تقویت مهارت ریدینگ آیلتس

اگر شما قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید حتما میدانید که این آزمون چه ساختاری دارد و چه مهارت هایی مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت .آزمون آیلتس از ۴ بخش تشکیل شده و ۴ مهارت زبان انگلیسی افراد را بررسی میکند. این ۴ مهارت به صورت زیر است.که در این مقاله میخواهیم بهترین روش های تقویت ریدینگ آیلتس را به شما بگوییم.

۱-  ریدینگ

۲-  رایتینگ

۳-  لیسنینگ

۴-  اسپیکینگ

 خیلی از افراد فکر می کنند که یکی از سخت ترین بخش های در این آزمون ، بخش ریدینگ است . آنها فکر می کنند این بخش از مکالمه و نوشتن هم سخت تر است.

برای هر بخش ریدینگ آیلتس سوال های متفاوتی وجود دارد و برای پاسخ دادن به آنها فقط ۶۰ دقیقه مهلت دارید.یکی از مهم ترین تکنیک ها برای تقویت ریدینگ آیلتس افزایش سرعت است .با ما همراه باشید تا در این مقاله اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما برای آمادگی در آزمون آیلتس میتوانید در بهترین کلاس تدریس خصوصی آیلتس شرکت کنید.

دایره لغات و گرامر خود را افزایش دهید.

اگر دایره لغات محدودی داشته باشید نمیتوانید متن ریدینگ را به درستی درک کنید و در نتیجه نمیتوانید نمره خوبی کسب کنید. ما به شما پیشنهاد میکنیم حداقل روزی ۱۰ کلمه را حفظ کنید. در این صورت در هر ماه ۳۰۰ کلمه جدید آموختید. این تعداد لغت اگر چه به نظر می‌رسد که کم باشد اما اگر هوشمندانه و با ذکاوت این لغات جدید را انتخاب کنید، نتیجه خوشایندی در پی خواهد داشت.

برای یادگیری بهتر لغات زبان میتوانید از جعبه لایتنر زبان استفاده کنید.

متن های زیادی را بخوانید.

سعی کنید قبل از شرکت در آزمون آیلتس بی نهایت متن را مطالعه کنید .این بهترین روش است تا با استفاده از آن در مصرف زمان در جلسه امتحان آیلتس و ریدینگ آیلتس صرفه جویی کنید. با انجام این تمرین می توانید نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید و به تقویت ریدینگ آیتلس خود کمک کنید.

در واقع با این کار سرعت خواندن شما زیاد خواهد شد.برای انجام دادن این کار فقط یک روش وجود دارد آن هم تمرین و تکرار است.

باید متن های انگلیسی را بخوانید و به سوال های آن جواب دهید تا در تقویت ریدینگ آیتلس موفق شوید. هر دفعه که شروع به خواندن کردید سعی کنید این کار را سریع تر انجام دهید. این تمرین روشی مفید برای تقویت ریدینگ آیلتس می تواند مناسب باشد.

نحوه صحیح وارد کردن جواب در پاسخ نامه

هنگامی که وارد جلسه آزمون میشوید به شما یک دفترچه سوالات و یک پاسخ نامه داده خواهد شد. پاسخ نامه مهم ترین چیزی است که شما دارید زیرا تمام جواب های شما در آن مستند خواهد شد. اگر جواب ها را در دفترچه سوالات بنویسید هیچ نمره ای کسب نخواهید کرد زیرا فقط جواب های داخل پاسخ نامه نمره خواهد داشت.

بعضی از داوطلبان ابتدا همه جواب های خود را در دفترچه سوالات مینویسند و پس از آن میخواهند به طور یکجا آن را وارد پاسخنامه کنند. میتوانیم به طور قطعی به شما بگوییم این کار کاملا اشتباه است و هرگز این کار را انجام ندهید چون زمان خود را هدر میدهید و غیر از این مساله ممکن است اتفاق بد تری رخ دهد.

این اتفاق چیست؟ ممکن است شما جواب ها را بدانید و هنگامی که میخواهید به یکباره آن ها را وارد پاسخ نامه کنید فرصت تمام شده باشد و دیگر نتوانید ادامه جواب هایتان را وارد کنید. چه حسی دارید؟

پس ما به شما پیشنهاد می کنیم که جواب ها را از همان ابتدا در پاسخ نامه بنویسید تا زمان کم نیاورید. دفترچه را در مکانی قرار دهید که به راحتی بتوانید آنرا بخوانید و پاسخ نامه را هم باید جایی بگذارید تا بتوانید به آسانی در آن چیزی بنویسید.

 

 

آموزش نحوه ی پرکردن پاسخنامه آیلتس

 

سوالات را بخوانید.

قبل از این که به سراغ متن بروید ابتدا یک دور سوالات را مطالعه کنید و بدانید که از شما چه چیزی میخواهد ، تا در متن راحت تر جواب را پیدا کنید.

یک دور متن را سریع بخوانید.

 مرحله اول در پاسخگویی به سوالات ریدینگ ، مرحله اسکیم (SKIM) یا خواندن سریع است.

در این مرحله متن را به سرعت بخوانید و به کلیات متن بپردازید. برای مثال به تیتر ها و عکس ها و کلیات متن توجه کنید . در این قسمت هرگز وارد جزئیات نشوید.

 هدف از اینکار فهمیدن اصل موضوع و نکات مهم آن است. چنانچه در این مهارت خود را قوی کنید، احتمال پاسخگویی به سوالات بیشتری را خواهید داشت. 

متن را با دقت بخوانید!

برای تقویت ریدینگ آیتلس, وقتی که می خواهید به یک سوال پاسخ دهید مطمئن شوید که همه جزییات را با دقت می خوانید.

بیشتر سوال ها ممکن است شبیه هم باشند. پس برای این که بتوانید بدون دردسر به آنها پاسخ دهید باید قبل از امتحان به اندازه کافی تمرین کرده باشید. در بخش ریدینگ آیلتس در متن ها جزییات خاصی وجود دارند و مهم هستند و باید به آنها توجه داشته باشید. ما در این جا سه تا از جزییات مهم را برای شما توضیح داده ایم که می توانند مهم باشند:

  • سوالات درست و غلط

 وقتی که گزینه درست را انتخاب می کنید باید همه جمله درست باشد. به سوالات انحرافی دقت کنید.

  • سوال های چند گزینه ای

 روی گزینه ای که استفاده کرده اید خط نکشید. این می توانید به سرعت عمل شما کمک کند ولی در عین حال می تواند باعث اشتباه کردن هم شود. به جای این کار هر گزینه را دوباره بخوانید و ببینید برای کدام سوال مناسب تر است. در این صورت شما این شانس را دارید که اشتباه های خود را درست کنید.

  • پر کردن جا های خالی

در بخش ریدینگ آیلتس مطمئن شوید که از تعداد کلمات مناسب استفاده می کنید و از حد نمی گذرید و این یکی از نکات تقویت ریدینگ آیلتسمیباشد.

سوال های سخت را برای آخر بگذارید!

اگر میبینید سوالی را بلد نیستید سریع از آن بگذرید و زمان خود را تلف نکنید.

اگر جواب درست و قطعی هر سوالی را نمی دانید آنرا رها کنید. در این صورت می توانید روی سوالاتی تمرکز کنید که جواب های آنرا میدانید. اگر برایتان زمانی باقی ماند می توانید برگشته و به سوال های سخت تر جواب دهید.قطعا رعایت این نکته باعث بالا رفتن نمره شما در بخش ریدینگ آیلتس می شود.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *