چگونه برای تافل آماده شویم

آزمون تافل امتحانی است که مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی افراد را میسنجد. این آزمون یکی از معتبر ترین آزمون های بین المللی است که مورد تایید بسیاری از مراکز و دانشگاه ها است.امروز افراد زیادی به دلایلی مثل مهاجرت و ادامه تحصیل در صدد گرفتن مدرک تافل هستند و میگویند تافل چیست و  باید چگونه برای تافل آماده شویم ؟

در این مقاله تمامی مراحلی که برای آمادگی در آزمون نیاز دارید را به شما میگوییم.

ساختار آزمون تافل

آزمون تافل از چهار بخش تشکیل شده که شامل مهارت های زیر میشود.

بخش زمان سؤالات فعالیت‌ها نمره
خواندن ۶۰ تا ۸۰ دقیقه ۳۶ تا ۵۶ سؤال ۳ یا ۴ متن را در موضوعات آکادمیک بخوانید و سؤالات آن را پاسخ دهید ۰-۳۰
شنیدن ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ۳۴ تا ۵۱ سوال به سخرانی، بحث‌های کلاسی و مکالمات گوش دهید و بعد سؤالات را پاسخ دهید ۰-۳۰
استراحت برای ۱۰ دقیقه
صحبت کردن ۲۰ دقیقه ۲ فعالیت نظر خود را در مورد موضوعی آشنا بیان کنید. براساس فعالیت‌های خواندن و شنیدن صحبت کنید ۰-۳۰
نوشتن ۵۰ دقیقه ۲ فعالیت یک مقاله در مورد فعالیت‌های خواندن و شنیدن بنویسید. نظر خود را به‌صورت کتبی بیان کنید ۰-۳۰

چگونه برای تافل آماده شویم ؟

برای آمادگی در آزمون تافل باید یک سری اطلاعات داشته باشید و نکاتی را بدانید .در این قسمت تمامی مراحلی که شما باید از ابتدا تا روز آزمون تافل انجام دهید به شما میگوییم.

۱- به شما پیشنهاد میکنیم قبل از شروع هر کاری ابتدا سری به وب سایت های تخصصی زبان بزنید و اطلاعاتی در مورد آزمون تافل کسب کنید . مثلا بدانید که این آزمون چه کاربردی دارد و با چه هدفی برگزار میشود؟ ساختار آزمون تافل چه گونه است و چه مهارت هایی مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت؟ مدت اعتبار این آزمون چه مدت است ؟ چه کشور هایی این آزمون را قبول میکنند؟ مراکز برگزاری این آزمون کجاست؟ و ….

همچنین وب سایت های رسمی تافل را بررسی کنید تا به دنبال اطلاعات لازم در مورد فرمت و چگونگی قالب آن و پاسخ پرسش هایی که دارید باشید و محل آزمون خود را بررسی کنید.

۲- برای کسب نمره بالا در آزمون تافل شما باید زبان عمومی خود را تقویت کنید. پس بدانید برای شروع حداقل به سطح متوسطی از زبان نیاز دارید.

۳- سعی کنید قبل از این که در آزمون تافل ثبت نام کنید آمادگی لازم را کسب کنید و تسلط کافی بر روی مهارت ها داشته باشید.چون آزمون تافل آزمونی نیست که  بتوانید طی یک هفته آن را بخوانید.

۴- خب حالا نوبت یک برنامه ریزی دقیق و اصولی است . بررسی کنید که تا روز آزمون چند ماه و یا چند هفته فرصت دارید.

در این مدت شما حتما از نقاط ضعف و قوت خود آگاهی پیدا کرده اید ، سعی کنید روی نقاط ضعف خود تمرکز بیشتری کنید و تا روز آزمون آن را به بالا ترین سطح برسانید. در این مدت برای خود هدف گذاری کنید

۵- در این مدت شما میتوانید به صورت خودآموز آموزش را شروع کنید و منابع معتبر تافل را بخوانید. این بهترین روش در طی مراحل اولیه است .

۶- بعد از این که تمامی منابع خودآموز تافل را مطالعه کردید میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی تافل شرکت کنید تا به روندتان سرعت بیشتری دهید . در این کلاس ها تمامی نکات لازم در بخش های مختلف به شما گفته میشود.

۷- در طی این مدت به طور پیوسته و مداوم مطالعه داشته باشید و تمرین و تکرار را فراموش نکنید.

برای تافل چه بخونیم؟

به طور کلی میتوانیم بگوییم هر منبعی که باعث تقویت زبان نگلیسی شما میشود ، مفید است اما بعضی از منابع هستند که به طور تخصصی و اصولی مطالب را به شما یاد میدهند و در نتیجه باعث کاهش زمان یادگیری شما میشوند.

بسیاری از بومی های انگلیسی زبان هم نمی توانند از پس نمره خوب در تافل اینترنتی بر بیایند! علت این است که شما باید تکنیک های آزمون تافل را در کنار یادگیری زبان انگلیسی بلد باشید و منبع خوب منبعی است که زبان را همراه با این تکنیک ها به شما یاد دهد.

برای دانلود رایگان منابع تافل کلیک کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *