چگونه برای آیلتس آماده شویم

چگونه برای آیلتس آماده شویم ؟ این سوال یکی از متداول ترین سوال هایی است که داوطلبان آزمون آیلتس میپرسند. در این مطلب بهترین راهکارها را به شما میگوییم.

آیلتس (IElTS) مخفف نظام بین المللی ارزشیابی زبان انگلیسی است و به عنوان یکی از معتبر ترین آزمون های زبان انگلیسی در سراسر دنیا شناخته می شود. میتوانیم بگوییم ک آیلتس یک رقیب برای آزمون تافل است که یک آزمون آمریکایی است و هر ساله توسط دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می شود.مدرک آزمون آیلتس مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها و مراکز جهان است به همین دلیل برای بسیاری ار افراد محبوبیت دارد.

ساختار آزمون آیلتس

آزمون آیلتس ساختار خاص خود را دارد و تمامی مهارت های زبان انگلیسی را مورد بررسی میدهد. این مهارت ها شامل خواندن، نوشتن، مکالمه و بخش شنیداری می باشد. دامنه نمره دهی آیلتس به این صورت است که هر بخش دارای ۰ تا ۹ نمره است و در آخر میانگین نمره در هر مهارت ، نمره اصلی شما را تشکیل میدهد.

انواع آزمون های آیلتس و تفاوت آنها

آزمون آیلتس دارای دو نوع مختلف است و شما باید با توجه به هدفتان یکی از این ۳ ازمون را انتخاب کنید.

آیلتس آکادمیک

آزمون ماژول آکادمیک از افرادی که قصد دارند در یک کالج یا دانشگاه انگلیسی تحصیل و صحبت کنند، گرفته می شود و بیشتر متقاضیان آن دانشجویان و افراد دانشگاهی می باشند.

آیلتس جنرال

آزمون جنرال از افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند مانند کشور استرالیا یا انگلستان گرفته می شود. این آزمون بیشتر به منظور اخذ ویزاهای اقامت و یا کار برگزار می شود.

منابع مورد نیاز برای آزمون آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا شما باید از قبل با منابع آن آشنایی داشته باشید و آنها را مطالعه کنید. منابع زیادی وجود دارند که میتواند به شما کمک چشمگیری کند.

برای مثال میتوانیم به کتاب ها ، اپلیکیشن ها و وبسایت های آموزشی و پادکست ها اشاره کرد.

خوشبختانه امروزه با توجه به دسترسی منابع اینترنتی به راحتی میتوانید آموزش را شروع کنید. بسیاری از منابع آیلتس مانند کتاب ها به طور رایگان در اختیار عموم قرار گرفت شده است .

از میان بهترین کتاب ها می توان موارد زیر را معرفی کرد که جز محبوب ترین و بهترین منابع آیلتس به حساب می آیند:

  • The official Cambridge Guide to IELTS
  • Complete IELTS
  • New insight into IELTS
  • Cambridge Objective IELTS
  • Kaplan IELTS 2009-2010 Edition
  • Kaplan IELTS Premier with 8 practice test
  • Cambridge English Vocabulary for IELTS
  • Cambridge grammar for IELTS
  • Collins Vocabulary for IELTS
  • Collins Grammar for IELTS
  • Cambridge IELTS
    البته کتاب های بسیار زیادی برای تقویت مهارت ها در آزمون آیلتس در بازار موجود هستند و هر فردی باید با توجه به نیاز خودش از این کتاب ها استفاده کند.

 

دانلود منابع آیلتس

چگونه برای آیلتس آماده شویم ؟

۱-   در ابتدای کار در وب سایت ها را جستجو کنید در سایت های مرتبط شما اطلاعات زیادی درباره امتحان آیلتس به دست می آورید. با شکل تست و بخش هایی که وجود دارند، بیشتر آشنا می شوید. پس ابتدا اطلاعات کاملی در مورد این آزمون کسب کنید.

۲- برای موفقیت در آزمون آیلتس شما باید زبان عمومی خود را در ابتدا تقویت کنید چون آیلتس چیزی نیست جز همان زبان عمومی یا آکادمیک بعلاوه چند تکنیک آزمون. پس برای شروع شما باید به سطح متوسطی از زبان برسید و پایه واژگان و دستور زبان را تقویت کنید.

۳- اگر سطح متوسطی از زبان دارید اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که یک برنامه ریزی دقیق و مناسب برای خود داشته باشید ، به این صورت که اول ببینید چند روز تا آزمون فرصت دارید و برای تک تک روز ها برنامه بچینید.

۴- سپس ۴ مهارتی که در آزمون آیلتس مورد سنجش قرار میگیرد را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت خودتان را پیدا کنید و در برگه ای یادداشت کنید و نمره ای از ۰ تا ۱۰۰ برای مهارت خود در نظر بگیرید. پس از هر دو هفته به برگه سری بزنید و سطح یادگیریتان را با چند هفته قبل مقایسه کنید.

۵- منابع آیلتس مورد نیاز برای تقویت هر مهارت را پیدا کنید و سپس یادگیری را شروع کنید.

۶- کسب نمره بالا در هر مهارت نیازمند تمرین و تکرار فراوان است ، شما میتواند هم به صورت سلف استادی (selfstudy)  و خوآموز آموزشتان رو شروع کنید و هم به صورت شرکت در کلاس تدریس خصوصی آیلتس.

با توجه به شناختی که از خود دارید میتوانید تشخصیص دهید که شما میتوانید خودتان به تنهایی آموزش را آغاز کنید و یا نه ، نیاز به یک استاد خوب آیلتس دارید.

۷- شما هر روشی را که انتخاب کنید ، نیازمند این هستید که با قواعد تست زنی آشنا شوید و باید قبل از شرکت در آزمون نمونه سوالات دوره های قبل این آزمون را تمرین کنید و بارها از خودتان آزمون بگیرید.

در تمرین و مطالعه استمرار داشته باشید. یعنی به هیچ وجه حتی یک روز هم از زبان انگلیسی دور نباشید!

۸- هدف واقعی و دست یافتنی برای خود انتخاب کنید.برای رسیدن به نمره رضایتبخش در IELTS ، نباید رویایی فکر کنید.اگر هدف شما از واقعیت دورنباشد ، می توانید خود را به سطح موردنیاز در انگلیسی برسانید. موفقیت فقط و فقط با مهارت کافی و وقت صرف کردن، میسر می شود.مهم است بدانید که هرتست چگونه است وچه معیار وچه مقدار نمره ای را لحاظ می کند.قبل از اینکه هدف خود را تعیین کنید بهتر است با این مطالب آشناشوید.

۹-سرعت شخصی خود را افزایش دهید. درتست IELTS ، زمان ،دشمن شمامحسوب می شود.شرکت کنندگان IELTS ،در مورد وقت کم آوردن مهارت شنیدن،همیشه شکایت می کنند.چرا که نمی توانند به طور کامل آن را تمام کنند وهمیشه وقت کم می آورند.به یاد بیاورید که تست ها طوری طراحی شده اند که بفهمند کدام شرکت کننده ،کامل تر است و عملکرد نزدیک به نمره ۹ دارد.حتی سخنور انگلیسی زبان هم قادر نیست تست مهارت شنیدن را تمام وکمال انجام دهد.وآنها هم ، نمی توانند همه ی متن خواندن را تمام کنند وبه سوالات جواب بدهند .بنابراین تست های شنیدن وخواندن ونوشتن به این ترتیب ، طراحی شده اند.تمامی تست ها مدت دوساعت وسی دقیقه فرصت داده می شوند ودریک صبح برگزار می شوند( اما بخش صحبت کردن، در بعدازظهر،وقت داده می شود ) .بین تست های خواندن ونوشتن یک زنگ تفریح وجود دارد. بنابراین باید به بهترین نحو ممکن تلاش کنید.

تدریس خصوصی برای آمادگی در آزمون آیلتس

یکی از بهترین و سریع ترین راه هایی که ما به شما پیشنهاد میدهیم شرکت در کلاس خصوصی آیلتس است، چرا که استاتیدی که در این کلاس ها مشغول آموزش آیلتس هستند ، چندین سال سابقه دارند و با تمام نکات این آزمون آشنا هستند  بهتر میتوانند به شما راهنمایی کنند.

بسیاری از بومی های انگلیسی زبان هم نمی توانند از پس نمره خوب در آیلتس بر بیایند! علت این است که شما باید تکنیک های آزمون آیلتس بلد باشید و منبع خوب منبعی است که زبان را همراه با این تکنیک ها به شما یاد دهد. استاتید ما همه این منابع را به شما معرفی خواهند کرد.

 

نكاتي براي روز آزمون IELTS

۱٫ گذرنامه یا کارت شناسایی ملی را همراه خود بیاورید..
۲- اگر فکر می کنید که برگه سوالاتی که دریافت نموده اید نادرست است و یا اینکه برگه سوالات ناقص یا ناخوانا است، به ناظر اطلاع دهید.
۳-شما نمی توانید هیچ وسیله ای از شخص دیگری قرض بگیرید یا به وی قرض بدهید.
۴- نباید از وسایلی مانند فرهنگ لغت، پیجر ، غلط یاب، ضبط صوت الکترونیکی و یا تلفن همراه استفاده کنید. در اینصورت محروم خواهید شد.
۵-نباید اتاق آزمون را بدون اجازه ترک کنید..

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.راه حل شما چیست؟ چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم ؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *