آیلتس لایف اسکیلز

آزمون آیلتس یکی از آزمون های معتبر در سطح جهان است که سطح فعلی زبان شما میسنجد.آیلتس مخفف  International English Language Testing System است.ما در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد آزمون آیلتس لایف اسکیلز صحبت کنیم.

آزمون آیلتس در انواع مختلفی برگزار میشود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

  • آیلتس جنرال
  • آیلتس آکادمیک
  • آیلتس لایف اسکیلز

در مورد انواع آزمون آیلتس بیشتر بخوانید.

یکی از انواع آزمون آیلتس،  Life Skills  نام دارد.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills) مخصوص کسانی است که میخواهند به انگلستان مهاجرت کنند ، در انگلستان اقامت کنند و  ویزا بگیرند و همچنین به دنبال آزمونی به مراتب ساده تر از آیلتس هستند.

در واقع دولت بریتانیا برای برخی ویزاهای اقامت در انگلستان چیزی غیر از آیلتس جنرال نیاز دارد و به همین دلیل آیلتس لایف اسکیلز معرفی شد.

مجموعه مای پی تی ای ، انواع دوره های تدریس خصوصی آیلتس را با بالاترین کیفیت برگزار میکند.

ساختار آزمون IELTS Life Skills

این نکته را توجه داشته باشید در آیلتس لایف اسکیلز مهارت های خواندن(ریدینگ) و نوشتن (رایتینگ)  مورد بررسی و سنجش قرار نمیگیرد .

مهارت های مکالمه ( اسپیکینگ ) و لیسنینگ شما در  موضوعات روزمره و مختلفی مثل کار، تفریح، تحصیل، مشکلات جامعه، حمل و نقل و …  مورد سنجش قرار میگیرد.

برخلاف آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک که این دو مهارت به صورت فردی مورد سنجش قرار میگرفت ، در آزمون آیلتس لایف اسکیلز فرد آزمون دهنده با یک شرکت کننده دیگر آزمون خواهد داد.

آیلتس لایف اسکیلز نمره ندارد ، بلکه نمره داوطلب به صورت قبول یا عدم قبولی در امتحان اعلام می‌شود.

 

آیلتس لایف اسکیلز

معیار ارزیابی آیلتس Life Skills

در آزمون آیلتس لایف اسکیلز، توانایی شما از چهار جنبه بررسی می شود:

  • درک اطلاعات
  • انتقال اطلاعات
  • توانایی ارتباط برقرار کردن از طریق اسپیکینگ
  • شرکت در یک بحث انگلیسی

 

آموزش تصویری گام به گام مراحل ثبت نام آزمون آیلتس

سطوح آیلتس لایف اسکیلز

آزمون آیلتس لایف اسکیلز سه سطح دارد و با توجه به ویزایی که می خواهید بگیرید، باید در یکی از این سطوح شرکت کنید.این آزمون شامل سه سطح A1،  A2 ، B1 میشود.

سطح  A1 آزمون لایف اسکیلز

اگر یکی از بستگان شما ساکن انگلستان است و شما میخواهید به انگلستان بروید تا با او زندگی کنید، باید در سطح A1 آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید.

مدت زمان این آزمون ۱۶ تا ۱۸ دقیقه است . زبان آموزانی که در این گروه قرار می‌گیرند، زبان انگلیسی را در حد ابتدایی یاد گرفته‌اند.

تقریبا ۱۰۰۰ کلمه کلیدی انگلیسی را بلد هستند.

دانش گرامری آنها به حال ساده، گذشته ساده، حال استمراری و آینده ساده محدود می‌شود.

 

سطح A2 آزمون لایف اسکیلز

اگر ویزای انگلستان دارید و می خواهید ویزای خودتان را تمدید کنید، باید در سطح A2 آزمون آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید. این سطح از آزمون از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار می شود.

مدت زمان این آزمون کمتر از ۲۰ دقیقه خواهد بود و فقط در خود انگلستان برگزار می شود.

دانش گرامری این دسته کمی وسیع‌تر است، به طوری که این گروه از زبان آموزان قادرند جملات طولانی‌تری بسازند.

می توانند از تعدادی افعال ناقص استفاده کنند و دایره واژگان کلیدی تا حدود ۲۰۰۰ را به نمایش بگذارند.

 

سطح B1 آزمون لایف اسکیلز

اگر  در انگلستان ساکن هستید و می خواهید آنجا را به محل سکونت دائمی خود تبدیل کنید یا شهروندی انگلستان را به دست بیاورید، باید در آزمون آیلتس لایف اسکیلز سطح B1 شرکت کنید.

این سطح از آزمون Life Skills تقریبا ۲۲ دقیقه طول می کشد.

دانش گرامری این سطح، تا استفاده از جملات شرطی و تا حد قابل قبولی از آگاهی از زمان های مختلف در زبان انگلیسی افزایش می‌یابد.

دامنه واژگان این گروه از افراد بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلید واژه است.

 

مصاحبه آزمون آیلتس چگونه است؟

 

در واقع کشور انگلستان می خواهد مطمئن شود افرادی که وارد این کشور می شوند قادر خواهند بود به راحتی و بصورت شفاف با سایر افراد به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

سطح زبان شما فقط بر اساس توانایی های خود شما سنجیده می شود و اصلاً مهم نیست شرکت کننده دیگر زبانش قوی است یا ضعیف.

در مورد شرکت در آزمون لایف اسکیلز IELTS Life Skills بیشتر بدانید.

  • نتیجه آزمون لایف اسکیلز در اکثر مواقع در هفت روز کاری آماده می شود، اما بعضی وقت ها دیده شده است که داوطلبان بعد از گذشت مدتی بسیار بیشتر از هفت روز هم کارنامه خود را دریافت نکرده اند. پس، برای اطمینان، در برنامه ریزی های خود، این موضوع را هم مدنظر داشته باشید.
  • مدت اعتبار این آزمون ۲ سال است.
  • محدودیتی برای شرکت در آزمون آیلتس لایف اسکیلز وجود ندارد به همین دلیل در صورتی که قبول نشدید میتوانید دوباره در آزمون شرکت کنید.
  • در صورتی که در آزمون رد (Failed) شوید می توانید به نتیجه آزمون اعتراض کنید. این کار ممکن است ۶ تا ۸ هفته طول بکشد و مقداری هزینه دارد. اگر بعد از بررسی مشخص شود که شما باید قبول می شدید، هزینه اعتراض به آزمون به شما برگردانده می شود. ولی اگر نتیجه آزمون شما تغییر نکند، هزینه ای برای تجدید نظر داده اید هم به شما برگردانده نخواهد شد.
  • نکته مهمی که باید حتما به آن توجه کنید این است که فقط شش هفته بعد از هر آزمون لایف اسکیلز فرصت دارید تا نسبت به نتیجه آزمون اعتراض کنید. برای این کار باید ابتدا هزینه را به حساب ارائه شده واریز کنید.
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *