که بسیار پر اهمیت است. همان‌طور که می‌دانید علائم نگارشی، بر مکث‌ها، فواصل بین کلمات و آهنگ بیان جمله‌های خبری و پرسشی مؤثر است. علائم نگارشی موجب زیبایی و درک بهتر جملات می‌شود؛ بنابراین از یادگرفتن علائم نگارشی و جایگاه آن‌ها غفلت نکنید.

 

در زیر به لغات و عباراتی اشاره میکنیم که در نوشتن یک متن انگلیسی خوب بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و باعث زیبایی متن و یا مقاله شما میشود.

 

انگلیسی فارسی
In order to به جهت/ به منظور
In other words به عبارت دیگر
To put it another way به عبارت دیگر
That is to say به معنی آن که
To that end در این راستا
Moreover علاوه بر این
Furthemore بعلاوه
What’s more و اینکه…
Likewise به همین ترتیب
Similarly به طور مشابه
As well as همچنین
Coupled with همراه با
Firstly, secondly, thirdly اولا، ثانیا، ثالثا
However با اینحال
Having said that با در نظر داشته این نکته
Despite this جدا از این
With this in mind با در نظر گرفتن این نکته
Nonetheless با این وجود
Nevertheless با اینحال
To give an illustration اگر بخوام مثالی عنوان کنم
Significantly بطور قابل ملاحظه‌ای
Notably به ویژه
Importantly مهم اینکه
In conclusion در نتیجه
Above all مهم‌تر از همه
Compelling متقاعد کننده

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *