زبان انگلیسی اولین زبان رسمی و شناخته شده در جهان است . این زبان یکی از پر کاربرد ترین زبان های دنیا محسوب میشود .  یادگیری زبان انگلیسی فواید و مزایای زیادی خواهد داشت.(فواید یادگیری زبان انگلیسی)

امروزه بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در حال صحبت کردن با این زبان هستند. با نگاهی جهانی متوجه خواهیم شد که آمار در حال افزایش است.حتی نیمی از انسان ها دو زبانه هستند.

در سرتاسر جهان زبان انگلیسی انتخاب اول بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنایع گوناگون است.

با درک و یادگیری زبان انگلیسی بسیاری از فرهنگ های متنوع در نقاط مختلف کره زمین قابل فهم و تحلیل خواهد بود و همچنین با استفاده از این زبان میتوانید به هر نقطه ای از جهان سفر کنید و با مردم آن سرزمین ارتباط بر قرار کنید.به طور خلاصه، فهم این زبان مزیت هایی زیادی خواهد داشت.

میتوان گفت این زبان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا حدی که در مدارس به عنوان یکی از زبان های اصلی آموزش داده می شود.

در هر کجا جهان قصد ادامه تحصیل یا کار داشته باشید می توانید به زبان انگلیسی آموزش ببینید و با سایر مردم جهان تعامل برقرار نمایید.
زبان انگلیسی زبان رسمی است که اکثر کتاب ها و مقالات علمی برتر دنیا، به این زبان موجودند و شما اگر بخواهید در زمینه های علمی رشد کنید، یادگیری این زبان برای شما بسیار ضروری است.
بیشتر فیلم ها و انیمیشن و موسیقی های بسیار بروز و جذاب دنیا به زبان انگلیسی هستند از این رو قطعا یادگیری زبان انگلیسی مفید واقع می شود.
در این مقاله به طور مفصل برای شما از فواید یادگیری زبان انگلیسی میگوییم.

۱- ذهن را هشیارتر می کند.

یادگیری هر زبان جدیدی در دنیا ذهن شما را فعال و آماده مقابله با چالش ها می کند ، در واقع یک ورزش فوق العاده برای مغز است.

با یادگیری متداوم کلمات و اصطلاحات جدید ذهن همواره درگیر است. مثل این است که هر روز مغز خود را ورزش دهید.

اصلاً مهم نیست از چه سنی یادگیری را آغاز می کنید اما باید بدانید در هر سن و سالی که این کار را انجام دهید، ذهن خود را پرورش خواهید داد.

انگلیسی ترکیبی از زبان های آلمانی، لاتین و فرانسه است.

بنابراین افرادی که با این زبان ها آشنایی دارند ممکن است کمی راحت تر زبان انگلیسی را بیاموزند. اما مثلاً یادگیری برای افراد ژاپنی به دلیل ماهیت زبان شان چالشی بزرگ تر خواهد بود.

فواید یادگیری زبان انگلیسی

تحقیقات نشان داده است کودکانی که بجز زبان اصلی خود به زبان دیگری مسلط هستند برخی ویژگی های متمایز نسبت به سایر همسن و سال های خود را خواهند داشت. مثلا:

۱- یادگیری زبان انگلیسی در کودکان باعث می شود نیمکره های مغز کودک فعال تر شده و آن ها بتواند با توانایی بیشتری داده ها را تحلیل نموده، ریاضیات را بیاموزد و قدرت تخیل و هوش بسیار بیشتری داشته باشد.
۲- کودکانی که زبان دومی از جمله زبان انگلیسی را می آموزند از اعتماد به نفس بسیار بیشتری خواهند داشت.
۳- زبان انگلیسی به کودکان امتیازهای بیشتری می دهد که در همان کودکی باعث رشد و پیشرفت بیشتر آنها خواهد بود.
۴- از همان سنین پایین کودک می تواند از کتاب ها، فیلم ها، انیمیشن ها و منابع آموزشی بسیار استاندارد و با کیفیتی که به زبان انگلیسی هستند استفاده نماید.
۵- می تواند دوستانی انگلیسی زبان داشته باشد و همین امر باعث می شود از همان سنین کودکی شناخت بیشتر و درست تری نسبت به مردم سایر کشورها، آداب و سنت های آنها و در نهایت فرهنگ مردم جهان داشته باشد.
۶- نظم در کار های کودک بیشتر می شود و از زمان های خالی خود می تواند نتایج بسیار مفیدتری را کسب نماید.

 

مقاله تاثیر سن در یادگیری زبان را بخوانید.

 

گروه سنی دیگری که از فواید یادگیری زبان انگلیسی بهره می برند، افراد مسن و سالخوردگان هستند.
۱- محققین نشان داده اند افرادی که بر یک یا دو زبان غیر از زبان اصلی خود مسلط هستند دیر تر آلزایمر میگیرند.  همین مساله یکی از قوی ترین فواید یادگیری زبان انگلیسی است.
۲- افراد مسن می توانند در سنین بالا با خواندن کتاب هایی که به زبان انگلیسی هستند قدرت حافظه خود را حفظ نموده و همچنان در حال یادگیری باشند.
۳- از جمله فواید یادگیری زبان انگلیسی می توان به افزایش قدرت تمرکز در سنین بالا اشاره کرد. اغلب افراد مسن در سنین بالا دچار حواس پرتی های جزئی یا خیلی زیاد می شوند. یادگیری یک زبان دوم قدرت تمرکز مغز را افزایش می دهند.
۴- توانایی به خاطر آوردن مطالب یا مطالب یادگیری شده، خاطرات گذشته یکی دیگر از فواید یادگیری زبان انگلیسی است که در سنین بالا بیشتر اهمیت می یابد.

۲- فرصت های شغلی بهتر و بیشتر

این زبان برای برقراری ارتباط بین المللی استفاده می شود. برای مثال اگر به آگهی های استخدامی اکثر شغل ها نگاهی بیندازید در لیست نیازمندی ها، دانش زبان انگلیسی در جایگاه های اول گرفته است که اهمیت آنرا نشان می دهد.

اگر به دنبال یافتن کار در کشوری دیگر هستید در آن صورت دانستن زبان الزامی است.

اگر در کسب و کار و شغل شما نیاز به سفرهای خارجی باشد ، دانستن این زبان برای متقاعد کردن رقیب کسب و کاری بسیار پر اهمیت خواهد بود.

۳- یکی از بهترین زبان ها برای سفر کردن است.

 

فواید یادگیری زبان انگلیسی

 

سفر به مناطقی که با زبان آنجا آشنایی دارید،‌ تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای است. هیچ چیز جالب‌تر از این نیست که بتوانید به راحتی با افراد محلی رابطه برقرار کنید، مسیرتان را پیدا کنید و با هر کسی که خواستید صحبت کنید.

با دانستن زبان انگلیسی فقط قادر به سفر به کشورهایی مثل انگلیس، آمریکا و کانادا نیستید ،  بلکه بیش از ۵۰ کشور انگلیسی زبان در سطح جهان وجود دارد.

در بسیاری از شهرهای اروپایی دنیا، انگلیسی زبان دوم و غیر رسمی این شهرها بوده و توریست ها از این زبان برای برقراری ارتباط با شهروندان آن شهرها استفاده می کنند. حتی در بعضی شهرهای کشور ۱.۳ میلیارد نفره چین هم افرادی را پیدا خواهید کرد که انگلیسی صحبت خواهند کرد.

۴- تحصیل در برترین مدرسه ها و دانشگاه های جهان

یکی  دیگر از فواید یادگیری زبان  ، تحصیل در برترین مدارس و دانشگاه ها است.

قطعا تمام کسانی که در رده های مختلف دبیرستان و دانشگاه در حال تحصیل هستند با تسلط بر زبان انگلیسی  سریع تر به سمت موفقیت حرکت میکنند .

یکی از دروس بسیار مهم در کنکور سراسری که برای دانش آموزان ایرانی ممکن است سخت باشد ، زبان انگلیسی است.

درصد های بالا در این درس می تواند رتبه فرد را هزاران سطح بالا یا پایین بیاورد. پس یادگیری زبان انگلیسی قطعا برای این افراد مفید واقع می شود.

دانشجویان با دانستن زبان انگلیسی می توانند در زمان تحصیل در دانشگاه از بهترین منابع علمی و مقالات بسیار ارزشمند انگلیسی بهره مند شوند.

بسیاری از دروس رشته دانشگاهی به زبان انگلیسی آموزش داده می شود و دانشجویی که بر زبان انگلیسی مسلط تر باشد، قطعا نتیجه بهتری را از کلاس مورد نظر کسب خواهد کرد.

اگر مایلید در دانشگاهایی مانند هاروارد، استنفورد، آکسفورد، کمبریج و MIT تحصیل کنید ، دانستن زبان انگلیسی حتمی خواهد بود.

داشتن مدرک آیلتس ،  تافل  و پی تی ای یکی از شروط اصلی این دانشگاه ها است . طبق تحقیقات صورت گرفته انتظار می رود تا ۱۰ سال آینده، چیزی نزدیک به ۲ میلیارد نفر در سطح جهان زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

۵- لذت بردن از ادبیات کلاسیک و فیلم ها به زبان اصلی

تعداد بسیار زیادی از فیلم ها و ادبیات کلاسیک به زبان انگلیسی تولید شده اند. مهم نیست ترجمه انجام شده چقدر دقیق است باز هم بعضی قسمت ها از کتاب یا فیلم حذف شده و با نسخه اصلی تفاوت خواهند داشت.

چنین امری درک عمیق آثار به یاد ماندنی و بی نظیر نویسندگانی همچون شکسپیر و یا استیون کینگ را غیرممکن می کند.

از آثار کارگردانان بزرگ مثل اسکورسزی گرفته تا آلفرد هیچکاک، تا زمانیکه آنها را به زبان اصلی تماشا نکنید حس بی نظیر آن ها را تجربه نخواهید کرد. از آن گذشته در بسیاری از فیلم ها و کتاب ها، گریزهایی جالب و بامعنی به برخی مسائل روز زده می شود که فقط با درک زبان انگلیسی می توان آنها را متوجه شد.

 ۶- مهاجرت صحیح

برای مهاجرت کردن به کشوری انگلیسی زبان، دانستن زبان انگلیسی امری بسیار مهم است. . در ایالات متحده برای دریافت شهروندی باید امتحان زبان انگلیسی را با موفقیت پشت سر بگذارید. موضوع مهم این است که منظور از مهاجرت فقط رفتن به آن کشور نیست.

ممکن است پیدا کردن شغل حتی با دانستن زبان باز هم مشکل باشد. اگر نتوانید انگلیسی صحبت کنید لیست شغل ها بسیار کوتاه خواهد شد. این مسأله فشار زیادی را بر شما و خانواده برای پیدا کردن شغلی با درآمد مناسب خواهد گذاشت و باید به کارهایی نامناسب با درآمد کم تن دهید.

در نتیجه گذران زندگی بسیار سخت تر خواهد شد. تصور کنید بخواهید آدرس سوپرمارکت، ایستگاه اتوبوس یا بیمارستان را بپرسید اما زبان بلد نیستید…

 ۷- افزایش تمرکز

 

فواید یادگیری زبان انگلیسی

 

پژوهش های اخیر نشان می دهند افراد دو زبانه یا چند زبانه، دقت و تمرکز بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند. علت این موضوع نیز تفکر به دو زبان و تغییر مداوم میان زبان مادری و زبان دوم است که منجر به افزایش تمرکز می شود.

افزایش تمرکز فرد از به کارگیری دو مهارت به دست می آید؛ دقت زیاد به یادگیری زبان انگلیسی و صحبت کردن. فقدان هر یک سبب ایجاد خلل در یادگیری خواهد شد. هنگام صحبت کردن می بایست به جزییات توجه کرده و کلمات را درست جمله بندی کنیم، در صورتیکه در زبان مادری بدون نیاز به تفکر جمله را به زبان می آوریم.

۸- آمادگی بیشتر برای یادگیری اصطلاحات روزمره

گویش های متعددی برای زبان انگلیسی در اقصی نقاط جهان بوجود آمده است. در هر کشور از زبان انگلیسی اما با گویشی متفاوت و اصطلاحات مخصوص به آن منطقه استفاده می شود. واضح است که یادگیری تمام اصطلاحات هر کشور یا منطقه امری غیرممکن خواهد بود، اما با دانستن زبان و صحبت با افراد بومی منظور آنها را متوجه خواهید شد و دایره واژگان خود را با یادگیری اصطلاحات وسیع تر خواهید کرد.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *