همان طور که میدانید به طور کلی شب و صبح روز امتحان از مهم ترین ساعات است و باید بدانیم که بهترین تغذیه روز آزمون آیلتس چه چیزی است؟

آزمون های بین المللی زبان همچون آیلتس و تافل و … اغلب چند ساعت طول می کشد، برای همین شما باید از قبل غذایی مناسب خورده باشد و یک میان وعده کوچک همراه داشته باشید تا در زمان استراحت بین آزمون میل کنید.

بسیاری از زبان ‌آموزان در روزهای پیش از امتحان آن قدر مشغول مطالعه  میشوند و به تغذیه خود اهمیتی نمیدهند و تصور می‌ کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می ‌شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می ‌توان بازده فکری را افزایش داد.

سعی کنید نگرانی را از خود دور نگه دارید ،به دلیل این که که اضطراب و نگرانی بر اشتهای شما تاثیر می‌گذارد و اگر تغذیه مناسبی نداشته باشید تمرکز کافی نخواهید داشت.

ما در این مقاله قصد داریم به شما توصیه هایی کنیم که میتواند به شما در انتخاب تغذیه مناسب کمک کند.

  شب امتحان چی بخوریم؟

به داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند پیشنهاد میشود برای داشتن خواب راحت در شب قبل از امتحان، یك لیوان شیر گرم پیش از خواب میل كنند .در میان‌وعده آخر شب پیش از امتحان برای كاهش اضطراب و داشتن خوابی راحت از مواد غذایی مانند لوبیا، سویا، موز، تخم‌مرغ، گردو، شیر و لبنیات استفاده كنند.

بیشتر بخوانید: چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنیم؟

از خوردن نوشابه و کافئین پرهیز کنید.

بسیاری از افراد برای این که در شب امتحان بیدار بمانند و مطالعه بیشتری داشته باشند از کافئین استفاده میکنند. این کار در شب امتحان اشتباه است چون می تواند عصبانیت شما را افزایش دهید. سعی کنید از خوردن قهوه ، نوشابه گازدار ، چای از ۶ ساعت قبل از خواب پرهیز کنید.

از نوشیدن آب غافل نشوید.

آب نقش مهمی در ساز و کار ذهن و بدن شما دارد. اگر بدن به مقدار کافی آب نداشته باشد عملکردتان در مجموع ضعیف‌تر خواهد شد و فرصت مناسب یادگیری و آمادگی برای آزمون آیلتس را از دست می‌دهید. کمبود آب موجب کاهش تمرکز، ضعف و تحلیل انرژی‌تان می‌شود.

سعی کنید به طور مکرر آب بنوشید.توصیه می‌شود روزی حداقل ۱٫۲ لیتر مایعات مصرف کنید و از میان مایعات آب را در صدر فهرست  قرار دهید.

از مصرف میوه ها غافل نشوید.

سیب یکی از بهترین میان وعده هاست که در عین خوشمزه بودن ، مغذی نیز می باشد. سیب حاوی کربوهیدرات ، فیبر و کمی قند طبیعی است. فراموش نکنید که پوست سیب حاوی مواد مغذی بوده پس بدون اینکه آن را پوست کنید، برش داده و برای جلوگیری از قهوه ای شدن آن ، مقداری آب لیمو بر روی آن بپاشید و درون زیپ کیپ قرار دهید.

تغذیه روز آزمون آیلتس

غذاهای مسدود کننده مغز نخورید.

در روز و شب امتحان از خوردن چیزهایی مثل کیک و بیسکوبیت و کلوچه و به طور کلی غذاهایی که از آرد سفید تشکیل شده پرهیز کنید ، زیرا این دسته از مواد غذایی نیاز به زمان و انرژی اضافی برای هضم دارند.یادتان باشد تغذیه روز آزمون آیلتس باید مناسب باشد.

شیرینی زیاد مصرف نکنید.

از غذاهایی که شکر تصفیه شده زیادی دارند، مانند شکلات، دسرها و آب نبات ها دوری کنید.

از غذاهایی که قند بالایی دارند، مانند شکلات، دسرها و آب نبات ها پرهیز کنید آنها شما را در بالاترین و پایین ترین میزان قند قرار می دهند.

بیش از حد کربوهیدرات استفاده نکنید.

کربوهیدرات هایی مثل برنج یا سیب زمینی، که به مقدار زیادی خورده می شوند، می توانند باعث شوند که شما احساس سنگینی و خواب آلودگی داشته باشید.

صبحانه را فراموش نکنید.

مهم ترین وعده غذایی صبحانه است . چرا كه مصرف یك صبحانه خوب و كامل می‌تواند ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز بدن را در روز تامین كند و از آنجا كه بیشتر امتحانات صبح‌ برگزار می‌شوند، اهمیت این وعده غذایی هم بیشتر می‌شود.

میزان كربوهیدرات در وعده صبحانه باید كم شود، اما موافق حذف كامل آن نیست زیرا در این صورت با افت قند خون مواجه می‌شوید. تخم‌‌مرغ آب‌پز و پنیر كم‌‌چرب ازجمله مواد غذایی حاوی پروتئین هستند كه می‌توان در وعده صبحانه از آنها استفاده كرد. مصرف عسل بویژه همراه كنجد در وعده صبحانه به تقویت حافظه و به خاطر آوردن مطالب درسی كمك می‌كند.

اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نیز با تاكید بر این مطلب كه هرگز نباید پیش از امتحان وعده صبحانه را حذف كنید.

 

به یاد داشته باشید به همراه داشتن تغذیه مناسب و حفظ تمرکز از مهم ترین عواملی است که در نتیجه آزمون شما تاثیر خواهند داشت.

برای حفظ آرامش حتما قبل از فرا رسیدن روز آزمون ، نکات و قوانین آزمون آیلتس را مطالعه کنید و تغذیه مناسبی همراه خود داشته باشید.

شما میتوانید برای آمادگی در آزمون آیلتس در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس شرکت کنید. اساتید با سایقه در این حوزه به شما کمک خواهند کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *